فیس‌بوک، استوری را برای نسخه دسکتاپ خود تایید نمود

اگر اطلاعات شما درباره شبکه‌های اجتماعی آن‌قدرها زیاد نباشد باید بگوییم مدتی است که اینستاگرام یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن اسنپ‌چت به نام استوری (Stories) را دزدیده و با استفاده از آن توانسته رضایت اکثر کاربران را جلب کند. شما نیز احتمالا با یک تایم لاین کوچک در بالای صفحه اصلی اینستاگرام خود مواجه شده‌اید و آن چیزی نیست جز استوری‌های دوستانتان در اینستاگرام!

قابلیت استوری یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی است که برای اولین‌بار توسط اینستاگرام به شهرت جهانی رسید. شما در این قسمت می‌توانید تصاویر یا فیلم‌های موردنظر خود را به‌طور موقتی و تنها برای 24 ساعت با فالورهای خود به اشتراک بگذارید. این قسمت که توسط دایره‌هایی در بالای نرم‌افزار رویت می‌شود، به‌طور موقت می‌توانند داستان‌های شمارا برای سایر دوستان روایت کرده و پس از مدت مشخص‌شده محو شوند.

فیس‌بوک

اولین‌بار اسنپ‌چت استوری را به اپلیکیشن خود اضافه نمود و دومین نرم‌افزاری که قابلیت استوری را به‌کار برد، اینستاگرام بود. در حال حاضر اپلیکیشن اینستاگرام بیشترین کاربر استوری را به‌صورت روزانه دارد که حتی از مخترع آن، اسنپ‌چت نیز بیشتر است. ردپای ویژگی استوری با توسعه خود به واتس‌اپ و فیس‌بوک نیز رسید. اگرچه تاکنون ویژگی استوری تنها مربوط به کاربران موبایل بوده و اپلیکیشن‌های موبایل این قابلیت را پشتیبانی می‌کردند، خبرها حاکی از آن است که فیس‌بوک استوری را برای کاربران دسکتاپ خود آزمایش می‌کند.

ویژگی استوری فیس‌بوک در اپلیکیشن نصب‌شده بر روی موبایل در بالاترین قسمت صفحه قرار می‌گیرد، اما در نسخه دسکتاپ به دلیل جلوگیری از ایجاد مزاحمت در سمت راست پنجره فیس‌بوک قرارگرفته است. استوری در نسخه دسکتاپ فیس‌بوک بسیار شبیه به نرم‌افزار اسنپ چت است. کاربران می‌توانند در طول روز عکس‌ها و ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند. تمامی اطلاعات گذاشته‌شده تا 24 ساعت فعال بوده و پس‌از آن به‌صورت کاملا خودکار حذف می‌شود.

فیس‌بوک اجرای قابلیت استوری را برای کاربران نسخه دسکتاپ خود تایید نمود. این کمپانی اعلام کرد که قابلیت استوری برای نسخه دسکتاپ در مراحل آزمایشی بوده ولی به‌زودی به‌صورت گسترده این ویژگی به فیس‌بوک افزوده خواهد شد. اظهارنظر کردن در مورد اینکه با القای ویژگی استوری به نسخه دسکتاپ شبکه اجتماعی موردنظر کاربران آن افزوده خواهند شد، بسیار زود است. این قابلیت بر روی اینستاگرام بسیار موفق بوده ولی برای فیس‌بوک موفقیت چندانی کسب ننموده و بسیار علاقه‌مند هستیم که بدانیم آیا افزودن استوری به نسخه دسکتاپ فیس‌بوک می‌تواند تحولی در استفاده کاربران در آن ایجاد کند یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH