با 10 قانون عجیب‌وغریب در اروپا آشنا شوید!

در این مطلب می‌خواهیم شما را با 10 قانون عجیب‌وغریب موجود در کشور‌های اروپایی که شاید تا الان از آن‌ها خبر نداشته‌اید، آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

1. تمام کردن بنزین در اتوبان‌های آلمان خلاف قانون است!

اگر می‌خواهید در یکی از اتوبان‌های کشور آلمان رانندگی کنید، بهتر است حتما باک بنزین را به‌طور کامل پر کنید. تمام کردن بنزین در اتوبان‌های آلمان، علاوه برنصحیت‌های فراوان افرادی که در ماشین همراه‌تان هستند، خلاف قانون بوده و در این صورت با مجازات روبه‌رو خواهید شد. بنابراین حواس‌تان باشد در این کشور با باک نیمه‌پر یا باشک در این مورد به اتوبان‌ها نروید!

2. آویزان کردن لباس خیس در روز‌های یک‌شنبه در کشور سوئیس، ممنوع است!

این مورد در واقع یکی از قوانین این کشور بوده و باید به آن احترام گذاشته شود. در روز‌های یک‌شنبه نباید لباس‌های خیسی را که تازه از ماشین لباس‌شویی بیرون آورده‌اید، در فضای بیرون بر روی بند پهن کنید. در این صورت با جریمه مواجه خواهید شد.

3. پوشیدن دامن برای مردان در ایتالیا مجازات به‌همراه خواهد داشت!

همان‌طور که می‌دانید در بعضی از مناطق مثل اسکاتلند، پوشیدن دامن برای مردان یک عمل طبیعی بوده و مردان زیادی از این لباس استفاده می‌کنند. اما در کشور ایتالیا این مورد نه‌تنها مورد قبول نبوده، بلکه با مردانی که دامن بپوشند برخورد خواهد شد.

4. مردن در مجلس پارلمان انگلستان ممنوع است!

واقعا برای این مورد نمی‌توان راه‌حلی پیدا کرد. باید حواس‌تان جمع باشد تا در مجلس نمایندگان انگلستان مرگ به سراغ‌تان نیاید، چرا که در این صورت قانون را زیر پا گذاشته‌اید!

5. در دانمارک اگر بچه‌ای گم شود، می‌توانید آن را به فرزندخواندگی قبول کنید!

در کشور دانمارک اگر بچه‌ای که پدر و مادرش را گم کرده است، پیدا کنید و بعد از گذشت دو ساعت خبری از والدینش نشود، می‌توانید آن بچه را به فرزندخواندگی قبول کنید.

 6. بازی‌های الکترونیکی در یونان ممنوع است!

در کشور یونان بازی‌های الکترونیکی ممنوع بوده و کسی حق ندارد از این بازی‌ها استفاده کند. در صورتی که خلاف این مورد رخ دهد، دولت با آن فرد برخورد خواهد کرد.

7. هر بچه‌ای که در Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch به دنیا می‌آید، باید بتواند بعد از 6 سالگی نام شهر را هجی کند!

تا به حال نام شهر Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch را شنیده بودید؟ این شهر در کشور ولز قرار گرفته و دارای یکی از سخت‌ترین نام‌های موجود است. اما عجیب‌تر از آن قانونی است که در این شهر برقرار بوده. براساس این قانون بچه‌های 6 سال به بالا باید بتوانند نام این شهر را به درستی هجی کنند. تلفظ صحیح شهر هم برای افراد بالای 34 سال، واجب است!

8. طلاق گرفتن در واتیکان ممنوع است!

در کشور واتیکان طلاق گرفتن زوج‌ها از هم خلاف قانون است. در کشور مالت هم تا سال 2011 طلاق ممنوع بود و پس از آن به یک عمل قانونی تبدیل شد.

9. فرار کردن از زندان در کشور دانمارک کاملا قانونی است!

مجرمان زندان‌های دانمارک اگر از زندان فرار کنند، هیچ مشکلی برای‌شان به‌وجود نخواهد آمد. در واقع فرار کردن از زندان‌های دانمارک یک عمل قانونی است! شاید این قانون به این دلیل بوده که زندان‌های این کشور از امنیت بسیاری بالایی برخوردار هستند و اصلا فرار کردن از آن‌ها امری نشدنی است!

10. اشاره کردن به تاریخ 1966 در زمین‌های فوتبال آلمان ممنوع است!

اگر در یک زمین فوتبال در آلمان هستید، به هیچ‌وجه صحبتی از سال 1966 میلادی نکنید. صحبت کردن درباره این سال در زمین‌های فوتبال یک امر غیرقانونی بوده و با مجازات همراه خواهد بود. دلیلش هم این است که در این سال کشور آلمان در بازی فوتبال با انگلیس، با نتیجه 4-2 می‌بازد!

نظر شما درباره این قوانین عجیب‌و‌غریب در کشور‌های اروپایی چیست؟ کدامیک‌ برای‌تان از همه عجیب‌تر بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH