گلکسی A5

سامسونگ رکورد زد؛ ثبت سود 9.7 میلیارد دلاری در سه‌ماهه دوم 2017

سامسونگ در تازه‌ترین گزارش مالی خود اعلام کرد که توانسته در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، درآمد عملیاتی 12.7 میلیارد دلار را به دست آورد که از این میزان، 9.7 میلیارد دلار سود خالص بوده است. این یعنی، عملکردی فراتر از تصور تحلیلگران که در تاریخ این کمپانی کره‌ای سابقه نداشته است.

در واقع سود خالص سامسونگ، 18 درصد از 54.8 میلیارد دلار مجموع درآمدهای این شرکت را تشکیل می‌دهد که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای شرکتی باشد که اخیرا در زمینه فروش محصولات الکترونیکی، بازار پر افت‌وخیزی را تجربه کرده است.

البته بخش عمده درآمدهای سامسونگ از این بخش به‌دست نیامده چراکه در این گزارش، سامسونگ عملکرد موفق خود در این بازه زمانی را رشد بی‌سابقه تقاضای مشتریان برای چیپ‌های مموری، پنل‌های OLED و سایر قطعاتی عنوان کرد که در طی سال‌های اخیر، چنین ظرفیتی را برای دستیابی به این میزان فروش ایجاد کرده‌اند. حتی مشکلاتی که اخیرا گریبان‌گیر «لی جائه-یونگ»، رئیس این کمپانی شد، نتوانست بر چشم‌بادامی‌ها تاثیر منفی بگذارد و دیگر مدیران این شرکت توانستند فضای داخل کارخانه‌های خود را مدیریت کنند و به بهترین شکل ممکن، به درخواست‌های مشتریان خود پاسخ دهند.

فروش حاصل از تراشه‌های مموری NAND و DRAM که در محصولاتی همچون سرورها و دستگاه‌های مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا به‌کار می‌روند، به‌قدری بالا بوده که به گفته سامسونگ، این کسب‌وکار به‌تنهایی فروش 15.8 میلیارد دلاری و درآمد عملیاتی 7.2 میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورد. به بیانی دیگر، این کسب‌وکار حدود 60 درصد از مجموع سود حاصل از فعالیت‌های سامسونگ در این سه‌ماهه را به خود اختصاص داد.

سامسونگ

و اما در رابطه با وضعیت کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند این شرکت باید گفت که این بخش توانست 3.7 میلیارد دلار سود عملیاتی را برای سامسونگ به ارمغان آورد که بخش عمده‌ای از آن، به‌دلیل فروش موفق گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس بوده است. به گفته سامسونگ، میزان فروش این دو گوشی در مقایسه با مدل‌های گلکسی S7 سال گذشته، رشدی 15 درصدی داشته است. اما بااین‌حال درآمد این کسب‌وکار در سه‌ماهه منتهی به 30 ژوئن، در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته کمتر بود که این امر به دلیل هزینه‌های پرداختی برای طراحی گلکسی‌های جدید و همچنین افزایش قیمت قطعاتی همچون شاسی نمایشگر اینفینتی دیسپلی (Infinity Display) عنوان شد.

انتظار می‌رود که سامسونگ بتواند برای دومین‌بار در تاریخ، کمپانی اپل را در رقابت بر سر میزان سود حاصل از فروش محصولات خود پشت سر بگذارد. البته از آن‌جایی‌که همواره فصول بهار و تابستان برای اپل چندان پررونق نیستند، تحقق این پیش‌بینی چندان هم دور از ذهن نیست. سامسونگ در پایان اعلام کرد که با توجه به هزینه‌های بازاریابی و تبلیغاتی که برای گلکسی نوت ۸ انجام داده است، پیش‌بینی می‌کند که میزان سود دریافتی این شرکت در سه‌ماهه سوم با کاهش همراه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH