5 دلیل برای اینکه بدانید سونی اکسپریا XZ1 بهترین دوربین موبایل را دارد

هفته پیش کمپانی سونی از جدیدترین پرچمدارش با نام اکسپریا XZ1 در طی نمایشگاه IFA2017 رونمایی کرد. پرچمداری که به نسبت نسل قبلی‌اش قدرت‌مندتر شده و با ویژگی‌های خاص و جذاب می‌خواهد عنوان بهترین پرچمدار سال 2017 را از آن خود کند.

دوربین یکی از بخش‌هایی است که برای سونی اهمیت زیادی دارد و سعی می‌کند با تجارب درخشانی که در این زمینه دارد، بهترین را برای تلفن‌های هوشمندش مخصوصا پرچمدارانش فراهم کند.اکسپریا XZ1 هم از این قاعده مستثنی نبوده و این کمپانی ژاپنی مانور زیادی بر روی دوربین این گوشی داده است.

اکسپریا XZ1 یک دوربین 19 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.0 دارد که می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را به ثبت برساند. در کنار لنز دوربین این گوشی یک فلاش LED هم قرار گرفته که برای عکاسی در شرایط نوری نامناسب به‌کار می‌آید.

در این مطلب می‌خواهیم با ارایه 5 دلیل به شما ثابت کنیم دوربین اکسپریا XZ1 بهترین دوربینی است که تا به امروز بر روی تلفن‌های هوشمند دیده‌ایم. در ادامه همراه آی‌تی‌رسان باشید تا یکی یکی این دلایل را بررسی کنیم.

Motion Eye

Motion Eye نام اختصاصی است که سونی برای دوربین اکسپریا XZ1 برگزیده است. دوربین Motion Eye در اکسپریا XZ1 توسط سازندگان قدرت‌مند سری‌های موفق Cyber Shot و α توسعه یافته که نشان بر قدرت بی‌نهایت آن دارد. Motion Eye در واقع ترکیبی از بهترین فناوری‌ها در بخش دوربین بوده که همه در اکسپریا XZ1 قرار گرفته‌اند.

سنسور استفاده شده در دوربین اکسپریا XZ1 از نوع Exmor بوده که آن را در بخش عکاسی نسبت به سایر تلفن‌های هوشمند یک پله جلوتر قرار می‌دهد. این سنسور را پیش از این‌ در دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای دیده بودیم که سونی آن را کم کم به تلفن‌های هوشمند از جمله اکسپریا XZ1 آورد. این سنسور انحصاری سونی برای آن ساخته شده تا تاثیر مثبتی بر روی عکاسی در نور کم، شفافیت، کاهش نویز و حساسیت نور داشته باشد.

مورد دیگری که در دوربین Motion Eye اکسپریا XZ1 یافت می‌شود، پردازنده اختصاصی BIONZ بوده که توسط آن تصاویر با سرعتی بالا پردازش می‌شوند و همین امر به طور کلی در سرعت عکاسی‌تان تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

اما Motion Eye فقط به این‌ها ختم نمی‌شود و سونی از یکی از بهترین سری لنزهایش در این گوشی بهره برده است. توسط لنز سری G سونی به بهترین افکت بوکه، رزولوشن بالا  و جذب نور عالی دسترسی پیدا خواهید کرد.

Motion Eye برای خودش دنیایی از نوآوری و فناوری است که برای آشنایی با تمامی قابلیت‌های آن شاید باید وقت زیادی را صرف خواندن مقالات مشابه و همچنین کار با آن کنید.

فیلمبرداری فوق صحنه آهسته

سونی برای دوربین اکسپریا XZ1 از یک حافظه رم اختصاصی استفاده کرده که توانایی ذخیره‌سازی تعداد زیادی از فریم‌ها را در خودش دارد. یکی از کاربرد‌های این حافظه، رم اختصاصی در ضبط ویدیو‌های صحنه آهسته با سرعت 960 فریم بر ثانیه است. این سرعت برای ضبط یک ویدیو صحنه آهسته را شاید به این راحتی در حرفه‌ای‌ترین دوربین‌های فیلمبرداری هم پیدا نکنید.

فیلمبرداری فوق صحنه آهسته را پیش‌تر در گوشی اکسپریا XZ Premium دیده بودیم و در اکسپریا XZ1 شاهد توسعه و بهبود آن هستیم. علاوه بر این‌ها کیفیت ویدیوهای ضبط شده در این حالت بسیار خوب بوده و شما را کاملا راضی خواهد کرد.

لرزشگیر دیجیتال 5 محوره

توسط این لرزشگیر دیجیتال 5 محوره تمامی تصاویر با وضوحی عالی به ثبت خواهند رسید. علاوه بر این‌ها با روشن بودن این ویژگی، دیگر خبری از لرزش‌های ناگهانی در ویدیوهای ضبط شده نخواهد بود. سونی نام این قابلیت را SteadyShot گذاشته و شما می‌توانید آن را از طریق رابط کاربری دوربین فعال کنید.

همان‌طور که می‌دانید عده زیادی بر این عقیده هستند که لرزشگیر‌های اپتیکال عملکرد بهتری نسبت به نمونه‌های دیجیتالی دارند که سونی با آوردن این فناوری در نسل‌های قبلی تولیداتش، خلاف آن را ثابت کرد. SteadyShot در اکسپریا XZ1 با عملکردی بهتر و پشتیبانی از 5 محور قرار گرفته که تجربه بی‌نظیری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

فوکوس خودکار Burst

حالت Burst همان عکاسی پشت‌ سر هم بوده که با نگه‌داشتن دکمه شاتر فعال می‌شود. به‌دلیل آن که تلفن همراه باید سریع عکس‌ها را به ثبت برساند، فرصت کافی برای فوکوس در اخیتارش قرار نمی‌گیرد و معمولا در این حالت، عکس‌های دوم به بعد با عدم رعایت صحیح شناسایی سوژه و فوکوس نامناسب به ثبت می‌رسند. اما به لطف استفاده از پردازنده اختصاصی در بخش دوربین برای اکسپریا XZ1، قابلیت خاصی باعنوان Autofocus burst ایجاد شده که وظیفه‌اش فوکوس صحیح بر روی سوژه در حالت Burst است.

استفاده از این ویژگی برای زمانی که می‌خواهید از یک سوژه متحرک مانند یک پرنده پشت سر هم عکس بگیرید، بسیار کاربردی خواهد بود و دیگر با از دست رفتن فوکوس مواجه نمی‌شوید.

عکاسی سه‌بعدی

اکسپریا XZ1 دریچه‌‌ای از تلفن‌های هوشمند را به سمت طرح‌های سه‌بعدی و پرینت آن‌ها ایجاد کرده است که می‌تواند پایه ایجاد تغییرات مثبت زیادی در این زمینه باشد. توسط این تلفن هوشمند می‌توانید از هر سوژه‌ای که می‌خواهید یک طرح سه بعدی همراه با اطلاعاتی مانند عمق و اندازه، به‌ثبت برسانید. این طرح‌های سه‌بعدی می‌توانند به صورت تصاویر متحرک و افکت‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار بگیرند و یا توسط پرینترهای سه‌بعدی پرینت شوند.

تصاویر سه‌بعدی گرفته شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند و با سرعت بالا پردازش می‌شوند. همچنین یک آلبوم خاص در گوشی برای آرشیو کردن همه طرح‌های سه‌بعدی موجود بوده و از آن‌جا می‌توانید به همه طرح‌های گرفته شده دسترسی پیدا کنید.

بدون شک می‌توان اکسپریا XZ1 را باوجود قابلیت‌ها و فناوری‌های بی‌شمار در بخش دوربین یکی از بهترین نمونه‌های موجود نامید و یک عکاسی عالی را با آن تجربه کرد.

در پایان شما را به تماشای تیزر رسمی سونی درباره گوشی سونی اکسپریا XZ1 دعوت می‌کنیم.

3 در مورد “5 دلیل برای اینکه بدانید سونی اکسپریا XZ1 بهترین دوربین موبایل را دارد”

  1. نمیگم بده ها ولی واقعا انقدر گوشیا مثل نوت8 و وی 30 و سون پلاس با لنز عریض و حالت پرتره و لنز کریستال کلیر و f1.6 لرزشگیر بینظیر پیکسل با eis یا گوشیایی که هم ois دارن eis این نه دوگانس نه ois داره بخدا من خیلی سونی رو دارم ولی واقعا نمیشه گفت بهترین الان حدودا به هیچکدوم نمیشه گفت بهترین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH