آموزش افزایش تعداد Undo در فتوشاپ

Undo کردن یا همان بازگرداندن مراحل به عقب در برنامه فتوشاپ شاید کاربردی‌ترین و حیاتی‌ترین ابزار موجود باشد. توسط این ویژگی‌ شما می توانید تا چند مرحله کارهایی را که انجام داده‌اید، به عقب بازگردانید و از ابتدای جایی که مد نظرتان است، شروع به کار خود بکنید.

عمل Undo با فشردن کلید ترکیبی Ctrl+Z انجام می‌گیرد. اما با این کلید تنها به یک مرحله عقب باز می‌گردید و برای انجام Undo در مراحل بیشتر باید Ctrl+Alt+Z را بفشارید. اما در این مورد هم تعداد باری که می‌توانید به عقب بازگردید به‌صورت پیش‌فرض بر روی 50 مرحله بوده و بیشتر از آن نمی‌توانید عملیات را Undo کنید. در این مطلب به شما نشان‌ می‌دهیم که چگونه می‌توان تعداد مراحل Undo کردن در برنامه فتوشاپ را افزایش دهید. در ادامه همراه ما باشید.

افزایش تعداد مراحل بازگشت به عقب یا همان Undo شاید راه نجات بسیاری از کاربران فتوشاپ باشد و بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. برای این که تعداد مراحل Undo را افزایش دهید، مراحلی را که در ادامه قرار داده‌ایم، دنبال کنید.

  1. برنامه فتوشاپ را باز کنید.
  2. از نوار دسترسی، گزینه Edit را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده گزینه preferences و بعد General را انتخاب کنید.

  1. در پنجره جدید، وارد گروه Performance شوید.

  1. در این قسمت گزینه History States را پیدا کنید. History States در واقع نشان دهنده تعداد Undo‌های شما است که معمولا بر روی 50 قرار دارد. با افزایش آن به میزان دل‌خواه می‌توانید تعداد Undo خود را در فتوشاپ افزایش دهید.

  1. در آخر بعد از اعمال تنظیمات مورد نظر بر روی Ok کلیک کنید.

از این به بعد با فشردن کلید‌های Ctrl+Alt+Z می‌توانید تا تعداد مراحلی که مشخص کرده‌اید، به عقب‌ بازگردید. البته دقت کنید با این کار فضای رم اشغال شده توسط فتوشاپ افزایش خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟ آیا آن را کاربردی می‌دانید؟

9 در مورد “آموزش افزایش تعداد Undo در فتوشاپ”

  1. شا فرق بین پنجره هیستوری در منو ویندو و فرمان اندو در منو ادیت رو نمیدونید ایا؟

    مطبتون ن تنها کمک نکرد بلکه مزخرف هم بود

    1. مجتبی مسکینی

      جایی در مقاله به پنجره هیستوری اشاره نشده!
      برای افزایش تعداد آندو باید طبق آموزش از همین روش استفاده کنید که کاملا درسته و مشکلی هم نداره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH