شیائومی Mi A1

شیائومی Mi A1، اولین اسمارت‌فون مجهز به اندروید وان این کمپانی رسما معرفی شد

در چند روز گذشته اخبار و گزارشات فراوانی درباره اولین گوشی مجهز به اندروید خام شیائومی شنیده شده بود و اکنون چینی‌ها جدیدترین اسمارت‌فون مجهز به دوربین دوگانه خود را طی مراسمی در شهر دهلی رسما معرفی کردند. این دستگاه شیائومی Mi A1 نام گرفته که از نظر قدرت سخت‌افزاری شباهت بسیاری با گوشی Mi 5X دارد.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید این تلفن هوشمند تحت پروژه اندروید وان گوگل تولید و از سیستم‌عامل اندروید نوقا ورژن 7.1.2 بهره خواهد برد. پردازنده درنظر گرفته شده برای شیائومی Mi A1 نیز چیپ‌ست اسنپدراگون 625 است که با تکنولوژی 14 نانومتری ساخته شده و توانایی پشتیبانی از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی این دستگاه را دارد. همچنین سازنده، این فبلت را به یک نمایشگر 5.5 اینچی از نوع LCD مجهز نموده که از رزولوشن فول ‌اچ‌دی هم بهره می‌برد.

اولین چیزی که در پنل پشتی خودنمایی می‌کند، دوربین دوگانه این اسمارت‌فون است که تا حد زیادی یاد و خاطره طراحی و نحوه قرارگیری دوربین دوگانه به‌کار رفته در پرچمدار این کمپانی یعنی Mi 6 را با فلش دوگانه‌اش برای‌مان تداعی می‌کند. کمی پایین‌تر نیز حسگر اثر انگشت این گوشی هوشمند قرار گرفته و در آخر پنل پشتی دستگاه نیز عبارت  “Android One” وجود دارد که این محصول را به موبایلی مقرون به‌صرفه برای حضور در بازار کشورهای در حال توسعه تبدیل خواهد کرد.

همچنین باید گفت که شیائومی Mi A1 برای تامین انرژی مورد نیازش از یک باتری 3080 میلی‌آمپری استفاده می‌کند و سازنده این میان‌رده را به درگاه USB-C مجهز ساخته است. خوب است بدانید بهره‌گیری از اندروید خام بدین معناست که در دستاورد جدید چینی‌ها خبری از رابط کاربری MIUI 9 نبوده و سازنده فقط به بهره‌گیری از اپلیکیشن دوربین اختصاصی خودش بسنده کرده و باید افزود که کمپانی شیائومی به خریداران این اسمارت‌فون وعده داده که سیستم‌عامل این محصول را تا پایان سال جاری به اندروید اوریو به‌روزرسانی کند.

شیائومی Mi A1

همچنین گفته شده که شیائومی Mi A1، جزو اولین گوشی‌هایی است که سال آینده آپدیت سیستم‌عامل اندروید P را دریافت خواهند کرد. شرکت سازنده این دستگاه را در رنگ‌های مشکی، طلایی، صورتی و با قیمت کمتر از 200 یورو در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد. باید بیان کرد که دستاورد جدید شیائومی از تاریخ 12 سپتامبر و فقط در بازار 37 کشور (که در لیست بالا حضور دارند) به‌صورت آنلاین و آفلاین به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH