بررسی بازی Extreme Skater: اسکیت‌ سواری در طبیعت!

اگر تاحالا سوار یک اسکیت‌برد شده‌ باشید٬ متوجه این خواهید شد که حتی روی آسفالتی صاف و صیغلی هم سوار‌شدن بر این تخته چهار چرخ بسیار سخت است و راندن آن بحثی جداست! اما بیایید یک لحظه فکر کنید که سوار بر اسکیت‌برد در طبیعت درحال گشت‌و‌گذار هستید و به راحتی می‌توانید آن را کنترل کنید و از سواری نهایت لذت را ببرید. ولی این مانند یک رویا است و واقعی‌شدن آن دور از ذهن به نظر می‌رسد. این‌طور است٬ مگه نه؟ لکن انگار فن‌آوری‌اطلاعات سوپرایزی برای ما دارد و می‌خواهد که ما را شگفت‌زده کند.

اپ‌ها! بازی‌ها و برنامه‌نویس‌ها! این 3 یار و یاور قصد دارند که رویاها و آرمان‌ها را با واقعیت رنگ‌آمیزی کنند و حس‌و‌حالی تازه به زندگی‌مان ببخشند. بازی Extreme Skater یکی از همین آرزوها را تحقق بخشیده و شما با آن قادر هستید که در طبیعت و فضای آزاد به اسکیت‌سواری بپردازید. این گیم تاکنون بیش‌از 10 میلیون‌بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.2 از 5 را از هزاران‌ هزار کاربر کسب کرده است. اگر می‌خواهید با این رویا ساخته شرکت Miniclip بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


شما یک اسکیت‌برد تقریبا درب‌و‌داغان انتخاب می‌کنید و بعد از صخره‌ای یا سراشیبی خود را به‌طور ناشیانه‌ای به پایین پرت می‌کنید و از آن زمان بازی Extreme Skater شروع خواهد شد. اما همیشه هم شما با سراشیبی و مراحل آسان سروکار ندارید. گاهی اوقات سربالایی‌ها نمایان می‌شوند و شما باید با مهارت (و کمی کلک) از آن مراحل عبور کنید و سعی کنید که بالاترین رکورد را (لااقل دربین دوستان خود) داشته باشید. گاه‌گداری هم زمین واژگون می‌شود و کاربر می‌بایست از طناب‌هایی پاره‌پوره کمک بگیرد تا روی سیخ‌های چوبی‌ که در کف زمین کار گذاشته شده٬ نیافتد!

شما از میان کوه‌‌ها٬ درخت‌ها و دشت‌ها رد خواهید شد و اگر حواس‌تان پرت نشود٬ می‌توانید تامدت‌ها روی این اسکیت‌برد باقی بمانید و رکوردی جهانی بزنید! لازم به ذکر است که وظیفه اصلی شما٬ دردست گرفتن کریستالی آبی‌رنگ است و می‌بایست تمام هم‌و‌غم‌تان به دست آوردن آن جواهر خیره‌کننده باشد. شخصیت‌های داستان هم به مرور زمان (و صدالبته پول‌ خرج‌کردن) به دست می‌آیند و بسیار متنوع هستند.

فضا و محیط بازی هم قابل تغییر است و با گذشت زمان متحول خواهد شد. کاربر حتی می‌تواند مهارت‌های خود را با کمی‌ ول‌خرجی بخرد و از آن‌ها در بازی Extreme Skater استفاده کند. خلاصه این گیم داستانی ساده دارد و در نهایت همان سادگی است که شما را جذب خود خواهد کرد. ناگفته نماند که خود بازی (در اکثر بخش‌ها) به شما آموزشی کوتاه و مختصر می‌دهد و کمک‌تان می‌کند.

بازی Extreme Skater

یکی از مهم‌ترین عواملی که شما را دل‌داده یک بازی می‌کند٬ گرافیک آن است. گرافیک این بازی هم به‌صورتی خاطره‌انگیز تولید گشته است. این را می‌شود به خوبی از فونت‌های تیز و دقیق٬ شخصیت‌های کم‌و‌بیش پیکسلی٬ محیط نقاشی‌مانند و باقی المان‌‌ها فهمید. بک گراند هم همان‌طور که گفتیم انگار نقاشی شده است و طبق معمول هیچ حرکتی نمی‌کند و اصطلاحا زنده نیست! زمین اصلی هم پویا نیست. ولی گه‌گاهی چند پرنده با سروصدا به پرواز درمی‌آیند یا مشعل‌های خاموش٬ فروزان می‌گردند.

اسکیت‌بردها و شخصیت‌ها هم لبه‌های تیزی دارند و اگر از گرافیک نوستالژیک‌مانند خوش‌تان نمی‌آید٬ پس احتمالا از بازی Extreme Skater لذت نمی‌برید و از آن بیزار می‌شوید! به‌طور کل 4 محیط گوناگون وجود دارد که یکی از آن‌ها در آپدیت‌های بعدی اضافه می‌گردد. پارک‌ها٬ جنگل٬ کارخانه‌ها و مناطق آتشفشانی فضا‌های این گیم را تشکیل می‌دهند و هرکدام به نوبه خود جذاب و دل‌پذیر هستند. کریستال بازی هم که مهم‌ترین بخش گیم است٬ به‌ صورت جذاب و درخشانی طراحی شده و چشمان را خیره می‌کند. اگر گرافیک بازی‌های سال‌های پیش را می‌پسندید٬ پس بی‌شک سری به Extreme Skater بزنید.

بازی Extreme Skater

اما طبیعت که بدون صدا نمی‌شود. باید یک صوتی آرامش‌ بخش پخش شود تا ما واقعا حس کنیم که در طبیعتی دل‌گشا هستیم و صدای حیوانات در پس‌زمینه شنیده می‌شود. اما زهی خیال باطل! سازندگان برای این بازی یک آهنگ هیجان‌انگیز تدارک دیده‌اند که شما را به حرکت وا می‌دارد. وقتی در محیط Extreme Skater درحال گشت‌و‌گذار هستید٬ موزیکی با ریتم نسبتا تند پخش می‌شود و کاربر را برای اصل بازی آماده می‌کند. وفتی که دکمه شروع را لمس می‌کنید٬ آهنگ قبلی به‌طور کامل قطع خواهد شد و جای آن موزیکی با ریتمی تندتر و باصدای کم‌تر پخش می‌گردد و به نظر می‌رسد که توسعه‌دهنگان قصد نداشته‌اند که تمام حواس کاربر به موسیقی گیم معطوف گردد.

زمانی که یک گزینه (مثلا برای انتخاب اسکیت‌برد) را لمس می‌کنید٬ صدایی کلیک‌مانند پخش می‌شود که حس‌و‌حال کامپیوتر را به ما القا می‌کند و دقیقا همین٬ یکی از المان‌هایی است که بازی Extreme Skater را نوستالژیک کرده است. همچنین شما می‌توانید٬ موزیک یا صداهای متفرقه این گیم را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید و این گزینه‌ای ساده اما کاربردی است و خیلی به کارتان می‌آید.

نکات مثبت:

  • صداگذاری خوب
  • محیط‌های گوناگون
  • شخصیت‌های و اسکیت‌بردهای متنوع
  • مراحل زیاد
  • بیش‌تر گزینه‌های بازی در حالت آفلاین هم فعال هستند

نکات منفی:

  • گرافیک هنری قدیمی!

1 در مورد “بررسی بازی Extreme Skater: اسکیت‌ سواری در طبیعت!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH