سامسونگ از مودم LTE جدید خود با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه پرده برداشت

سامسونگ در ماه مارس از چیپ‌ست جدید خود یعنی اگزینوس 8895 رونمایی کرد که دراصل جوابی به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 835 بود که به‌عنوان اولین پردازنده با پشتیبانی از سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه شناخته می‌شود.

سامسونگ برای پاسخگویی به این اقدام، مودم LTE موجود در پردازنده اگزینوس 8895 را بهبود بخشیده که دارای تکنولوژی Cat.18 6CA بوده و سرعت 1.2 گیگابیت را برای آن به ارمغان می‌آورد.

این تولیدکننده کره‌ای اعلام نموده که برای رسیدن به این سرعت همکاری نزدیکی با شرکت Anritsu داشته است. Anritsu یک شرکت ژاپنی بوده که تجهیزات اندازه‌گیری مربوط به مخابرات را تولید می‌کند. این مودم بهبود 20 درصدی سرعت را تجربه کرده که در تئوری به‌معنای امکان دانلود یک فیلم اچ‌دی تنها در طی 10 ثانیه است.

مودم LTE

CA یا تجمیع‌دهنده ترکیبی از تعداد مشخصی از حامل‌ها با پهنای باندهای مختلف بوده که سرعت انتقال داده‌ها و عملکرد شبکه را بهبود می‌بخشد. مودم جدید سامسونگ با افزایش این قابلیت، علاوه‌بر سرعت بالاتر، ارتباطی پایدارتر را نیز ارائه می‌دهد.

براساس گفته‌های این کمپانی، تکنولوژی جدید تا پایان سال میلادی به تولید انبوه خواهد رسید. هنوز نمی‌دانیم در گلکسی نوت 8 از مودم Cat.18 استفاده خواهد شد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH