گوگل پیکسل 2 اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 836 خواهد بود

به گزارش یک منبع آشنا به صنعت گوشی‌های هوشمند، گوگل پیکسل 2 به‌عنوان اولین اسمارت‌فون مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۶ که درواقع مدل ارتقایافته‌ای از چیپست اسنپدراگون 835 محسوب می‌شود، روانه بازار خواهد شد.

این منبع ناشناس به‌طور دقیق مشخص نکرده که آیا این تراشه علاوه‌بر پیکسل 2، در قلب گوشی پیکسل 2 ایکس‌ال نیز تعبیه خواهد شد یا خیر. بااین‌حال، پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های امسال پیکسل، در مقایسه با مدل‌های سال گذشته تفاوت‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند و از این رو، احتمال مجهز بودن پیکسل ایکس‌ال 2 به اسنپدراگون 836 ضعیف است.

این ادعا در حالی مطرح شد که در گزارش‌های مرتبط پیشین، عنوان شده بود که گوشی پیکسل 2 گوگل به پردازنده اسنپدراگون 835 مجهز خواهد بود. همچنین مشخصات مربوط به اسمارت‌فونی در ماه ژوئن در بنچمارک GFXBench رویت شد که گفته می‌شد مربوط به پیکسل ایکس‌ال 2 گوگل است، نشان می‌دهد که این گوشی از چیپست اسنپدراگون 835 بهره خواهد برد.

بااین‌حال، منبع خبری فوق در ادامه افزود که اسنپدراگون 836 از مشخصات نسبتا مشابهی با مدل قبلی کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 برخوردار خواهد بود، اما از تراشه گرافیکی قوی‌تر و سرعت کلاک پردازشی بیشتری بهره خواهد برد. اولین پردازنده مجهز به فناوری ساخت 10 نانومتری کوالکام به هشت هسته Kryo 280 و با حداکثر سرعت کلاک 2.45 گیگاهرتزی و تراشه گرافیکی آدرنو 540 مجهز بود و حال اگر مدل جدید این پردازنده از همین مشخصات و سرعت کلاک برخوردار باشد، باید تفاوت آن را در مصرف بهینه انرژی و همچنین عملکرد عالی تحت فشار سنگین بار اطلاعاتی جست‌وجو کرد.

پیکسل 2

باتوجه به این‌که اطلاعات از یک منبع موثق منتشر نشده‌اند باید منتظر ماند و دید که تا چه حد اطلاعات ارائه شده صحیح هستند. اطلاعاتی که ادعا می‌کنند اسنپدراگون 836 از لحاظ عملکرد اندکی از اسنپدراگون 835 بهتر است و این یعنی تکرار رویکردی که پیش از این در خصوص دو پردازنده اسنپدراگون 820 و اسنپدراگون 821 شاهد آن بودیم. اگر خاطرتان باشد، گوشی پیکسل گوگل نیز با اسنپدراگون 821 رونمایی شد، اما اولین گوشی مجهز به این چیپ‌ست نبود چراکه پیش از آن، گوشی ذن‌فون ۳ دلوکس ایسوس مجهز به این تراشه برای علاقه‌مندان محصولات هوشمند معرفی شد.

براساس آن‌چه که در این گزارش آمده، گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل ایکس‌ال 2 به فریم‌های حساس به فشار مجهز خواهند بود و عملکردی شبیه به تکنولوژی Edge Sense شرکت اچ‌تی‌سی را که اخیرا در گوشی HTC U11 به‌کار رفته، به ارمغان خواهند آورد. گفته می‌شود این دو گوشی در فصل پاییز یعنی زمان رونمایی از پیکسل های سال گذشته، معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH