ال‌جی V30 به تکنولوژی بازخورد لمسی TouchSense مجهز خواهد بود

مدیران ال‌جی این روزها خود را برای برگزاری کنفرانسی باشکوه برای رونمایی از نسل جدید اسمارت‌فون‌های سری V آماده می‌کنند. محصولی که قرار است با نام V30 معرفی شود و تا به امروز و به لطف افشاگری‌های منابع متعدد خبری، بسیاری از جزییات و مشخصات مربوط به آن فاش شده است.
اما اخیرا این شرکت کره‌ای اطلاعاتی را درخصوص این گوشی منتشر و اعلام کرده که ال‌جی V30 از قابلیت بازخورد لمسی TouchSense بهره خواهد برد. این ویژگی برای اولین‌بار توسط کمپانی Immersion معرفی شد. بد نیست بدانید که این شرکت در سال 2016، از اپل به دلیل عدم رعایت حقوق مربوط به پتنت‌های خود در زمینه تکنولوژی بازخورد لمسی شکایت و عنوان کرد که قابلیت فورس‌تاچ به‌کار رفته در گوشی آی‌فون 6S پیش از این با نام «بازخورد اشتراکی» توسط این شرکت به ثبت رسیده بود.
از این‌رو، پیش‌بینی می‌شد که این اختلافات میان Immersion و ال‌جی نیز روی دهد که خوشبختانه شرکت نام‌برده عنوان کرد که تکنولوژی HD TouchSense که در گوشی ال‌جی V30 استفاده خواهد شد، با تکنولوژی توسعه داده شده توسط مهندسان این شرکت متفاوت است. در همین رابطه، دیوید برنبام، از مدیران ارشد Immersion در این خصوص عنوان کرد که به عنوان مثال در اپلیکیشن دوربین، زمانی‌که عکس گرفته می‌شود، نوعی کلیک شاتر همانند آن چه که در دوربین‌های DSLR وجود دارد، احساس خواهد شد. زمانی که کاربر تنظیمات دوربین را تغییر می‌دهد، این چنین به‌نظر می‌رسد که در حال چرخاندن دکمه مکانیکی واقعی است.

ال‌جی V30

همچنین، زمانی که نوتیفیکیشنی را از دست می‌دهد و از هوم اسکرینی به هوم اسکرین دیگر می‌رود، افکت‌های نرمی‌ را احساس خواهید کرد که به‌طور دقیق با انیمیشن‌ها هماهنگ هستند؛ نتیجه چنین عملکردی منجر به کارایی و استفاده بهتر از گوشی هوشمند خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که استفاده از این قابلیت می‌تواند نقطه قوتی برای یک گوشی هوشمند محسوب شود اما فعلا نمی‌توان درخصوص کاربردی بودن این تکنولوژی اظهارنظر کرد. بنابراین باید منتظر ماند و دید که بازخورد لمسی تا چه اندازه می‌تواند خود را به‌عنوان یک فناوری بدیع در دل کاربران اسمارت‌فون‌ها جا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH