هر آنچه که باید درباره ساعت مچی هوشمند سامسونگ، بدانید!

samsung-galaxy-gearدر 13 شهریور، انتظار می‌رود سامسونگ با معرفی نسل جدید فبلت‌های گلکسی نوت و ساعت‌های مچی هوشمند گلکسی Gear، توجه بسیاری از خوره‌ها و عاشقان فناوری را برروی محصولات جدید خود متمرکز سازد. با این‌که، بسیاری مشتاقند در آن روز فقط نسل جدید فبلت‌های گلکسی نوت سامسونگ را ببینند، اما معرفی ساعت مچی هوشمند گلکسی Gear از ارزش و اولویت بیشتری برای سامسونگ برخورددار خواهد بود چراکه پیش از این سونی با عرضه نسل جدید ساعت‌های مچی هوشمند خود، وارد رقابت شده و اپل نیز با داشتن موانعی و مشکلاتی در تهیه و به تکامل رساندن ساعت‌های مچی هوشمند iWatch خود، قصد دارد هرچه زودتر از از اولین وسیله پوشیدنی هوشمند خود رونمایی کند. حال سامسونگ باید پیش‌دستی کرده و با معرفی زود هنگام ساعت مچی هوشمندی که از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری بهتری نسبت به Sony Smartwatch 2 بهره می‌برد، جراحتی سخت را به رقبایش وارد نماید.

چند روز پیش، خبرهایی مبنی بر مشخصات سخت افزاری گلکسی Gear سامسونگ منتشر شد که طبق آن شایعات، ساعت مچی هوشمند سامسونگ از یک پردازنده دو هسته‌ای  Exynos 5412 با ظرفیت 1.5 گیگاهرتز برای هرهسته، چیپ گرافیکی ARM Mali-400 MP4، یک گیگابایت رم، صفحه نمایش 1.67 اینچی آمولد با رزولوشن 320*320 بهره خواهد برد و دوربین 2 مگاپیکسلی و پشتیبانی از فناوری‌هایی همانند بلوتوث و NFC، از دیگر شاخصه‌های خوب اولین ساعت مچی هوشمند سامسونگ به حساب خواهند آمد.

Box-with-Tongue-and-Safety-Clasp

هم اکنون نیز، اطلاعات بیشتری از ساعت مچی هوشمند گلکسی Gear، به بیرون درز پیدا کرده است. قبلا در مورد جای‌گیری دوربین 2 مگاپیکسلی و بلندگوهای آن، اشکال پیش می‌آمد چراکه سامسونگ، مجبور خواهد بود با در نظر گرفتن محدوده خوبی برای آن‌‎ها، مانع از بی ثمر شدن توانایی دوربین 2 مگاپیکسلی و اسپیکرهای پر قدرت ساعت مچی هوشمند خود، شود. حال بنا بر آخرین شایعات به‌دست آمده، دوربین یکپارچه و بلندگوهای این ساعت مچی، در قلاب(محل بسته شدن و اتصال بندهای ساعت مچی) گلکسی Gear جای‌گذاری شده‌اند.

علاوه بر این، ساعت مچی هوشمند سامسونگ از فناوری بلوتوث 4.0 LE برای ارتباط با دستگاه‌های بی‌سیم بهره می‌برد که سلامتی شما را اندازه گیری خواهند کرد. احتمالا با چنین فناوری قادر خواهید بود با اتصال گلکسی Gear به دستگاه‌های بی سیم دیگر از فشار خون و ضربان قلب خود، مطلع شوید. این فناوری به دلیل اثر گذاری کمی که برروی باتری و انرژی دستگاه دارد، نگرانی و استرس تمام شدن باتری ساعت مچی هوشمند گلکسی Gear را، به حداقل می‌رساند.

google_smartwatch_2

ساعت مچی هوشمند سامسونگ دارای شتاب سنج بوده و صفحه نمایش‌آن، از ژست‌های حرکتی معمولی مانند سوایپ کردن، پشتیبانی خواهد کرد. همچنین لازم به ذکر است، نمی‌توانید هیچ‌گونه متنی را با ساعت مچی هوشمند گلکسی Gear خود، تایپ کنید.

مدل‌هایی که از این ساعت مچی هوشمند که در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته، همگی به نسخه 4.2 یا 4.1 سیستم عامل آندروید گوگل مجهز بوده‌اند. گلکسی Gear، به شما اجازه همگام سازی اطلاعاتتان را با شبکه‌های اجتماعی می‌دهد. همچنین برای سینک کردن اطلاعات موجود برروی این ساعت مچی هوشمند با تلفن همراه‌تان، شما نیاز به نصب اپلیکیشن Samsung watch manager برروی دیوایس آندرویدی خود خواهید داشت. این نرم افزار از طریق فروشگاه‌ سامسونگ اپ استور، به رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت و اگر تمایل دارید از ساعت مچی هوشمند گلکسی Gear سامسونگ، نهایت استفاده را ببرید، سامسونگ پیشنهاد خرید یک گلکسی فون و یا یک تبلت را، پیش روی شما خواهد گذاشت.

اپل به خوبی می‌داند، سرنوشت ساعت مچی هوشمند iWatch، به بی توجهی گیک‌ها و خوره‌های فناوری به ساعت گلکسی Gear سامسونگ گره خورده است. حال باید منتظر ماند و دید، سامسونگ چگونه در بازار فناوری‌های پوشیدنی جولان خواهد داد؟! آیا همه‌چیز باب میل سامسونگ پیش‌ خواهد رفت؟!

1 در مورد “هر آنچه که باید درباره ساعت مچی هوشمند سامسونگ، بدانید!”

  1. خوبه بنظرم این ساعتا میگرن جای ساعتای معمولی رو (چون با موبایلها هماهنگ میشن). اما اینقدر چیپستش قویه فقط قیمتش رو میبره بالا حالا بیاد ببینیم چه میکنه…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH