HMD Global مالکیت 500 پتنت نوکیا را از مایکروسافت پس گرفت

نوکیا در طی ماه‌های اخیر به یکی از خبرسازترین کمپانی‌های دنیای فناوری تبدیل شد و به‌نظر می‌رسد که این روند، به این زودی‌ها قصد تمام شدن نداشته باشد. گواه این ادعا، گزارشی است که اخیرا در خصوص تصاحب حدود 500 پتنت مربوط به طراحی نوکیا توسط شرکت HMD Global منتشر شده است.

نوکیا در طی چند سال گذشته گوشی‌هایی را با برند مایکروسافت و همچنین نوکیا روانه بازار کرد و چند ماهی است که شرکت HMD Global، تمامی ‌مراحل طراحی، ساخت، بازاریابی و فروش گوشی‌هایی با برند نوکیا را برعهده گرفته و اخیرا نیز از چند اسمارت‌فون به نام‌های نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 رونمایی کرد. البته قرار است این شرکت در ماه آینده میلادی از گوشی هوشمندی تحت عنوان نوکیا 8 که در قامت یک پرچمدار عرضه خواهد شد، پرده بردارد.

اما همانطور که می‌دانید شرکت نوکیا مالکیت بسیاری از پتنت‌ها در دنیای تکنولوژی را در اختیار دارد و این یعنی، دست بسیاری از شرکت‌ها برای استفاده از این طراحی‌ها در گوشی‌های هوشمند بسته است. اما به‌تازگی، شرکت HMD Global توانسته بیش از 500 پتنت را که تا به امروز تحت تملک مایکروسافت قرار داشت، به نام خود ثبت کند که از میان این پتنت‌ها می‌توان به رابط کاربری دوربین لومیا (Lumia Camera UI) اشاره کرد. این رابط توسط مهندسان نوکیا برای گوشی‌ها ویندوزفونی مایکروسافت طراحی شده بود که اکنون تحت مالکیت HMD Global درآمده است.

HMD Global

اما برخی پتنت‌ها از قبیل PureView، ClearBlack و PureMotion همچنان تحت تملک مایکروسافت قرار دارد که قطعا در گوشی‌های نسل جدید نوکیا از آن‌ها استفاده نخواهد شد. براساس آخرین گزارش‌ها، مالکیت 200 پتنت در اختیار کمپانی مایکروسافت است و هنوز مشخص نیست که در این قرارداد جدید، چه تعداد از این پتنت‌ها به HMD Global منتقل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH