دکمه هوم آی‌فون 8 برای استفاده از ژست‌های کنترلی حذف خواهد شد

اخیرا شایعات بسیاری در مورد چگونگی طراحی پرچم‌دار جدید اپل یعنی آی‌فون 8 به گوش می‌رسد که یکی از آن‌ها به این موضوع می‌پردازد که اپل قصد دارد دکمه هوم را در آی‌فون 8 به‌کل حذف نماید و دلیل این کار نیز بزرگ‌تر نمودن صفحه‌نمایش آن است.

دکمه هوم یک ویژگی ثابت بر روی گوشی‌های آی‌فون از اولین نسخه آن در سال 2008، تاکنون بوده است. اگر اپل چنین شهامتی به خرج دهد و دکمه هوم را از صفحه‌نمایشش حذف کند، تغییری چشمگیر در محصول خود ایجاد خواهد نمود. گفته می‌شود که آی‌فون جدید بیشتر به سمت ژست‌های کنترلی خواهد رفت.

بلومبرگ در مقاله‌ای گزارش داده که آی‌فون 8 به دلیل اینکه از ژست‌های کنترلی بیشتری استفاده کند، می‌خواهد دکمه هوم را حذف نماید. بلومبرگ با افرادی که به این موضوع آشنا هستند و تصاویر این دستگاه جدید را دیده‌اند، صحبت نموده است.

آی‌فون 8

scribe گزارش می‌دهد که ژست‌های کنترلی به کاربران کمک می‌کنند تا بتوانند به main app grid رفته و از حالت مالتی تسک استفاده کنند. به‌جای یک دکمه هوم فیزیکی، یک نوارابزار باریک و نرم‌افزاری طراحی‌ شده است. کاربران می‌توانند با کشیدن این دکمه مجازی به وسط صفحه، قفل آن را باز کنند.

زمانی‌که کاربران در یک اپلیکیشن هستند، با یک ژست حرکتی مشابه می‌توانند به حالت مالتی تسکینگ بروند. سپس آن‌ها با تکان دادن این نوار به سمت بالا و انتهایی صفحه‌ نمایش می‌توانند اپلیکیشن را بسته و به منوی هوم گوشی بروند.

سایز کلی گوشی آی‌فون 8 مشابه نمونه قبلی خود یعنی گوشی آی‌فون 7 بوده و تنها تفاوتش این است که صفحه‌نمایش استفاده‌ شده در آی‌فون 8، OLED است. صفحه‌نمایش به‌طور کامل تا گوشه‌ها کشیده شده و دکمه پاور بلند این دستگاه به کاربران امکان می‌دهد تا زمانی‌که گوشی را در یک دست دارند، راحت‌تر از قبل آن را فشرده و استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH