معرفی بهترین لوازم‌ جانبی برای عکاسی با دوربین‌های حرفه‌ای

فرض کنید که شما با پرداخت مبلغی (نه‌چندان کم) یک دوربین حرفه‌ای خریده‌اید. اما بعد از این‌که شوق و ذوق‌تان تمام شد٬ درمی‌یابید که فقط دوربین کافی نیست. باید یک چیزهای دیگر هم پشت‌بند آن باشد تا عکاسی لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر شود. اما کدام وسیله‌ها را باید تهیه کردد؟! آن‌قدر تنوع در این بخش زیاد است که آدم گیج می‌شود و حیران می‌ماند که کدام را بخرد. ما اینجاییم و می‌خواهیم که شما را در این راه کمک کنیم.

در این نوبت لیستی را تدارک دیدم که در آن چندین لوازم جانبی مخصوص دوربین‌های حرفه‌ای را نام برده‌ایم. وسایلی که باید تهیه کنید تا عکاسی ساده‌تری را تجربه نمایید. اگر می‌خواهید با این کوچولوها آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


کارت حافظه (میکرو اس‌دی)

یکی از اولین چیزهایی که باید تهیه کنید٬ همین فسقلی‌ها هستند. مارک‌های زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند که بهترین‌های آن‌ها برند SanDisk، ADATA ،Samsung و Toshiba هستند. اما پیش ار هرچیزی باید کاربر نیاز خود را بسنجد. اگر شما زیاد عکس می‌گیرید و همیشه درحال گشت‌ و‌ گذارید٬ پس به‌فکر ظرفیت 100 گیگابایت به بالا باشید. اگر شما زیاد عکس نمی‌گیرید و گاه‌گداری به دوربین‌تان سر می‌زنید٬ می‌توانید یکی از کارت حافظه‌های 32 یا 64 را برگزینید. ناگفته نماند که باید توجه‌ای ویژه‌ای به سرعت این کوچولو داشته باشید. سرعت آن‌ها در چهار کلاس و سه UHS دسته‌بندی می‌شود و هرچه عدد کنار این حروف بیش‌تر باشد٬ به‌تبع سرعت هم بالاتر خواهد بود.


بند و آویز دوربین

شما که همیشه نمی‌توانید یک دوربین سنگین را به‌دست‌تان بگیرید. بنابراین باید برای آن یک بند قرص و محکم بخرید (اکثر کمپانی‌ها چنین بندی را همراه دوربین عرضه می‌کنند). آویزهای دیگری به‌عنوان «بند سرشانه» نیز وجود دارند که مانند یک جلیقه هستند و با پوشیدن آن‌ها تسلطی کامل به دوربین پیدا می‌کنید. کمربندی هم وجود دارد که با به تن کردن آن٬ قادر هستید که دوربین را (مانند موبایل‌های قدیم‌) گوشه کمر خود ببندید و هروقت احتیاج داشتید٬ آن را مانند کابوی‌ها از غلاف بیرون بکشید!


ریموت‌ کنترل

اما اگر بخواهیم که از راه دور دوربین‌مان را کنترل کنیم٬ باید چه‌کاری انجام دهیم؟! چوبی فراهم کنیم تا با آن دکمه شاتر را لمس کنیم؟ یا فقط یک ریموت‌کنترل خریداری نماییم؟ ما راه دومی را به شما توصیه می‌کنیم. این ریموت‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا از چندین متر آن‌ طرف‌تر دوربین‌تان را کنترل کنید و مثلا کاری کنید که عکس بگیرد. لازم به ذکر است که باید توجه داشته باشید که ریموت‌کنترل مخصوص دوربین خود را بخرید. ناگفته نماند که کنترلر‌های فلاش، جداگانه به فروش می‌رسد.


سه‌پایه و تک‌پایه

یکی از مهم‌ترین موارد در عکاسی٬ ثابت‌ ماندن دست شماست. اگر دست‌تان تکان بخورد٬ (هرچند که دارای لرزشگیر باشد) تصویر خراب می‌شود. خوشبختانه سه‌پایه‌ها و تک‌پایه‌ها اختراع شدند و کار عکاسان را راحت کردند. آن‌ها بلافاصله راه‌اندازی می‌شوند و به‌سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین‌تان را روی آن می‌گذارید و بعد مدام عکس می‌گیرید. ناگفته نماند که باید توجه داشته باشید که این پایه تا چه وزنی را می‌تواند تحمل کند. در این‌جا سونی یکی از بهترین‌هاست و این محصولات را با کیفیتی مثال‌زدنی تولید می‌کند.


لنز دوربین

لوازم‌ جانبی برای عکاسی

این هم یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی برای دوربین است. با کمک این لنزها قادر هستید که نور محیط را تاحد قابل توجهی بالا ببرید و کلی کار دیگر بکنید. برندهای معروفی چون «کانن» در این حوزه فعالیت می‌کنند و بهترین‌ها را تولید می‌نمایند. لازم به ذکر است که قیمت این لنزها می‌تواند٬ میلیون‌ها تومان خرج روی دست‌تان بگذارد. اما برای عاشقان عکاسی این چیزها اهمیت ندارد. از قلم نیفتد که موقع خرید باید توجه داشته باشید که لنز موردنظر شما از چه نوعی باشد. مثلا: استاندارد ثابت یا زوم باشد یا تله‌فوتو ثابت یا زوم؛ انتخاب با شماست. همچنین باید به اندازه فاصله کانونی هم نگاهی بیاندازید تا کلاه سرتان نرود! ضمنا مقدار نسبت کانونی هم در عملکرد لنز بسیار تاثیرگذار است و موجب می‌شود که دوربین نور بیش‌تری دریافت کند. ناگفته نماند که باید لنز مخصوص برند دوربین خود را بخرید.


فلاش

فرض کنید که در محیطی تاریک می‌خواهید٬ عکس‌برداری کنید. اما تصاویر پر از نویز یا تار هستند و اصلا سوژه موردنظر در آن دیده نمی‌شود. باید چه کنیم؟ راه‌نجات شما فلاش است. این خوش سیماها نور زیادی را از خود تولید می‌کنند و محیط شب را آن‌قدر نورانی می‌نمایند که انگار روز روشن است. در این‌جا برندهای مشهور چون فوجی٬ کانن و نیکون حضور دارند و هریک بهترین‌های بازار را تولید می‌کنند. فقط باید به این توجه داشته باشید که فلاش مخصوص برند دوربین خود را تهیه کنید تا یک‌وقت به مشکل برنخورید. به برد فلاش توجه ویژه‌ای داشته باشید. انجام این‌کار سبب می‌شود تا محیط (مثلا تا 10 متر) روشن شود و شما فضای زیادی را دراختیار داشته باشید.


میکروفون دوربین

لوازم‌ جانبی برای عکاسی

اگر مایل هستید که با دوربین حرفه‌ای خود با یک نفر مصاحبه کنید٬ پس باید (حتما) یک میکروفون بخرید. این‌ محصولات به شما این امکان را می‌دهند تا صدا را به بهترین‌ شکل ممکن ضبط کنید. برند «رود» در این حوزه مانند جواهری می‌درخشد و با مدل‌های متنوعش دل و جان کاربران را می‌برد. لازم به ذکر است که باید توجه ویژه‌ای به کیفیت و فرمت صدای ضبط شده و همچنین کیفیت سیم میکروفون داشته باشید. این‌طوری یقین پیدا می‌کنید که محصولی بادوام و فوق‌العاده را خریده‌اید. ناگفته نماند که حتما برای میکروفون یک بادگیر پشمالو هم تهیه کنید تا مانند خفه‌کن برای صدای باد عمل کند.


فیلتر لنز

لوازم‌ جانبی برای عکاسی

اگر لنز دوربین‌تان را به قیمت گزافی خریده‌اید٬ پس حتما به یکی از این‌ها نیاز دارید. این محصولات از لنز دوربین‌تان در برابر اشعه فرابنفش خورشید و مادون قرمز محافظت می‌کنند. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توانید٬ حالت‌های جذابی به دوربین‌تان ببخشید. برندهای خوش‌نام چون سونی در این حوزه فعالیت می‌کنند و کارشان را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهند. ناگقته نماند که باید درزمان خرید به سایز فیلتر هم نگاهی بیاندازید تا در لنز دوربین جای بگیرد و آن را به خوبی بپوشاند. ضمنا دقت داشته باشید که فیلتر موردنظر دربرابر خط و خش مقاوم باشد. در غیر این صورت بعدازمدتی باید آن را دور بیاندازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH