دونالد ترامپ: تیم کوک قول ساخت سه کارخانه بزرگ را در آمریکا داده است

رییس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با وال‌ استریت ژورنال مدعی شد که تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، قول ساخت سه کارخانه بزرگ در آمریکا را به وی داده است. بااین‌حال او در این مصاحبه به زمان و مکان ساخت این کارخانه‌ها اشاره‌ای نکرد.

طی صحبتی که با آقای کوک داشتم، او قول ساخت سه کارخانه بزرگ در ایالات متحده را به من داد. به تیم گفتم تا زمانی‌که کارخانه‌های‌تان را در این کشور نساخته‌اید، من دولت خود را در بخش اقتصادی موفق تلقی نخواهم کرد. او هم به من قول داد که این اتفاق در آینده رخ خواهد داد.

ترامپ قبل از این اظهارات، همواره شرکت اپل را به دلیل ساخت محصولات خود در کشور چین مورد انتقاد قرار می‌داد و مدعی بود که این شرکت برای تبدیل شدن به سودآورترین کمپانی در دنیا، باید محصولات خود را درون کشور آمریکا به تولید برساند.

ترامپ همچنین در قسمتی از این مصاحبه به این نکته اشاره کرد که افراد بیکار در ایالت‌هایی چون نیویورک باید با توجه به گسترش کارخانه‌ها در ایالت‌هایی چون آیووا و ویسکانسین، به این ایالت‌ها مهاجرت کنند.

با ساخت کارخانه‌های بزرگ، شما به افرادی برای کار در این کارخانه‌ها نیاز خواهید داشت. پس لازم است تا برای مردم چیزی را واضح بیان کنم، وقتی در نقاطی مثل شمال نیویورک زندگی می‌کنید که مردم از نبود کار آسیب می‌بینند، و نقطه‌ای در فاصله 500 مایلی وجود دارد که شرایط کاری بهتری دارد، می‌توانید به آن‌جا محل مهاجرت کنید.

شرکت اپل در ماه مه اعلام کرده بود که قصد دارد تا دو میلیون شغل در ایالات متحده آمریکا ایجاد کند. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد این رقم را با سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری افزایش دهد. ناگفته نماند که شرکت اپل به اظهارات ترامپ واکنشی نشان نداده است.

ترامپ

گفتنی است شرکت تایوانی فاکسکان که با بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپل برای ساخت محصولاتشان مشارکت می کند، از قصد خود مبنی بر سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه تولیدی در ویسکانسین خبر داده است. به گفته فاکس‌کان این سرمایه‌گذاری منجر به ایجاد 3000 شغل جدید شده که این رقم تا 13000 شغل نیز قابل افزایش خواهد بود. این کارخانه در سال 2020 تکمیل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH