سامسونگ و برندهای داخلی جای اپل و نوکیا را در دل چینی‌ها می‌گیرند!

A man walks in front of a company logo outside an Apple store in downtown Shanghai

بر طبق گفته محققان از نظر شناخت برندی، اپل تنها 1٪ جلوتر از سامسونگ قرار گرفته است. این بدان معناست که وقتی از چینی‌ها پرسیده می‌شود  که نام کدام برند اسمارت فونی به ذهنشان می‌آید،  80.6 ٪ آنها می‌گویند اپل و 79.6٪ آنها نام از سامسونگ می‌برند. در زمینه بیشترین قیمت قابل پیش بینی و بیشترین برند اسمارت فونی مورد استفاده اپل به دنبال سامسونگ بوده و در این ارقام شاهد رکود است. این از دست دان شهرت شامل برندهای دیگری چون نوکیا و اچ تی سی هم می‌شود.

از سوی دیگر محبوبیت برندهای داخلی مثل لنوو، هواوی و Xiaomi که از مزیت در خانه تولید و عرضه شدن بهره می‌برند بیشتر و بیشتر می‌شود.

نوکیا سال 2012 از جایگاه اول از نظر بیشترین تلفن هوشمند مورد استفاده به جایگاه سوم سقوط کرد و در پشت سامسونگ و اپل قرار گرفت. هواوی هم جایگاه چهارم و اچ تی سی جایگاه پنجم را از آن خود کردند.

این تحقیق چیز جالبتری را نشان می‌داد. بسیاری از خریداران تلفن همراه علاقه داشتند که خرید بعدیشان از برند Xiaomi باشد. این تمایل هم به دلیل مدل Red Rice این برند است که یک تلفن 4 هسته‌ای تنها به قیمت 130 دلار آمریکا ارایه می‌دهد.

وقتی از وفاداری به برند خاصی پرسیده شد اپل در صدر قرار داشت و سامسونگ و Xiaomi  پس از آن قرار می‌گرفتند و نوکیا وهواوی  هم جز 5 تا برند اول بودند. وقتی از آنهایی که از یکی از این پنج تلفن برتر استفاده می‌کنند پرسیده شد، بیشتر آنها گفتند که علاقه دارند خرید بعدیشان سامسونگ باشد و برخی هم گفتند که به سمت آیفون روی خواهند آورد. مثلا 33.8٪ از دارندگان اچ تی سی گفتند که می‌خواهند به سمت سامسونگ روانه شوند.

قطعا تغییر علاقه کاربران چینی در فروش و رتبه تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا تاثیر زیادی خواهد گذاشت. بالاخره می‌توان گفت که چین حداقل برای اپل پس از خانه، دومین بزرگترین بازار فروش است.

2 در مورد “سامسونگ و برندهای داخلی جای اپل و نوکیا را در دل چینی‌ها می‌گیرند!”

  1. ۸۰/۶+۷۹/۶=۱۶۰/۲
    چه جالب. چین ۱۶۰/۲٪ جمعیت داره! البته این‌ها فقط هواداران اپل و سامسونگ هستند. اگه آمار بقیه هم منتشر میشد فکر کنم جمعیتش از ۲۰۰٪ هم عبور می‌کرد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH