نسل جدید کامپیوترهای مک می‌توانند باتوجه به موقعیت شما، میزان صدای در حال پخش را تنظیم کنند

زمانی ‌که روبه‌روی کامپیوتر نشسته‌اید و اسپیکرهای سیستم نیز در مقابل‌تان قرار دارند، صدا به خوبی و با وضوح مناسب پخش می‌شود و نیازی به افزایش ولوم نخواهید داشت. اما هرچه فاصله شما از کامپیوتر بیشتر شود، به همان میزان نیز می‌بایست تغییراتی را در میزان صدای در حال پخش اعمال کنید. اگرچه کم و زیاد کردن صدای دستگاه، کار چندان سختی نیست اما اخیرا کمپانی اپل پتنتی را به ثبت رسانده که می‌تواند این کار را برای کاربران، از این هم ساده‌تر کند.

براساس اطلاعات به‌دست آمده از این پتنت، مهندسان اپل طراحی سیستمی ‌را در سر می‌پرورانند که کامپیوترهای مک جدید این شرکت را قادر خواهد ساخت تا باتوجه به موقعیت فرد، میزان صدا را تنظیم کنند. به بیانی دیگر، اگر فرد در نزدیکی کامپیوتر قرار گیرد، صدا به‌صورت خودکار کم می‌شود و هنگامی‌که فاصله فرد از کامپیوتر زیادتر می‌شود، ولوم صدا به گونه‌ای هوشمندانه افزایش خواهد یافت.

علاوه‌بر این، پتنت مورد نظر از قابلیت دیگری نیز سخن می‌گوید که براساس آن، نسل جدید کامپیوترهای مک شرکت اپل قادر خواهند بود تا میزان صدا را با توجه به فعالیت فعلی کاربر کم و یا زیاد کنند. به عنوان مثال، در موقعیت‌هایی همانند ویدیو کنفرانس‌ها که عمدتا محیط‌های شلوغ و پرسروصدایی محسوب می‌شود، میزان صدا به‌صورت خودکار افزایش می‌یابد تا صوت در حال پخش برای تمامی‌حضار قابل شنیدن باشد.

مک

البته این ویژگی‌ها تنها در حد یک پتنت بوده و هنوز مشخص نیست که آیا اپل تصمیمی‌ برای پیاده‌سازی این قابلیت‌ها در نسل جدید کامپیوترهای مک خود دارد یا خیر؛ با این‌حال، ایده تنظیم هوشمندانه میزان صدا در نوع خود ایده جالبی محسوب می‌شود و باید چشم به‌راه تصمیم مدیران اپل در این خصوص بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH