اندروید 8 برای اسنشال

شرکت Essential به مبلغ 1.2 میلیارد دلار قیمت‌گذاری شد

اندی رابین لایق باور بسیاری در دنیای فناوری است، چراکه خالق اندروید و قبل از آن Danger Hiptop یا همان Sidekick بوده است؛ با این وجود شاید برای برخی ارزش‌گذاری شرکت وی، Essential، به مبلغ 1.2 میلیارد دلار آن هم در شرایطی که هنور هیچ محصولی به بازار عرضه نکرده، کمی عجیب باشد.

رابین گوشی هوشمند اسنشیال را به همراه دستیار خانگی در ماه مه معرفی و اعلام کرد شرکت اقدام به پیش فروش آن نخواهد کرد، بلکه این محصول تنها توسط کاربران علاقه‌مند رزرو خواهد شد. اما تاخیرهای پی در پی در عرضه این محصول موجبات ناامیدی طرفداران وی را فراهم آورد. او چند هفته قبل با انتشار تصاویری اعلام کرد که گوشی هوشمند اسنشیال در چند هفته پیش رو عرضه خواهد شد؛ اما تاکنون شاهد عرضه آن در بازار نبوده‌ایم.

گوشی هوشمند اسنشیال

در هر حال، Tim Culpan مقاله‌نویس Bloomberg، گزارش کرده که شرکت Foxconn’s FIH Mobile برای خرید 25 صدم درصد از سهام شرکت ایسنشیال مبلغ 3 میلیون دلار هزینه کرده است؛ که با حسابی سرانگشتی می‌توان قیمت کل شرکت را حدود 1.2 میلیارد دلار تخمین زد. البته این موضوع جای تعجب ندارد، چراکه در ماه جولای این شرکت به مبلغ 997 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده بود. اما همین مورد، فشارها بر روی این شرکت را در خصوص تولید محصولی تجاری به نام برند خود بیشتر می‌کند.

آمدن یا نیامدن گوشی هوشمند اسنشیال مساله‌ای است که باید در گذر زمان منتظر آن باشیم؛ اما با دانستن این که تنها شرکت‌های سودده سازنده سخت‌افزار سامسونگ و اپل هستند، نباید مسیری آسان برای این گوشی هوشمند متصور شد. البته در خصوص دستیار خانگی آن نیز رقبای سرسختی چون دستیارهای صوتی اپل و سامسونگ و الکسای آمازون وجود دارند که به هیچ‌وجه تمایلی برای حضور و رشد رقیب دیگری در این عرصه ندارند. با این شرایط، تنها راه بقا برای اسنشیال همان ایمان داشتن به اندی رابین خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH