5 دلیل برای اینکه اکسپریا XZ1 را بخریم

روز گذشته کمپانی قدرت‌مند سونی از جدیدترین پرچمدارش در طی نمایشگاه IFA 2017 رونمایی کرد. تلفن هوشمندی که به گفته سونی در زمینه‌های مختلف از جمله عکاسی، تجربه صوتی و سخت‌افزار بی‌نظیر است.

اکسپریا XZ1 با یک نمایشگر 5.2 اینچی با رزولوشن فول‌ اچ‌دی در کنار جدیدترین چیپست ساخته شده توسط کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 و هشتمین نسخه اندروید معرفی شده است. با وجود تنوع زیاد پرچمداران در این رنج، این مطلب را برای‌تان تهیه کرده‌ایم تا به شما بگوییم که چرا باید از میان نمونه‌های تقریبا مشابه، اکسپریا XZ1 را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید.

تجربه باور نکردنی عکاسی

بدون شک سونی با این همه سابقه درخشان در زمینه دوربین و عکاسی، برای پرچمدارانش در این بخش کم نمی‌گذارد و همواره از بهترین‌ مشخصات برای آن‌ها استفاده می‌کند. این مورد درباره جدیدترین پرچمدار این کمپانی یعنی اکسپریا XZ1 هم صادق بوده و سونی از جدیدترین نوآوری‌هایش در دوربین آن استفاده کرده است.

Motion Eye عنوانی است که سونی برای دوربین اکسپریا XZ1 برگزیده که توسط آن می‌توانید لحظه‌ لحظه‌های زندگی را همچون چشمان‌تان ببینید و به ‌ثبت برسانید. در واقع Motion Eye توسعه یافته توسط تیم موفقی است که نسل دوربین‌های Cyber Shot و α را عرضه کرده است. سنسور دوربین اکسپریا XZ1 یک حافظه داخلی انباشته شده دارد که حرکات سوژه در صحنه را به خوبی درک می‌کند و با ذخیره‌سازی فریم‌ها، بهترین تصاویر را برای‌تان به ثبت می‌رساند.

نام سونی در تهیه لنز‌های دوربین در میان سایر کمپانی‌های مشابه می‌درخشد و اکثر سازندگان تلفن هوشمند از لنز‌های ساخته شده توسط سونی برای جدیدترین پرچمداران‌شان استفاده می‌کنند. با این وجود تعجبی ندارد که بهترین لنز ساخته شده توسط این کمپانی بر روی جدیدترین پرچمدار اکسپریا قرار بگیرد. سونی از لنز سری G در اکسپریا XZ1 استفاده کرده که به لطف آن و بهره‌‌گیری از سنسور نام آشنای Exmor RS، جزییات، بافت‌ها و وضوح به بهترین شکل ممکن به ثبت می‌رسند.

اما فاکتور مهم دیگر در عکاسی را می‌توان سرعت در ثبت تصاویر دانست. سونی در این قسمت هم تکنولوژی‌های کاربردی خاص خودش را به میان آورده است. BIONZ یک پردازنده اختصاصی برای تصاویر بوده که در هنگام عکس‌برداری ضمن تشخیص سریع حرکات سوژه، سرعت پردازش تصویر و به ثبت رسیدن آن را تا چندین برابر افزایش می‌دهد.

همه این فناوری‌ها را در کنار رزولوشن 19 مگاپیکسلی لنز، اندازه 25 میلی‌متری سنسور، فلاش LED، فوکوس با کمک لیزر و لرزشگیر دیجیتال در نظر بگیرید تا متوجه قدرت فوق‌العاده اکسپریا XZ1 در بخش عکاسی شوید.

فیلم‌برداری هم بخش دیگری است که سونی حسابی در پرچمدارانش بر روی آن تمرکز دارد. اکسپریا XZ1 توانایی ضبط فیلم‌های 4K و صحنه آهسته را دارد. اما چیزی که باز هم این گوشی را از سایر هم‌رده‌های خودش جدا کرده، نحوه ضبط فیلم‌های صحنه آهسته‌ آن است.

توسط اکسپریا XZ1 قادر به ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه خواهید بود که به شدت شما را هیجان‌زده می‌کند. جالب است بدانید پرچم‌داران هم‌رده‌ای چون گلکسی S8 و آی‌فون 7 قادر به ضبط ویدیوهای صحنه آهسته با سرعت 240 فریم بر ثانیه هستند. توانایی اکسپریا XZ1 در این بخش به لطف حافظه رم اختصاصی‌اش برای دوربین بوده است.

دوربین سلفی این گوشی 13 مگاپیکسل رزولوشن داشته و مانند دوربین اصلی، از سنسور قدرت‌مند Exmor استفاده می‌کند که همین کافی است تا به کیفیت و قدرت بالای آن پی‌برد.

این همه فناوری‌ حرفه‌ای در جز جز دوربین اکسپریا XZ1 را تا امروز در هیچ‌یک از پرچمداران موجود پیدا نخواهید کرد و مطمئن باشید با یک بار تجربه کاری با دوربین گوشی شیفته قدرت عکاسی آن خواهید شد.

کیفیت صوتی خارق‌العاده

حتما با لوازم صوتی و دستگاه‌های پخش قدرت‌مند سونی آشنایی دارید. این کمپانی که استعدادش را در بخش صوتی با ساخت لوازم مختلف در این زمینه ثابت کرده، برای جدیدترین پرچمدارش یعنی اکسپریا XZ1 هم کم نگذاشته و سعی داشته تا بهترین تجربه صوتی را توسط این گوشی برای کاربر ایجاد کند.

اکسپریا XZ1 از جدیدترین فناوری‌های انحصاری سونی بهره می‌برد تا کیفیت صدا را به صورت بهبود یافته به گوش کاربر برساند. یکی از این فناوری‌ها، DSEE HX بوده که یک بهبود دهنده صوتی دیجیتالی است و تمامی موزیک‌های شما را با کیفیت Hi-Res به گوش‌تان می‌رساند.

به لطف DSEE HX شما می‌توانید بدون این‌که فایل‌های صوتی فشرده نشده با حجم بالا را دانلود کنید، همان فایل‌های MP3 معمولی را با کیفیتی در حد فرمت‌های فشرده نشده، پخش نمایید. این بهبود دهنده صوتی زمانی که از هدفون استفاده می‌کنید، فعال خواهد شد. علاوه بر این‌ها اکسپریا XZ1 توانایی پخش فایل‌های صوتی Hi-Res  با کیفیت 24 بیت را دارد.

فناوری دیگر موجود در این بخش، حذف‌ کننده دیجیتالی نویز محیط بوده که به‌صورت هوشمند زمانی که از هدفون استفاده می‌کنید، فعال می‌گردد تا صدایی واضح و بدون هیچ مزاحمتی را برای‌تان ایجاد کند. +ClearAudio هم یکی دیگر از آن بهبود دهنده‌های صدا است که آن را پیش‌تر در گوشی‌های سونی دیده‌ بودیم و با فعال کردن آن صدای غنی‌تری به گوش‌ خواهد رسید.

از خروجی صدا که در هدفون بگذریم، به اسپیکر استریوی آن می‌رسیم که کیفیت بسیار بالایی داشته و تجربه عالی را در اخیتارتان قرار خواهد داد. استفاده از اسپیکر استریو به یکی از فاکتورهای مهم در تلفن‌های هوشمند تبدیل شده که البته هنوز آن را در بسیاری از گوشی‌ها از جمله پرچمدار سامسونگ و ال‌جی پیدا نمی‌کنیم.

سونی در اکسپریا XZ1 به فکر هدفون‌های بی‌سیم و بهبود کیفیت آن‌ها هم بوده و از این رو از فناوری‌های LDAC و aptX HD در این بخش  بهره برده است.

صفحه نمایش باکیفیت

شاید وقتی مشخصات اصلی گوشی اکسپریا XZ1 را در بخش نمایشگر ببینید با خود بگویید نکته جذاب و متفاوتی در آن وجود ندارد. اما باید به اطلاع‌تان برسانیم که اگر چنین فکری می‌کنید، سخت در اشتباه هستید! صفحه نمایش اکسپریا فقط به اندازه 5.2 اینچی، رزولوشن فول‌ اچ‌دی و پنل IPS آن محدود نمی‌شود.

سونی باز هم خودش را به چالش کشیده و فناوری‌های متعددی را در نمایشگرش پیاده کرده تا تجربه کاربری خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد. موتور تصویری Bravia یک الگوریتم خاص از سونی در پردازش تصاویر و نمایش آن‌ها بوده که در اکسپریا XZ1 قرار گرفته است. رنگ‌ها توسط این موتور پردازشی به‌صورت شاداب و تصحیح شده به نمایش در می‌آیند و تجربه لذت‌بخشی را مخصوصا حین تماشای ویدیو در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها سونی از فناوری HDR10 در این گوشی بهره برده که نتیجه ترکیب آن با موتور براویا بسیار عالی است.

TRILUMINOS نام دیگر تکنولوژی سونی در بخش نمایشگر برای اکسپریا XZ1 بوده که با فعال کردن آن رنج رنگ‌های به نمایش گذاشته شده گسترده‌‌تر خواهد شد و به‌ این ترتیب تصاویر واقعی‌تر دیده می‌شوند. سونی برای کاهش نویز در تصاویر و بهبود رزولوشن پایین آن‌ها هم چاره‌ای اندیشیده و فناوری X-Reality را به نمایشگر اکسپریا XZ1 آورده است.

علاوه بر تمامی این‌ها اکسپریا XZ1 از یک ویژگی نرم‌افزاری بهره برده که رنج کنتراست دینامیکی در تصاویر مختلف را افزایش می‌دهد و توسط آن تصاویر با بیشترین روشنایی که ظاهر ناخوشایندی دارند، با کیفیت بالا و مقدار کنتراست استاندارد به نمایش درمی‌آیند.

سخت‌افزاری به‌روز و قدرت‌مند

اکسپریا XZ1 از جدیدترین چیپ ساخته شده توسط کوالکام یعنی اسنپدرگون 835 بهره می‌برد. این پردازنده به‌راحتی پاسخگوی سنگین‌ترین پردازش‌ها است و قدرت بسیار بالایی دارد. پردازنده گرفیکی این گوشی Adreno 540 بوده و با کمک آن به بهترین کیفیت گرافیکی در بازی‌ها دست خواهید یافت. حافظه رم 4 گیگابایتی هم برای یک گوشی هوشمند پرچمدار بسیار عالی بوده و نتیجه‌اش را در مولتی تسکینگ روان میان برنامه‌های مختلف خواهید دید.

این پرچمدار با حافظه داخلی 64 گیگابایت به بازار عرضه می‌شود که البته سونی با قرار دادن درگاه کارت حافظه امکان افزایش آن را تا 256 گیگابایت در اختیار کاربر قرار داده است. علاوه بر این‌ها سونی از پورت USB Type C در نسخه 3.1 در این گوشی استفاده کرده که نتیجه‌ آن افزایش سرعت در انتقال داده‌ها نسبت به نسل‌های قبلی است.

به‌طور کل اکسپریا XZ1 را در زمینه قدرت سخت‌افزاری بسیار قدرت‌مند و مشخصات سخت‌افزاری‌اش را درخور یک پرچمدار روز می‌دانیم.

قابلیت‌های کاربردی فراوان

سونی معمولا به قابلیت‌های اضافی و در عین‌ حال کاربردی بر روی گوشی‌هایش توجه زیادی می‌کند که در اکسپریا XZ1 هم این موضوع به وضوح دیده می‌شود. 3D Creator یک قابلیت جدید در این پرچمدار بوده که دریچه‌ تازه‌ای را به سمت فناوری طرح‌های سه‌بعدی و پرینت آن‌ها باز کرده است. توسط ویژگی 3D Creator در اکسپریا XZ1 می‌توانید از هرچه که می‌خواهید طرح‌ سه‌بعدی به ثبت برسانید و آن‌ها را ذخیره و یا توسط پرینتر سه‌بعدی، چاپ کنید.

نحوه کار این قابلیت به این صورت بوده که دوربین را در مدت 15 تا 60 ثانیه روبه‌روی سوژه مورد نظر قرار می‌دهید تا عمق و اندازه‌ها اسکن شوند و در آخر طرح سه‌بعدی ایجاد گردد. پس از ذخیره شدن این طرح‌های سه‌بعدی می‌توانید آن‌ها را ذخیره کنید، به صورت متحرک به‌عنوان پس‌زمینه گوشی استنفاده کرده و یا در فیلتر‌های واقعیت مجازی از آن‌ها بهره ببرید. کار کردن با 3D Creator به‌شدت جذاب بوده و شما را تا ساعت‌ها سرگرم خواهد کرد. از این ویژگی می‌توانید برای فعالیت‌های حرفه‌ای خود در زمینه سه‌بعدی هم استفاده کنید.

اکسپریا XZ1 گواهی IP68 را برای مقاومت در برابر آب، رطوبت و گرد و خاک دریافت کرده است و خیال‌تان را از نظر آسیب‌دیدگی‌ها در این موارد راحت می‌کند. علاوه بر این‌ها توسط نسخه سوم فناوری شارژ سریع، می‌توانید به سرعت باتری 2700 میلی‌آمپری اکسپریا XZ1 را شارژ کنید.

بهره‌گیری از اندروید 8 که جدیدترین نسخه این سیستم عامل است، طراحی زیبا و ظریف، وزن کم، سنسور اثرانگشت، افکت‌های واقعیت مجازی در دوربین و بسیاری دیگر از این قابلیت‌ها، مواردی هستند که شما را هرچه بیشتر به سمت خرید اکسپریا XZ1 می‌کشانند.

جمع‌بندی

در آخر برای یک جمع‌بندی کلی باید به شما بگوییم جدیدترین پرچمدار سونی، اکسپریا XZ1، آمده تا عرصه رقابت را برای هم‌رده‌هایی مانند گلکسی S8 و آی‌فون 7 دشوار کند و خودش را به‌عنوان بهترین پرچمدار امسال به کاربران معرفی نماید. دوربین عالی، نمایشگر باکیفیت، قابلیت‌های صوتی فراوان، سخت‌افزاری به‌روز و امکانات اضافی کاربردی، دلایلی هستند که شما را به خرید اکسپریا XZ1 قانع می‌کنند.

7 در مورد “5 دلیل برای اینکه اکسپریا XZ1 را بخریم”

  1. الیوت هندرسون

    من میخام اسن گوشیو بخرم کل گوگل میگن عکاسی در شبش خوب نیس چیکار کنم بخرمش یا ن در مورد دوربینش توضییه بدید بهم چون عاشق برند سونی و طراحیش و اسکن 3d هستم لطفا زود جواب بدید من تکلیفم مشخص کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. سلام ممنون از سایت خیلی خوبتون.
    من قصد خرید سونی XZ PREIMIUM رو داشتم و الآن بین XZ PERIMIUM و XZ 1 موندم؟
    کدوم بهتره؟
    بدنه ی کدوم خوش دست تر و محکم تره؟
    لطفا اگر میدونید کمکم کنیدخیلی فکرم درگیره.

    1. تفاوت اصلی این گوشی‌ها در سایز بدنه و جنس پشتی آینه مانند برای پریمیوم و مات در XZ1 هست. البته وضوح تصویر پریمیوم هم بالاتره که فقط در برخی شرایط فعال می‌شود اما به طور کل برای چشم کاربر تفاوت ملموسی بین آن‌ها نیست!
      پس بسته به سایز مورد علاقه خودتون، یکی رو انتخاب کنید

  3. سلام
    شاید این گوشی بتواند عسکهای قابل قبولی بگیرد و از لحاظ وضع ظاهر مثل اینکه شرکت سونی مانند شیرنی فروشی ها یک قالب دارد و به وسیله آن تمامی گوشی های خود را قالب میزند و نظر کار بران اصلا براش اهمیت ندارد !!!

  4. این گوشی واقعاً در ابتدا منو ناامید کرد اما حجم صدای بلندگوها نسبت به نسل های قبلی، و همچنین استفاده از الگوریتم دوربین جدید که واقعاً تحولی تو دوربین این گوشی ایجاد کرده و از همه مهمتر سونی اعلام کرده تو بروزرسانی آندروید 8برای XZ premium کیفیت دوربین اون رو هم مثل xz1 متحول خواهد کرد.

  5. قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری واقعا دوستان اگر به حاشیه صفحه نمایش گیر ندند این گوشی واقعا عجوبه ای هست برای خودش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH