احتمالا هواوی میت 10 در 24 مهرماه معرفی می‌شود؛ قیمتی باورنکردنی به‌همراه عرضه مدل «لایت»

بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، فصل پاییز را برای رونمایی از آخرین دستاوردهای مهندسان خود انتخاب می‌کنند. این فصل با نمایشگاه IFA شروع می‌شود؛ رویدادی در شهر برلین آلمان که در آن بسیاری از بزرگان دنیای فناوری گرد هم می‌آیند و محصولات جدید خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

پس از آن نوبت به کمپانی اپل می‌رسد که در مراسم ماه سپتامبر خود، طرفداران گوشی‌های آی‌فون و دیگر گجت‌های خود را شگفت‌زده کند و همین‌طور دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه، که یکی پس از دیگری از جدیدترین محصولات خود پرده برمی‌دارند. در این بین، نام شرکت هواوی نیز به چشم می‌خورد که چند سالی است رونمایی از مدل‌های سری میت خود را به اوایل ماه نوامبر موکول می‌کند.

حال براساس آخرین شنیده‌ها، این شرکت چینی قصد دارد تا باز هم در فصل پاییز، اما این‌بار نه در ماه نوامبر، بلکه در 16 اکتبر یعنی 24 مهرماه از عضو جدید خانواده گوشی‌های میت به نام هواوی میت 10 پرده بردارد. در همین رابطه، امروز وب‌سایت لهستانی Tabletowo، ادعا کرده است که هواوی در تاریخ یاد شده، دو مدل از میت 10 را که شامل مدل اصلی این گوشی به همراه «میت 10 لایت» برای دوست‌داران گوشی‌های هوشمند معرفی خواهد کرد.

میت 10

در واقع، این ادعا چندان هم بی‌اساس به‌نظر نمی‌رسد چراکه هواوی در سال گذشته، چهار مدل مختلف از میت 9 را عرضه کرد و بعید به‌نظر نمی‌رسد که امسال نیز این رویه را تکرار کند. گفته می‌شود که این گوشی از نمایشگر 6.1 اینچی با فناوری LCD ساخت شرکت JDI Display بهره خواهد برد و مدل کوچک‌تر آن به نمایشگر 5.8 اینچی مجهز خواهد بود.

و اما نکته قابل‌توجه در خصوص میت 10، قیمت آن است به‌طوری‌که این وب‌سایت قیمت باورنکردنی 1110 دلاری را برای مدل اصلی این گوشی برآورد کرده و قیمت مدل لایت را نیز 555 دلار پیش‌بینی کرده است. چنین قیمتی قطعا نمی‌تواند برای پرچمداری در سال 2017 منطقی باشد حتی اگر به آخرین قطعات سخت‌افزاری روز دنیا مجهز شده باشد.

اگر خاطرتان باشد هواوی در سال گذشته میت 9 را با قیمت 599 دلار روانه بازار کرد، بنابراین چنین افزایش قیمتی در طی یک سال، برای هیچ عقل سلیمی ‌پذیرفتنی نیست. از طرفی دیگر، هواوی همواره به عرضه گوشی‌هایی مقرون‌به‌صرفه مشهور بوده و این ادعا چندان با سابقه این کمپانی چینی همخوانی ندارد.

با این‌حال، گفته می‌شود که میت 10 به عنوان اولین اسمارت‌فون مجهز به پردازنده کایرین 970 روانه بازار خواهد شد. این چیپ‌ست قدرتمند قرار است در سال آینده به جنگ با پردازنده اسنپدراگون 845 شرکت کوالکام برود. از جمله ویژگی‌های چیپست کایرین 970 می‌توان به پشتیبانی از سیستم دوربین دوگانه اصلی و سلفی اشاره کرد. هنوز اطلاعات دقیقی در این خصوص منتشر نشده و باید چشم به راه خبرهای بعدی در روزهای آتی بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH