بهترین لامپ‌های هوشمند در رنج‌های قیمتی مختلف

یکی از لوازمی که مانند بسیاری از وسایل مدرن شده٬ لامپ‌ها هستند. اولین‌بار که ادیسون این هدیه را به بشریت اهدا کرد٬ فکر نکنیم که اصلا در ذهن ایشان می‌گنجید که حالا لامپ‌های هوشمند تولید و روانه بازار شوند. روشنایی‌هایی که مدام تغییر می‌کنند و (نسبتا) ارزان‌قیمت هستند. وسایلی که با آن‌ها می‌توانید٬ خانه‌تان را رویایی کنید و یک منزل معمولی را٬ تبدیل به قصری پرزرق و برق کنید. همه این‌کارها را قادرید تنها با خرید یکی از این لامپ‌ها انجام دهید.

اما پیدا کردن یکی از این‌ها ساده نیست. برندهای گوناگون با قیمت‌های رقابتی قصد دارند که محصولات‌شان را در دل‌تان جای بدهند و در نهایت این شما هستید که گیج می‌شوید. پس ما تصمیم گرفتیم که چنین مطلبی را بنویسم تا کمکی (هرچند کوچک) برای شما عزیزان باشد. اگر می‌خواهید با چندتا از این لامپ‌های عیجب‌و‌غریب آشنا شوید٬‌ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

نکته: این لیست برپایه قیمت طراحی شده و ترتیبی نزولی دارد.


1- لامپ هوشمند بلوتوثی مایپو مدل Playbulb Sphere

اگر می‌خواهید که از لامپ در حیاط خانه‌تان استفاده کنید٬ پس بی‌درنگ این محصول را خریداری نمایید. این مدل براساس گفته کمپانی مایپو در مقابل آب مقاوم است و توانسته گواهینامه IP65 را دریافت کند. پس این دستگاه می‌تواند٬ خیس‌شدگی‌های سطحی و بارش معمولی باران را تحمل کند و هیچ مشکلی هم برایش پیش نیاید.

این لامپ شکل‌ و‌ شمایلی مانند دایره دارد و روی کف زمین به‌ آسانی قرار می‌گیرد. توان مصرفی‌اش هم 0.4 وات است. پس دیگر نگران مبلغ قبض برق‌تان نباشید. شما با بهره‌گیری از فن‌آوری بلوتوث قادر هستید که تا فاصله 10 متر٬ این لامپ را کنترل کنید. همچنین Playbulb Sphere می‌تواند تا 16 میلیون رنگ تولید کند و دارای LEDهای قرمز٬ سبز٬ آبی و سفید است. این لامپ در 3 ساعت کاملا شارژ می‌شود و با همین مقدار تا 8 ساعت جوابگوی نیازهای شماست. لازم به‌ذکر است که این وسیله با سیستم‌عامل‌های آی‌او‌اس ورژن 7 به بالا و اندروید نسخه 4.3 به بالا سازگار است.

حدود قیمت: صد و شصت هزار تومان


2- لامپ هوشمند بلوتوثی مایپو مدل BTL201

این مدل مخصوص سقف است و برای محیط داخل خانه تولید گشته است. شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌ای مخصوص٬ به‌طور کل این لامپ را کنترل کنید. مثلا تنظیم کنید که در بعدازظهر رنگ آن بنفش شود و در صبح روز بعد رنگ سبز لجنی به خود بگیرد. همچنین کاربر تقریبا 16 میلیون گزینه برای انتخاب رنگ برای این وسیله دارد. ضمنا این لامپ با پلتفرم‌های گوگل و اپل سازگار است. اما باید حتما توجه کنید که موبایل‌ یا تبلت‌تان به بلوتوث نسخه 4 یا بالاتر مجهز باشد.

لازم به‌ذکر است که برد این محصول 15 متر است. پس هرکجای خانه‌تان هستید٬ می‌توانید این کوچولو 100 گرمی را کنترل کنید. مصرف این مدل هم 5 وات است. طول این لامپ هوشمند 20000 ساعت است و تامدت‌ها برای‌تان مانند روز اولش کار می‌کند. ضمنا سری‌های E26 و E27 سبب شده تا این محصول با اکثر تجهیزات خانگی سازگاری داشته باشد. ناگفته نماند که با نصب این محصولی در آباژور ظاهر منزل‌تان به‌طور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند و چشمان هر بیننده‌ای را به‌سمت خود جذب می‌نماید!

حدود قیمت: صد و پنجاه هزار تومان


3- لامپ هوشمند وایرلسی نیلیگو مدل Prism 60W

اگر دوست‌دارید که یکی از محصولات با امکانات و صدالبته قیمت مناسب را خریداری نمایید٬ پس حتما Prism 60W را در لیست خرید خود جای بدهید. این دستگاه کوچک 100 گرمی مملو از قابلیت‌های گوناگون است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از این کوچولو 16 میلیون رنگ را در خانه‌تان به‌نمایش بگذارید. اما همه این‌ها به وسیله وب انجام می‌شود. بلی! این مدل تحت وب است و متمایز از همنوعان بلوتوثی‌اش است. همچنین این لامپ 7 وات مصرف اسمی دارد و عمر آن 50000 ساعت است.

لازم به‌ذکر است که این محصول با پلتفرم‌های اندروید٬ آی‌او‌اس٬ ویندوز و وب سازگاری دارد و باکمک آن‌ها راه‌اندازی می‌گردد. ضمنا تنوع رنگ‌ بدنه این مدل بسیار زیاد است و کاربر آزادی‌ عمل زیادی دارد. از قلم نیافتد که Prism 60W از طریق اپلیکیشن هم کنترل می‌شود و همین٬ کار با آن را آسان می‌کند.

حدود قیمت: صد و سی هزار تومان


4- لامپ هوشمند بلوتوثی مایپو Garden

انگار کمپانی مایپو قصد ندارد که لیست ما را ترک کند. تا به‌حال توانسته 3 تا از 5 محصول لیست را به خود اختصاص دهد و باید به‌خاطر همین به این برند پیشرو در صنعت تولید لامپ‌های هوشمند احترام گذاشت و تحسینش کرد. این مدل هم با امکانات و قیمتی رقابتی و اقتصادی روانه بازارها شده تا دیگر حریفان را تار و مار کند. این محصول شکل و شمایلی عجیب‌ و‌ غریب دارد. طوری‌که چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌سازد و آخر خودنمایی است! همچنین Garden ضدآب است و همان‌طور که از اسمش پیداست٬ مخصوص حیاط و بیرون خانه است. ضمنا شما اگر لامپ‌های دیگری از شرکت مایپو دارید٬ می‌توانید با کمک این یکی همه را منظم کنید و یک گروه مرتب و دقیق تشکیل بدهید. این دستگاه هم با اپلیکیشن مخصوص کنترل می‌شود و رنگ‌های گوناگون را از خود تولید می‌کند. ناگفته نماند که توان مصرفی این لامپ 6 وات است و محدوده عملکردی تا 20 متر دارد.

حدود قیمت: نود هزار تومان


5- لامپ هوشمند وایرلسی شیائومی مدل Yeelight

لامپ‌های هوشمند

همیشه که حرف از محصولات ارزان‌ قیمت٬ خوش‌ساخت و اقتصادی می‌شود٬ نام این کمپانی بزرگ در ذهن‌مان پیدار خواهد شد. این‌بار هم پای این برند به صنعت نوپای لامپ‌های هوشمند باز شده است! این دیوایس کوچک با استفاده از فن‌آوری وای-فای و اپلیکیشن مخصوص کنترل می‌شود و قابلیت تولید 16 میلیون رنگ را دارد. ضمنا شرکت مذکور این محصول را دربرابر مشکلات و نوسانات احتمالی برق محافظت کرده تا Yeelight به‌یک‌باره نابود نگردد! اگر هم یک روتر از شرکت شیائومی دارید٬ قادر هستید که این لامپ هوشمند را به آن وصل کنید تا کنترل دستگاه برای‌تان آسان‌تر شود. از قلم نیافتد که توان مصرفی این مدل 8 وات است و حدود 25000 ساعت برای‌تان کار می‌کند.

حدود قیمت: شصت هزار تومان

2 در مورد “بهترین لامپ‌های هوشمند در رنج‌های قیمتی مختلف”

  1. ممنون از مقالتون.
    ولی تا جایی که من با این حوزه آشنا هستم لامپهای bluetooth ای رو نباید با wifi و wireless مقایسه کرد. چرا که لامپ های بلوتوثی اصلا قابلیت کاربرد وسیع در حوزه iot را ندارند.
    من از محصولات niligo استفاده کردم و محصولات این شرکت wifi-based هست که هم به صورت local و هم server ای قابلیت استفاده دارد و اپلیکیشن موبایل تنها یکی از راه های ارتباطی با دیوایس های این شرکت هست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH