5 دلیل برای آنکه هواوی نوا 2 پلاس را بخریم!

نوا 2 پلاس را می‌توان یکی از بهترین تلفن‌های هوشمند سال 2017 در بین محصولات بالا رده دانست. این گوشی، با مشخصاتی عالی در حد پرچم‌داران روز بازار عرضه شده تا سهم زیادی از مارکت میان‌رده‌ها و بالارده‌های موجود را بگیرد.

ویژگی‌های مثبت زیادی در این گوشی دیده می‌شوند تا کاربر را به خریدش ترغیب کنند که در این مطلب به 5‌ تا از بهترین‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

عکاسی حرفه‌ای و بدون رقیب

عکاسی حرفه‌ای، یکی از بارزترین ویژگی‌های مثبتی بوده که در نوا 2 پلاس دیده می‌شود و واقعا آن را خاص‌تر از سایر هم‌رده‌ها کرده است. هواوی در دو بخش دوربین اصلی و سلفی این گوشی، چیزی کم نگذاشته و تمامی تلاشش را کرده تا در این زمینه بهترین باشد.

دوربین این گوشی از دو لنز ساخته شده که لنز دوم آن از نوع تله‌فوتو است. توسط این لنز شما به یک زوم اپتیکال 2 برابری دسترسی خواهید داشت که قادر است تصاویر پرتره حرفه‌ای را به ثبت برساند. این عکاسی پرتره با کمک لنز دوم اتفاق می‌افتد و با آن‌چیزی که در سایر تلفن‌های هوشمند مشاهده کرده‌اید، تفاوت دارد. افکت بوکه خاصی در این حالت برای عکاسی چهره ایجاد می‌شود که نتیجه تصاویر گرفته شده را به دوربین‌های DSLR حرفه‌ای شبیه می‌کند.

نوا 2 پلاس

اما قدرت فوق‌العاده این گوشی در زمینه عکاسی تنها به دوربین اصلی محدود نبوده و نوا 2 پلاس برای دوربین سلفی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رزولوشن بالای 20 مگاپیکسلی همراه با زاویه دید وسیع، تصاویر سلفی‌تان را باکیفیت‌تر از هر گوشی دیگری به ثبت می‌رساند. هواوی از یک الگوریتم خاص هم در دوربین اصلی و هم سلفی استفاده کرده که برای زمانی که می‌خواهید از چهره عکاسی کنید، فعال می‌شود و به‌صورت سه‌بعدی به تشخیص سوژه می‌پردازد. بر این اساس شناسایی چهره به بهترین نحو ممکن انجام خواهد رسید. جالب است بدانید که قابلیت پرتره (به‌صورت نرم‌افزاری) برای دوربین سلفی نیز در دسترس بوده و می‌توانید توسط آن تصاویر خاصی را ثبت کنید.

باتری قدرت‌مند

در نوا 2 پلاس شاهد یک باتری 3340 میلی‌آمپری هستیم. با توجه به نمایشگر فول‌ اچ‌دی قرار گرفته در این گوشی و میزان ظرفیت باتری آن، می‌توان انتظار بالایی از نوا 2 پلاس داشت. این در حالی است که کمپانی‌های دیگر با وجود استفاده از نمایشگر‌های بزرگ‌تر و پرپیکسل‌تر در تولیدات‌شان از باتری‌های نسبتا ضعیف‌تری استفاده می‌کنند. برای مثال پرچم‌دار سامسونگ، یعنی گلکسی S8 با وجود نمایشگر 5.8 اینچی و رزولوشنی بسیار بالاتر، از یک باتری 3000 میلی‌آمپری بهره می‌گیرد.

اما قدرت باتری نوا 2 پلاس فقط به ظرفیت آن محدود نمی‌شود؛ تکنولوژی شارژ سریع در این گوشی باعث می‌گردد تا شما تنها در 100 دقیقه باتری گوشی را از صفر تا صد شارژ کنید. علاوه بر بخش سخت افزاری باتری، هواوی از یک برنامه با هوش بسیار بالا با نام Smart Power Saving 5.0 استفاده کرده که با استفاده از آن یک‌سری تغییرات اساسی در پایه و عملکرد دستگاه به‌وجود می‌آید و نتیجه آن شارژدهی بیشتر خواهد بود. استفاده از این نرم افزار برای زمان‌های حیاتی که به شارژ بیشتر در تلفن همراه نیاز دارید، بسیار کاربردی است.

قابلیت‌های صوتی پیشرفته

نوا 2 پلاس در بخش صوتی هم پیشتاز بوده و قابلیت‌های فراوانی را ارایه می‌دهد. پیش از هرچیز بهتر است بدانید که هواوی یک HIFI-DAC در بخش سخت افزاری صوتی نوا 2 پلاس قرار داده تا کیفیت صدای آن را مخصوصا در هدفون، بهبود دهد. این دک، به کاربر اجازه پخش فایل‌های صوتی 32 بیتی را می‌دهد و همچنین فایل‌های صوتی 16 بیتی را برای بهبود کیفیت به 32 بیت تبدیل می‌کند.

یک تکنولوژی خاص دیگر در این قسمت با نام Histen وجود داشته که وظیفه‌اش جلوگیری از ایجاد هرگونه تاخیر در ارسال امواج مختلف یک موزیک است. یکی دیگر از کاربردهای Histen این بوده که صداهای بم در بم‌ترین و صداهای زیر در زیرترین حالت‌ ممکن پخش می‌شوند. چنین الگوریتمی را پیش‌تر در هیچ گوشی ندیده بودیم.

نوا 2 پلاس

اما همان‌طور که می‌دانید، این روزها استفاده از هدفون‌های بی‌سیم، بیشتر از قبل محبوب شده و از این رو هواوی به دنبال بهبود عملکرد صوتی در هدفون‌های بی‌سیم هم بوده است. aptX نام تکنولوژی است که هواوی با استفاده از آن موزیک‌ها را به‌صورت بی‌سیم در نوا 2 پلاس با کیفیت 354Kbps پخش می‌کند. از طرفی این تکنولوژی، تاخیر ارسال امواج از گوشی به هدفون را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به 70 میلی‌ثانیه می‌رساند. با این وجود گوش کردن به موزیک توسط هدفون بی‌سیم به همان اندازه هدفون‌های با سیم، لذت‌بخش خواهد بود.

ویژگی مثبت دیگر در این قسمت، پخش صدا به‌صورت سه‌بعدی بوده که با اتصال هدفون به گوشی و با روشن بودن این ویژگی، احساس خواهید کرد که دور تا دورتان با اسپیکر پر شده است. این قابلیت برای گوش دادن به موزیک‌های بلوز، جاز، Indie و پیانوهای بی‌کلام واقعا جالب و کاربردی خواهد بود.

کیفیت ساخت و جنس بدنه

در هنگام کار با این دستگاه، متوجه کیفیت بسیار بالای فلز به‌کار برده شده برای بدنه آن خواهید شد. به‌طوری که با در دست گرفتن آن حس لوکس بودن را به کاربر منتقل می‌کند که برای یک گوشی با این رنج قیمت واقعا تحسین برانگیز است.

جنس بدنه استفاده شده در نوا 2 پلاس از آلومینیوم بوده و برای فریم دور آن از آلیاژ آلومینیوم منیزیم استفاده شده است. احتمالا می‌دانید که بهره گرفتن از این نوع متریال به گوشی استحکام زیادی می‌بخشد. اگر به دنبال زیبایی و کیفیت بالای ساخت در طراحی یک گوشی موبایل هستید، حتما نوا 2 پلاس می‌تواند بهترین گزینه باشد؛ چراکه یافتن چنین متریال و کیفیت ساختی به‌ سادگی و با این قیمت در محصولات سایر کمپانی‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

ویژگی‌های نرم‌افزاری خاص

هواوی معمولا در بخش نرم افزاری خلاقیت زیادی به خرج‌ می‌دهد. این مورد درباره نوا 2 پلاس هم صادق بوده و قابلیت‌های نرم‌افزاری متنوعی را در آن شاهد هستیم. بهره‌برداری از سنسور اثر انگشت با شیوه‌های گوناگون از جالب‌ترین قابلیت‌های موجود در این قسمت محسوب می‌گردد. شما می‌توانید از سنسور اثرانگشت نوا 2 پلاس به‌عنوان دکمه شاتر برای عکاسی استفاده کنید. این ویژگی برای زمانی که مخصوصا در حال گرفتن عکس سلفی از خودتان هستید، بسیار کاربردی خواهد بود. دیگر نیاز به فشردن دکمه صدا، رساندن انگشت به دکمه شاتر نرم‌افزاری و چیزهایی از این قبیل نیست. تنها کافی است انگشت‌‌تان را روی سنسور نگه‌ دارید تا تصویر شما به سرعت ثبت شود. البته عکاسی با استفاده از دستورات صوتی و ژست‌های حرکتی هم در بخش دوربین امکان‌پذیر است.

علاوه بر این‌ها شما می‌توانید با سوایپ کردن بر روی سنسور اثر انگشت در گالری، به تصاویر قبل و بعد بروید و با سوایپ به پایین، نوار اعلانات را باز کنید، تماس‌ها را پاسخ دهید و آلارم را متوقف نمایید. استفاده از این دستورات برای کاربر واقعا کاربردی است. نحوه گرفتن اسکرین‌شات هم توسط نوا 2 پلاس بسیار جالب بوده و برای این کار می‌بایست با پشت انگشت خود بر روی صفحه نمایش ضربه بزنید.

نوا 2 پلاس

برنامه مخصوص Phone Manager در نوا 2 پلاس به شما کمک می‌کند تا همه بخش‌های تلفن هوشمندتان را تحت نظر داشته باشید. در این برنامه شما می‌توانید برای اپلیکیشن‌های دل‌خواه‌تان رمز بگذارید تا توسط رمزعبور یا اثرانگشت در دسترس قرار بگیرند، دستگاه را از نظر وجود داشتن هرگونه ویروس اسکن کنید، دسترسی‌ اپ‌ها را بررسی و موارد کاربردی دیگری را برای کنترل بیشتر گوشی انجام دهید.

App Twin هم یکی دیگر از ویژگی‌های نرم‌افزاری کاربردی در نوا 2 پلاس بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا از هر برنامه‌ای که می‌خواهید، دو نسخه مختلف ایجاد کنید. برای مثال توسط این قابلیت شما قادر خواهید بود تا دو تلگرام با دو اکانت مختلف بر روی گوشی خود نصب نمایید. در این صورت دیگر نیاز به نصب برنامه‌های جانبی تلگرام که اصلا هم امن نیستند، نخواهد بود. امکان استفاده از تم برای تغییر ظاهر کلی رابط، افزودن و یا حذف نمودن اپ دراور و موجود بودن برنامه سلامتی حرفه‌ای هواوی از دیگر موارد نرم‌افزاری هستند که باعث درخشش نوا 2 پلاس در این بخش می‌شوند.

نوا 2 پلاس، در واقع پرچم‌داری است که در لباس بالارده به میدان آمده تا با قیمتی بسیار کم‌تر و امکاناتی حتی بسیار بیشتر از سایر رقبا، در دستان شما قرار بگیرد و رضایت‌تان را از نظر یک گوشی ایده‌آل به‌‌طور کامل جلب کند.

به سوپر گروه گوشی‌های هواوی ملحق شوید

29 در مورد “5 دلیل برای آنکه هواوی نوا 2 پلاس را بخریم!”

  1. سلام بنظرم سگش می ارزد به سامسونگ.. مسخره ترین گوشی سامسونگ. نوا تو پلاس هم قیمت وسیله هاش ارزانتر هم کیفیت دوربینش عالیه من الان 3سال انواع گوشی سامسونگ استفاده کردم امسال هواوی خریدم عالی بود.

  2. با سلام.من چن شب پیش نوا 3E خریدم.و از همه جهت راضیم
    خدایی کیفیت.قدرت.جنس.دوربین.وووووو بینهایت زیباس
    راحت میتونم بگم بهترین گوشی بازاره
    S7.S8 به گرد پاشم نمیرسن
    باطریش با این شفافیت بینهایت عالی عمل میکنه
    با تشکر هیتلر

  3. عرفان نایبی

    سلام من تجربه یک ماه کار با این گوشی رو دارم گفتم در اختیار دوستانی که قصد خریدن این گوشی رو دارن قرار بدم

    دوربین دو گانه با کیفیت
    دوربین سلفی محشر که تو تست های که انجام دادم از اس ۸ و نوت ۸ هم خیلی بهتره کیفیتش اگه خواستید میتونید خودتون تست کنید کیفیتش رو و با اینکه یدونه لنز داره حالت پرتره رو خیلی قشنگ اجرا می‌کنه
    و البته های فای و صدای 3D گوشی که واقعا باید تست کنید متوجه تفاوت صدا بشید
    باتری یک روز دوام کار مداوم رو میده
    سخت افزار قوی در اجرای برنامه ها و بازی های سنگین ( آسفالت ۸ تست شده )
    البته یه حسگر که تو سایت ها بهش اشاره نشده و ننوشتن حسگر روشنایی هستش که داره ولی نمی‌دونم چرا سایت ها ننوشتن
    طراحی گوشی هم عالیه کافیه دستتون بگیرید برای بار اول شیفیته گوشی میشید ( شبیه آیفون ۷ پلاس هستش تا حدودی ) البته ناگفته نماند که به اسم ۸ نمیرسه تو طراحی ولی تو میان رده با این قیمت طراحی خوبی به حساب میاد و لنز دوربین به مقدار محسوسی بیرون زده که با انداختن قاب درست میشه
    و رابط کاربری هواوی که خیلی شبیه رابط آیفون میمونه
    در کل آگه تو این رنج قیمت میخایید هزینه کنید بهترین گزینه است و دوستانی که بین این گوشی و میت ۱۰ لایت موندن باید بهشون بگم که نوا 2 پلاس بهترین گزینه است گول بی حاشیه بودن رو نخورید
    و نکته مهم در مورد میت ۱۰ لایت اینه که بر خلاف کیت ۶ بودنش ۴.۵G ساپورت نمیکنه به دلیل پهنای باندش

    امیدوارم که بدردتون خورده باشه چون من خودم بعضی وقتا نظرات کاربران رو می‌خوندم زده میشدم ولی سعی کردم حقیقت گوشی رو در اختیارتان قرار بدم

  4. گوشی با کیفیتیه اما باطریش خیلی چرته خیلی یعنی یک چهارصد بیست به این نوا دو پلاس دادم انگاری پولمو جلو سگ انداختم تبلیغ دروغ بخدا به آون اندازه ضرر کردم به همون اندازه هم تبلیغ میکنم که گوشی نوا 2 پلاس خیلی باطریش ضعیفه یه گوشی مهمترین قسمتش باطریشه…

    2
    2
  5. این گوشی عالیه خیلی هم از هم رده های خودش بهتره.میدونم که ضد آب نیست ولی اگه یک دفعه افتاد تو اب میسوزه یا در حد ۱۰ یا۲۰ ثانیه مقاومه؟؟ لطفا جواب بدید

    1. مجتبی مسکینی

      سلام بستگی به استفاده شما و اولویت‌هاتون در خرید داره بین این دو برند گوشی‌های زیر ارزش خرید بالایی دارن
      از هواوی نوا 2 پلاس و آنر 8
      از سامسونگ نسخه 2017 گلکسی A5 و A7

      1. میشه برتری های هرکدوم رو نسبت به دیگری بگین؟
        این که میگین بستگی به اولویت ها داره یعنی هرکدوم در چه مواردی از گوشی دیگه سر تر هستن؟

        1. مجتبی مسکینی

          شما باید دو مدل رو در نظر بگیرین بعد مقایسه کنید همین‌طوری نمیشه هواوی و سامسونگ رو با هم مقایسه کرد

        1. مجتبی مسکینی

          نمایشگر و سخت‌افزار محصول سامسونگ بهتره و در دراز مدت عملکرد بهتری از خودش نشون می‌ده
          دوربین‌های اصلی و سلفی و همچنین قابلیت‌های نرم‌افزاری نوا 2 پلاس به صورت کلی بهتر هست
          البته این نکته رو هم در نظر بگیرید که A5 سامسونگ در برابر آب مقاومه در صورتی که نوا 2 پلاس نیست

  6. امامن دوهفته نوا تو پلاس داشتم کیفیت عکس خوبه ولی هنگ میکنه زود دادم اگه بشه تعویض کنن از نطر نرم افزار یکم ضعیفه این هنگ شدنش بده

    3
    1
    1. چرا دروغ میگی اخه من از قبل مهر نوا۲پلاس رو خریدم تا حالا هیچ هنگی نداشته ولی میتونم بگم محشره و سخت ترین بازی ها رو هم نصب کردم و هیچ مشکلی نداره

      1
      1
  7. بابا تروخدا بسه دیگه همش nova 2 plus بخدا فهمیدیم أین گوشی عالیه بسه دیگه. فقط سه تا بررسی ویدیویی و سه تا هم متنی برأی أین گوشی گذاشتین. جان مادرتون بسه . دیگه إز سایتتون خسته شدم.

    1. شما اگه خسته شدی میتونی دیگه به این سایت نیای این که دعوا نداره
      به نظر من هر چقدر هم از نوا ۲ پلاس تعریف کنن بازم کنه ای تی رسان کارش حرف نداره!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH