سامسونگ جدیدترین SSD خود با نام T5‌ را رونمایی کرد

مدت زمان زیادی از تولید دیسک جامد پرتابل توسط سامسونگ نمی‌گذرد؛ T3 یکی از محصولات این شرکت بود که طرفداران زیادی نیز در بازار دارد. آخرین محصول این شرکت که در روزهای اخیر معرفی شده، با نام T5‌ و با دو رنگ آبی و حجم 250 و 500 گیگابایتی و مشکی با حجم 1 و 2 ترابایت عرضه می‌شود. این درایو حالت جامد یا به اختصار  SSD سرعت انتقال بالایی، حدود 540 مگابایت بر ثانیه را برای کاربر فراهم می‌کند. این محصول سامسونگ از فناوری USB 3.1 استفاده می‌کند که البته با سیستم‌های فاقد این درگاه نیز همخوانی دارد؛ اما با سرعتی پایین‌تر برای انتقال اطلاعات.

در حالی‌که مشخصه بارز SSD در مقایسه با HDD سرعت انتقال آن است، دومین ویژگی این محصولات عدم وجود قطعات جداناپذیر آن‌ها است. به خاطر همین ویژگی، T5‌ می‌تواند در مقابل سقوط از ارتفاع 2.5 متری مقاومت کند. البته بهتر است که این ویژگی توسط کاربر امتحان نشود و تنها به ادعای سامسونگ در این زمینه اعتماد کرد. T5‌ دارای برنامه موبایلی برای گوشی‌های اندرویدی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با گوشی هوشمند خود با این دستگاه وصل شده و اطلاعات مورد نیاز خود را بررسی کند. برای راحتی هر چه بیشتر کاربران، سامسونگ یک کابل تبدیل USB-C به USB-C و یک کابل تبدیل USB-C به USB-A در داخل بسته این محصول قرار داده است. پس هر کاربری می‌تواند با خیال راحت، بدون توجه به جدید یا قدیمی بودن رایانه یا لپ‌تاپ خود، اقدام به تهیه این محصول کند.

T5‌

قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه 250 گیگابایتی این محصول 129 دلار است. در نگاه اول، شاید از دیدن قیمت آن تعجب کرد و به این فکر افتاد که با صرف هزینه‌ای معادل نصف قیمت این محصول، می‌توان یک هارد HDD با حجم 2 ترابایت تهیه کرد؛ اما باید به تفاوت فاحش قیمت هاردهای HDD و SSD در بازار نیز توجه کرد که به مرور زمان سیر نزولی به خود گرفته است. سامسونگ برای تمامی مدل‌های این محصول گارانتی 3 ساله در نظر گرفته است. در حال حاضر این محصول تنها بر روی وب‌سایت شرکت سامسونگ قرار دارد، اما به‌زودی در خرده‌فروشی‌ها نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH