نسخه جدید گوگل گلس با قدرت و عمر باتری بیشتر بازگشته است

ماه پیش هدست گوگل بالاخره پس از دو سال و نیم به‌روز شد. گوگل در ژانویه (دی) سال 2015 فروش نسخه Explorer گلس را متوقف ساخت ولی اریک اشمیت، رئیس اجرایی هیئت مدیره آلفابت، با نابودی گلس مخالف بود زیرا اعتقاد داشت: «برای کاربران آماده شده».

پس از آن قضیه، خبر دیگری از هدست شنیده نشد به‌طوری‌که تصور می‌شد نوآوری گوگل به تاریخ پیوسته است. اما امروز آلفابت از نسخه جدید عکسی منتشر کرد که گفته می شود کسب‌وکارها را هدف قرار داده است.

Jay Kothari، سرپرست پروژه، می‌گوید:

هدست جدید در مقایسه با Explorer تغییرات بسیاری به خود دیده است از جمله می‌توان به داشتن دوربین 8 مگاپیکسلی در مقایسه با 5 مگاپیکسل، اتصال وای‌فای سریع‌تر، پردازنده سریع‌تر (سری اتم)، صفحه‌نمایش بزرگتر و تقویت عمر باتری اشاره نمود. آلفابت در دو سال گذشته برای ساخت گلس نسخه سازمانی، از نزدیک با شبکه‌ای از بیش 30 کارشناس کار کرد تا برنامه‌ها و راه‌کارها ساخته شوند. هم‌اکنون بیش از 50 تجارت مثل بوینگ، ولکس‌واگن، DHL و بسیاری دیگر در حال استفاده از گلس هستند.

وی ادامه داد:

GE Aviation از اولین شرکت‌های استفاده‌کننده گلس بود که برنامه‌های سطح‌ بالا را برروی هدست اجرا نمود تا نمودارها، دستورالعمل‌ها، فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و تصاویر هنگامی که مهندسین کار می‌کنند در اختیار آنان قرار بگیرد. بدین ترتیب در فرایند نگهداری موتورهای هواپیما کمک می‌شد. شرکت تخمین می‌زند چیزی در حدود 8 الی 12 درصد بهره‌وری مهندسین بیشتر شده و خطاهای کمتری در حین دوباره سوار کردن قطعات پیچیده مرتکب می‌شوند.

شاید به یاد بیاورید در سال پیش مایکروسافت با خطوط هوایی ژاپن نیز چنین همکاری را اعلام کرد، حتی نشان داد که چگونه از هدست واقعیت افزوده هولولنز در آموزش مهندسین و مکانیک‌های ناوگان استفاده می‌شود. آلفابت با قرار دادن فشار بیشتری بر بخش سازمانی و توسعه گوگل گلس، باعث می‌شود مایکروسافت برای هولولنز تلاش دوباره‌ای کند. هدست کنونی مایکروسافت به‌طور رسمی با نام «نسخه توسعه» فروخته می‌شود و تا 2019 خبری از مدل جدیدی نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH