سامسونگ برترین تولیدکننده گوشی در سه‌ماهه دوم 2017 لقب گرفت؛ اپل و هواوی در رده‌های بعدی

مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics در تازه‌ترین گزارش خود عنوان کرد که در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، بالغ بر 360.4 میلیون دستگاه گوشی در سراسر جهان به‌فروش رفت که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی 6 درصدی را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است که سامسونگ توانست پس از عرضه ناموفق گلکسی نوت 7، باری دیگر بر میزان فروش اسمارت‌فون‌های خود بیافزاید، به‌طوری که توانست افزایشی 2 درصدی فروش را در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال 2016 تجربه کند. اپل نیز در جایگاه دوم این رده‌بندی ایستاد و فروش محصولات این شرکت با رشدی یک درصدی به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته همراه بوده است. اما سهم کلی این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند به‌دلیل رشد قابل‌توجه شرکت‌های چینی در طی ماه‌ها و سال‌های اخیر، کاهش داشته است. نیل ماوستون (Neil Mawston) مدیر ارشد مرکز Strategy Analytic در خصوص عملکرد این دو شرکت عنوان کرد:

سامسونگ توانست عملکرد ناموفق خود در عرضه گلکسی نوت 7 را جبران کند و به‌لطف عرضه اسمارت فون گلکسی S8 که از طراحی بدون حاشیه نوآورانه‌ای بهره می‌برد، جایگاه خود را در بازار ارتقا دهد. انتظار می‌رود که گلکسی نوت 8 با نمایشگر بزرگ‌تر خود بتواند بیش از پیش، بر قدرت و موفقیت این شرکت در بازار بیافزاید. گوشی‌های آی‌فون نیز دیگر محبوبیت خود را در کشور چین از دست داده‌اند و همین مسئله، تاثیر منفی را بر عملکرد این شرکت در بازارهای جهانی داشته است. اکنون تمامی ‌نگاه‌ها متوجه آی‌فون 8 است که در اواخر امسال رونمایی خواهد شد. باید دید که آیا اپل می‌تواند در دهمین سالگرد عرضه گوشی‌های آی‌فون خود، اسمارت‌فونی متفاوت و هیجان‌انگیز را برای جلب توجه خریداران در سه ماهه پایانی سال 2017 که با فصل تعطیلات سال نو همراه است، عرضه کند یا خیر.

همان‌طور که اشاره شد همه چیز برای تولیدکنندگان چینی بازار گوشی‌های هوشمند، خوب و یا بهتر بگوییم عالی پیش می‌رود. براساس این گزارش، هواوی همچنان جایگاه سوم خود را حفظ کرده و اکنون 11 درصد از سهم بازارهای جهانی گوشی را در اختیار دارد که درواقع رکوردی جدید برای این شرکت محسوب می‌شود. نکته جالب این‌جاست که این شرکت تنها 2.6 میلیون دستگاه گوشی کمتر از اپل به فروش رسانده است. گفته می‌شود که هواوی این عملکرد موفق را مدیون فروش بالایی مدل‌های P10 و میت 9 است.

سامسونگ

در رده‌های بعدی نیز شرکت‌های اوپو و شیائومی‌ قرار گرفته‌اند که افزایش فروشی قابل‌توجه را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند، به‌طور‌ی‌که اوپو رشدی 64 درصدی و شیائومی ‌نیز رشدی 58 درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تجربه کرده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH