هدست Windows Mixed Reality کمپانی دل قیمتی برابر با 349.99 دلار خواهد داشت

اولین هدستی که کمپانی دل برای پلتفرم مایکروسافت ویندوز واقعیت تلفیقی با نام Dell Visor تولید کرده، در ماه اکتبر امسال باقیمت 349.99 دلار و یا در پکیجی به همراه دو کنترلر و باقیمت 449.99 دلار به فروش خواهد رسید.

امروز دل قیمت آن برای مایکروسافت ویندوز را اعلام نمود اما تاریخ مشخصی را برای آن معلوم نکرد. کمپانی دل در ماه مه برای اولین‌بار اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی بر روی ساخت یک هدست با پلتفرمی جدید است. باوجود این‌که شرکت بزرگ مایکروسافت این هدست جدید را “واقعیت تلفیقی” نامیده اما وجود دو دوربین در جلوی این دستگاه نشان‌دهنده این موضوع است که دل Visor به کاربران خود تجربه‌ای بین AR و VR می‌دهد.

این دستگاه دارای قیمت معقول و مناسبی بوده که البته منظور از مناسب بودن، به‌هیچ‌عنوان ارزانی این دستگاه نیست. هدست Vive و تجهیزات آن قیمتی در حدود 599 دلار داشته و Oculus Rift با دسته‌هایش به قیمت 399 دلار فروخته می‌شود. وجود قیمت مشابه با نمونه‌های رقیب در بازار، دو کمپانی دل و مایکروسافت تمامی توان خود را به‌کار گرفته تا مشتریان را به خرید محصول خود قانع کنند. (حقیقت امر این بوده که هنوز ما به‌صورت کلی اطلاعات خاصی از “واقعیت تلفیقی ویندوز” یا Windows Mixed Reality نداریم، به همین دلیل فروش چنین محصولی بسیار مشکل خواهد بود.)

در اوایل این ماه برای آزمایش دل Visor در یک گردهمایی مختصر حاضر شده بودیم و به بررسی آن پرداختیم. اگرچه تست ما از این وسیله به‌صورت خاموش برگزار شد اما چیزی که ما توانستیم از هدست درک کنیم این بود که برای یک هدست VR بسیار سبک و راحت بود و کمپانی دل خوب توانسته کار خود را انجام دهد.

Visor  با داشتن چرخ‌هایی در قسمت پشتی مانند یک کلاه ایمنی دوچرخه عمل کرده و بسیار راحت قابل تنظیم نمودن است و به درون و بیرون می‌چرخد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این هدست این بوده که می‌توانید بدون درآوردن آن هدست را از روی چشمان خود برداشته و به‌سرعت بفهمید در جلوی شما چه می‌گذرد. این را هم بگوییم زمانی‌که این دستگاه را بر روی سر خود می‌گذارید، همانند یک بیگانه از دنیای دیگر می‌شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH