با این ویروس‌های جعلی دوستان خود را بترسانید!

شوخی‌ با دوستان و اعضای خانواده، به‌خصوص اگر از نوع بی‌ضرر باشد بسیار سرگرم کننده بوده و می‌تواند ساعات و لحظه‌های شادی را ایجاد کند. این روزها که همه به لپ‌تاپ، گوشی یا تبلت چسبیده‌اند و لحظه‌ای از این دوستان دیجیتال جدا نمی‌شوند چه کاری بهتر از این که از همین طریق اطرافیان خودمان را سر کار بگذاریم؟! مثلا هارد دیسک آن‌ها را با یک ویروس جعلی نابود کنیم!

این ویروس‌های جعلی که به شما معرفی می‌کنیم ممکن است بسیار ناخوشایند به نظر برسند اما اطمینان داشته باشید که کاملا بی‌ضرر بوده و هیچ آسیبی به سیستم وارد نمی‌کنند؛ فقط بنشینید و واکنش دیگران را تماشا کنید!

۱- ویروس جعلی Batch File

این نوع شوخی از تنوع زیادی برخوردار است؛  یک Batch File می‌تواند  به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که زنجیره‌ای از پیام‌های بی‌معنی یا ظاهرا خطرناک را روی صفحه نمایش نشان دهد. در این صورت به نظر می‌رسد که سیستم با مشکلات جدی مواجه شده است. این پیام‌ها در پنجره‌های Command Prompt نمایش داده می‌شوند.

برای شروع، کدهای آماده شده را از اینجا دانلود کنید؛  سپس از مسیر File > Save As، به صورت All Files ذخیره کنید. حالا برای فایل یک نام جذاب و زیبا انتخاب کنید تا قربانی وادار به اجرای آن شود، در نهایت پسوند bat. را به فایل اضافه نمایید. این پسوند فایل متنی را به batch file تبدیل می‌کند که دستورات آن هنگام باز شدن توسط قربانی اجرا می‌شوند.

این ویروس جعلی به تناوب پیام‌هایی را نشان می‌دهد و کامپیوتر را خاموش می‌کند. می‌توانید خاموش شدن اتوماتیک را با قشار دادن کلیدهای ویندوز و R و سپس تایپ کردن shutdown /a متوقف نمایید.

 ویروس جعلی صفحه آبی مرگ ویندوز

یک ویروس جعلی ممکن است قربانی شما را ناراحت کند یا باعث سردرگمی او شود. یکی دیگر از این‌ گونه ویروس‌ها ویروس جعلی صفحه مرگ ویندوز (BSOD) است. یک BSOD تقلبی، کرش کردن کامل، از کار افتادن سیستم و در نهایت صفحه آبی مرگ ویندوز را شبیه‌سازی می‌کند. ما این کد را برای‌تان آماده کرده‌ایم، فقط کافی است که فایل متنی bsod.txt را از اینجا  دانلود کرده، تغییر نام دهید و پسوند bat. را اضافه کنید.

آیکون فایل را تغییر دهید

بر روی ویروس جعلی batch file راست کلیک نموده و (Send to > Desktop (create shortcut را انتخاب کنید؛ حالا به دسکتاپ بروید و با راست‌کلیک بر روی میانبر ایجاد شده،  Properties و سپس Change Icon را انتخاب کنید. حالا به دایرکتوری گوگل کروم بروید.

( برای من مسیر  C:\Program Files (x86)\Google\Chrome )؛ در اینجا  Application و سپس Chrome.exe را انتخاب و بر روی  OK کلیک کنید.

در اینجا چندین آیکون کروم را می‌بینید؛ آیکون استاندارد را انتخاب نموده، Apply و سپس OK را کلیک کنید. دفعه بعد وقتی که قربانی می‌خواهد از مرورگر کروم استفاده کند برنامه BSOD اجرا خواهد شد و نتیجه کار خنده‌دار است!

۲- فایل EICAR Test

این فایل تست با آن که کاملا بی‌ضرر است موجب واکنش اکثر آنتی‌ویروس‌ها و نگرانی کاربر می‌شود.

فایل تست  EICAR، یک تست آنتی‌ویروس شناخته شده بین‌المللی است بنابرا‌ین  آنتی‌ویروس به سرعت در برابر آن فعال شده و خبر از آلوده شده شدن سیستم با ویروسی به نام  “EICAR Test Signature,” می‌شود. واکنش قربانی سرگرم کننده است.

۳- آپدیت جعلی

مایکروسافت تلاش زیادی به منظور رفع جنبه‌های منفی آپدیت‌های اجباری ویندوز 10 به عمل آورده است. تا قبل از این این ورژن، کاربران می‌توانستند زمان و مکان آپدیت شدن ویندوز را خودشان تعیین کنند، اما در نسخه‌های اولیه ویندوز 10 همه چیز تغییر کرده بود به نحوی که کاربران بدون هیچ هشداری به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کردند و مجبور به نصب آن‌ها بودند.

FakeUpdate که از طریق این لینک قابل دانلود است، به شما امکان می‌دهد که اجرای مرورگر کامپیوتر دوستتان  را به یک آپدیت بسیار کند ویندوز 10 تبدیل کنید. از طریق لینک بالا می‌توانید صفحه نمایش آپدیت را انتخاب نمایید؛ ( سیستم عامل کامپیوتر را هم در نظر بگیرید. ) سپس F11 را برای ورود به حالت تمام صفحه فشار دهید. بیشتر از این می‌خواهید؟ هنگامی که دوستتان از طولانی بودن و کندی پروسه آپدیت ناراضی است به او پیشنهاد کنید که کلید Enter را فشار دهد تا آپدیت با سرعت بیشتری انجام شود؛ با این کار صفحه آبی مرگ ویندوز ظاهر می‌شود! سایتی که لینکش را برای‌تان قرار دادیم شامل نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز هم می‌شود.

۴- پیام‌های ارور دلخواه بسازید!

در نهایت می‌توانید پیام‌های ارور دلخواه برای قربانی خودتان بسازید؛ برای این کار Notepad را باز کرده و متن زیر را تایپ نمایید:

(“x=msgbox(“YOUR MESSAGE HERE”, Button+Icon, “YOUR TITLE HERE

به جای YOUR MESSAGE HERE پیام خود و به جای YOUR TITLE HERE عنوان دیالوگ را قرار دهید.

دکمه‌ها و آیکون‌ها را توضیح می‌دهیم؛ دکمه‌ها آپشن‌هایی هستند که در دسترس قربانی قرار دارند؛ آنها را از موارد زیر انتخاب کنید:

0 — OK
1 — OK and Cancel
2 — Abort, Retry, and Ignore
3 — Yes, No, and Cancel
4 — Yes and No
5 — Retry and Cancel

علاوه بر این، می توانید آیکونی را که در کنار پیام‌های خطا ظاهر می‌شود را انتخاب کنید:

0 — No icon
16 — Critical icon
32 — Question mark icon
48 — Warning icon
64 — Information icon

حالا  اگر می‌خواهید یک پیغام خطای دیگر اضافه کنید، خط دیگری را به فایل Notepad خود اضافه کنید، در صورت لزوم، پیام و کادر محاوره را تغییر دهید.

وقتی که این کار به پایان رسید از مسیر  File > Save As، یک نام انتخاب کرده و پسوند vbs. را جایگزین txt. نمایید. حالا فایل را به صورت All Files ذخیره کنید. شما می‌توانید آیکون فایل را هم به روشی که در بخش اول مقاله توضیح دادیم تغییر دهید تا ترفندتان اثر بیشتری داشته باشد.

به یاد داشته باشید که این کارها برای شوخی و خنده است بنابراین مواظب باشید باعث ناراحتی اطرافیان خود نشوید؛ در ضمن تجربیات و نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران آی‌تی‌رسان در میان بگذارید.

2 در مورد “با این ویروس‌های جعلی دوستان خود را بترسانید!”

  1. ما آنقد وقت داریم که این تنظیماتو تو فاصله ای که طرف میره آب بیاهره انجام بدیم؟
    ولی مرسی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH