بیل گیتس در بزرگ‌ترین کمک مالی‌اش از سال 2000، 64 میلیون سهام مایکروسافت را اهدا نمود

موسس مایکروسافت، بیل گیتس، سهام خود از این شرکت را به 1.3 درصد کاهش داد. او در  سال 1996 مالک 24 درصد سهام این شرکت بود. در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در روز دوشنبه، بیل گیتس اعلام نمود که می‌خواهد 64 میلیون سهام مایکروسافت را به ارزش 4.6 میلیارد دلار را اهدا کند. این میزان اهدایی بسیار بزرگ بوده و بلومبرگ اعلام کرد که این اهدای سهام بعد از اعطای 16 میلیارد دلار ارزش سهام در سال 1999 و 5.1 میلیارد دلار در سال 2000، بزرگترین اهدای سهامی بوده که از سوی بیل گیتس رخ داده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در گزارش خود به‌صورت واضح اعلام نکرده که این اهدای سهام توسط بیل گیتس به کجا بوده است، اما او معمولا هدایای اهدایی خود را به موسسه خیریه Bill & Melinda Gates Foundation می‌بخشد. موسسه خیریه‌ای که بیل و همسرش برای کارهای بشر دوستانه افتتاح نموده‌اند.

وی سالانه در حدود 80 میلیون از سهام مایکروسافت را اهدا می‌کند و آخرین کمک مالی نشان می‌دهد که وی 103 میلیون سهام خود را اهدا نموده است. همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فاش نمود که ملیندا گیتس همسر بیل، در حدود 425 هزار سهام مایکروسافت را در اختیار دارد.

بیل گیتس

اگر بیل گیتس به بخشش سهام خود در مایکروسافت ادامه دهد تا سال 2019 میزان سهم وی از کمپانی عظیم مایکروسافت به صفر خواهد رسید. استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت هنوز بیش‌ترین سهام را در اختیار دارد، نفر دوم در میزان سهام بیل گیتس بوده و نفر سوم نیز مدیرعامل کنونی این شرکت ساتیا نادلاست.

با وجود تمامی بخشش‌های مالی هنوز هم بیل گیتس عنوان پول‌دارترین شخص دنیا را یدک می‌کشد. بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود سرمایه وی را 86.1 میلیارد دلار اعلام نموده که قبل از آن 90 میلیارد دلار گزارش شده بود.

موسس آمازون، جف بزوس نیز دوش به دوش بیل گیتس حرکت می‌کند. در ماه قبل به دلیل افزایش سهام آمازون وی توانست بیل گیتس را پشت سر بگذارد و ثروت‌مندترین مرد دنیا لقب گیرد. البته بعد از آن با کاهش دوباره سهام آمازون وی به رتبه سوم نزول پیدا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH