مشکل بوت لوپ نکسوس 6P و 5X بالاخره به صورت غیر رسمی رفع شد!

دو پرچم‌دار سال گذشته گوگل که به‌نوعی آخرین مدل‌های خانواده نکسوس نیز محسوب می‌شوند با یک مشکل جدی به‌کار خود پایان دادند. نکسوس 6P و 5X دو مدلی بودند که سال گذشته با مشکل بوت لوپ دست و پنجه نرم می‌کردند، البته این موضوع هیچ‌گاه حل نشد و حتی پرونده‌های متعددی برای دو تولیدکننده در مراجع قضایی باز شد. کاربرانی که به این مشکل روبرو شده بودند و دستگاهشان فاقد گارانتی بود، هیچ‌ راهی به جز تعویض دستگاه خود نداشتند. با این حال به تازگی یک گروه از توسعه‌دهندگان توانسته‌اند به نوعی متفاوت این مشکل را تا حدودی رفع کنند.

نکسوس 6P

XCnathan32 به کمک دو کاربر دیگر از وب‌سایت XDA با از کار انداختن تعدادی از هسته‌های پردازنده توانسته‌اند اسمارت‌فون‌هایی را که در حلقه بوت گرفتار شده‌اند راه‌اندازی کنند. اگرچه این موضوع هیچ دلیل واضحی ندارد اما ظاهرا پاسخ‌گو بوده و نکسوس‌های دارای مشکل بوت لوپ پس از انجام این کار به راحتی بوت شده‌اند؛ به عبارت دیگر این توسعه دهنده با از کار انداختن هسته‌های کورتکس A57 و فعال نگه داشتن هسته‌های کورتکس A53 توانسته است مشکل بوت‌لوپ را رفع کند. اگرچه این کار باعث می‌شود اسمارت‌فون مقداری لگ داشته باشد اما عمر باتری بهبود یافته و دیگر در حلقه پایان‌ناپذیر بوت قرار نخواهد گرفت.

این توسعه دهنده، فایل Fix را بر روی نکسوس 6P خود آزمایش کرده و به‌خوبی مشکل برطرف شده است اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی گفت که برای تمام کاربران پاسخ‌گو خواهد بود. هم‌چنین این فایل برای نکسوس 5X نیز منتشر شده اما هنوز مشخص نیست که می‌تواند مشکل را برطرف کند یا خیر.

1 در مورد “مشکل بوت لوپ نکسوس 6P و 5X بالاخره به صورت غیر رسمی رفع شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH