همه چیز در یک جا! (بررسی Asus ET2311)

et2311-cover

یکی از مشکلاتی که کامپیوترهای شخصی با آن مواجه هستند، پراکندگی است! شاید با خودتان بگویید، یعنی چه؟! اجازه دهید توضیح بدهم! پراکندگی به این معنی که شما یک کیس دارید که درون آن انواع و اقسام قطعات قرار گرفته، از طریق ارتباطات سیمی و بی‌سیم هم شما آن را به مانیتور، ماوس، کیبورد، اسپیکر، مودم و… متصل کرده‌اید و اگر بخواهید که فقط محل این کامپیوتر را تغییر کوچکی بدهید، آن موقع است که معنی واقعی پراکندگی را درک خواهید کرد! چون مثل یک پازل که قطعاتش به هم ریخته، بایستی همه اجزا را دوباره سر جای خود قرار داد. ضمن اینکه برای استفاده راحت‌تر شما به یک فضای بهینه و یا میز مخصوص نیز احتیاج دارید و همه این عوامل را می‌توان ناشی از همان پراکندگی قطعات دانست!

یکی از دلایل محبوب شدن لپ‌تاپ‌ها هم درست به همین خاطر بود که کاربران دوست داشتند همه چیز را در یک جا داشته باشند. اما نوت‌بوک‌ها هم محدودیت‌های خاص خود را دارند و در صورتی که افراد احتیاجی به جا به جایی دستگاه خود نداشته باشند، خریدشان چندان مقرون به صرفه نیست! چرا که نمایشگر کوچک‌تری دارند، صفحه کلید آن‌ها به راحتی کامپیوتر نیست و برای ارتقا و یا استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند، دارای محدودیت هستند. پس چاره چیست؟ اگر کاربری بخواهد یک کامپیوتر جمع و جور با قدرت مناسب و زیبایی کافی داشته باشد، باید چه کند؟! در این بین راه سومی را سازندگان در پیش گرفتند که ساختن دستگاه‌هایی به نام All in one بود. همان طور که از اسم این وسایل بر می‌آید، تا حد امکان سعی شده تا همه چیز در یک چیز کار گذاشته شود! در واقع شما بیشتر از همه یک مانیتور می‌بینید که نقش کیس را هم برای شما بازی می‌کند و با اینکه حمل آن به سهولت یک لپ‌تاپ نیست، اما به طور حتم از کامپیوتر خانگی ساده‌تر بوده و ظاهر بسیار شکیل‌تری هم دارد.

حال در این بین فرصتی به ما دست داد تا با یکی از برترین‌های محصولات این رده از نزدیک ملاقاتی داشته باشیم، دستگاهی به نام Asus ET 2311 که چند ماه پیش در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان در معرض دید عموم قرار گرفت و با ارایه امکانات ریز و درشت خود، می‌تواند مطلوب بسیاری از افراد در استفاده‌های خانگی و اداری باشد.

طراحی و ظاهر

واقعیت این است که اگر به یک کاربر عادی ET2311 را نشان دهید و از وی بخواهید تا بگوید چیست: در بهترین حالت آن را یک مانیتور خطاب خواهد کرد (اگر نگوید تلویزیون!). همین امر به خوبی نشان از موفقیت ایسوس در ساخت یک دستگاه جمع و جور دارد که البته اگر آن را در آغوش بگیرید، ممکن است وزن زیاد کمی نظرتان را تغییر دهد! یک پایه فلزی مستحکم در پایین قرار دارد که به خوبی نمایشگر بر روی آن جا به جا می‌شود و با اینکه سطح اتکای زیادی ندارد اما نگران سرنگونی دستگاه خود نخواهید شد. البته این پایه تنها درجهت بالا و پایین کامپیوتر را حرکت می‌دهد و به همین خاطر قادر به گردش حول محور خودش در راستای افقی نخواهد بود.

stand-et2311

در نمای جلویی، ET2311 بزرگ‌تر از اندازه حقیقی‌اش به نظر می‌رسد، چرا که دور نمایشگر یک قاب مشکی اضافه (علاوه بر سطح خارجی دستگاه) وجود دارد که البته این نوع از طراحی را به شخصه تحسین نمی‌کنم! زیرا ایسوس می‌توانست با افزودن آن به ابعاد نمایشگر بدون آنکه فضایی اضافه از محیط را اشغال کند، به شما یک دستگاه با مانیتور بزرگ‌تر تحویل دهد!

سطح زیرین یک نوار نسبتا پهن نقره‌ای وجود دارد که از ظاهر آن می‌توان به نقشش پی برد! (اسپیکر) در سمت راست این نوار، کلید مربعی شکلی به چشم می‌خورد که نقش پاور دستگاه را بازی می‌کند و در هنگام روشن شدن با رنگ سفید و در زمان استندبای با رنگ نارنجی می‌درخشد.

et2311-speaker et2311-white-led et2311-orange-led

وقتی از جلو به ET2311 نگاه کنید، آن را دستگاه شلوغی نمی‌یابید که علیرغم سادگی، ایسوس شمایل مدرنی به آن بخشیده است. در سمت راست درایو بلو-ری تعبیه شده است که در هنگام قرار دادن لوح فشرده، بایستی کمی آن را به سمت جلو هل بدهید تا به خوبی جا برود! در بخش چپ پورت‌های زیادی انتظار شما را می‌کشند. سه درگاه دوست داشتنی یو‌اس‌بی 3.0 به همراه ورودی کارت SD و همچنین محل اتصال جک استاندارد 3.5 میلی‌متری هدفون و میکروفون که برای شما چشمک می‌زنند!

et2311-beside-ports

با برگرداندن دستگاه، چشمان شما به جمال سه پورت دیگر یواس‌بی هم روشن می‌شود که البته این بار دو تای آن‌ها نسخه 2.0 هستند. همچنین دو درگاه HDMI، ورودی آنتن و محل اتصال پاور، خاتمه بخش ورودی‌های ET2311 هستند.

et2311-back-ports

کمی بیشتر بدانیم!

این مدل دارای یک صفحه نمایش فول اچ‌دی IPS بوده که در دلش یک کارت گرافیکی انویدیا جی فورس مدل GT 740M برای بازی‌های سه بعدی با تنظیمات تصویری کیفیت بالا نهفته است. وای فای 802.11ac تجربه‌ای مناسب از نرخ انتقال اطلاعات بی‌سیم ارایه می‌دهد. پشتیبانی از اتصال USB 3.0 نیز اتصال دستگاه‌های مختلف از جمله حافظه‌ای و پخش ویدیو را امکان پذیر می‌کند. ضمن اینکه با تجهیز به تیونر دیجیتال داخلی، شما قادر هستید تا تمام کانال‌های تلویزیونی را به راحتی و با متصل کردن یک آنتن، مشاهده نمایید.

asus-et2311-tv

صفحه نمایش عالی با کیفیت بالای صدا

ET2311 مجهز به یک صفحه نمایش 23 اینچی واید و فول اچ‌دی با رزولوشن 1080×1920پیکسل است. به کارگیری تکنولوژی IPS تصاویر را زنده و رنگ‌ها را دقیق نمایش می‌دهد. با گستردگی زاویه دید 178 درجه، تماشای فیلم، تصاویر و بازی کردن با آن لذت بخش خواهد بود. در ضمن این دستگاه با پشتیبانی از لمس 5 انگشتی برای کار با ویندوز 8 نیز مناسب است. توانایی دستگاه در تشخیص لمس بالاست و به دلیل استفاده از فناوری خازنی، تنها با انگشتان دست خود قادر به کار کردن با آن هستید.

asus-et2311

ورودی و خروجی HDMI در این مدل بدین معناست که ET2311 برای پخش بلوری  و برای کنسول‌های بازی می‌تواند نقش یک صفحه نمایش با کیفیت را بازی کند یا اینکه با اتصال به یک HDTV بزرگ تصاویر را از طریق یک نمایشگر بزرگ‌تر به نمایش بگذارد.

کیفیت بالای تصاویر در این مدل با صدای تاثیر گذاری همراه شده است. تکنولوژی ASUS SonicMaster Premium کیفیت صدا را با بلندگوهای داخلی قدرتمند ترکیب کرده و در حالی که ساب‌ووفر آپشنال دسکتاپ صدای باس قدرتمندی را ارایه می‌دهد، دیگر نیازی به ست بلندگوهای 2.1 خارجی وجود ندارد. البته نکته جالب در اینجا سوکت 2.5 میلی‌متری ساب‌ووفر است که در حالت عادی با دستگاه شما هماهنگی نداشته و مجبور هستید تا فیش تبدیل را جداگانه تهیه کنید!

woofer

عملکرد پیشرفته با به کارگیری نسل آینده تکنولوژی

All-in-One ایسوس مجهز به آخرین نسل از پردازشگرهای Core i5 اینتل بوده که از نظر مالتی تسکینگ و بهینه‌سازی انرژی پیشرفت‌های چشمگیری کرده است. Core i5 4430S نام این پردازنده است که از ۴ هسته حقیقی با فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز برای هر هسته بهره می‌برد و قابلیت ارتقای فرکانس تا 3.2 گیگاهرتز را نیز دارد. در ساخت این پردازنده از فناوری ۲۲ نانومتری استفاده شده است و حداکثر مصرف آن ۶۵ وات بوده و دارای حافظه کش سطح سوم به میزان ۶ مگابایت است.

به علاوه این مدل از کارت گرافیک GT 740M انویدیا به همراه بهینه سازی هوشمند کارایی بهره می‌برد. لازم به ذکر است که هارد این دستگاه یک ترابایت ظرفیت دارد و بدین خاطر خیالی آسوده از میزان فضای خود دارید. ضمن اینکه هارد ۱۲۸ گیگابایتی SSD سبب می‌شود تا سرعت بوت شدن ویندوز و فایل‌های سیستمی شما افزایش چشمگیری داشته باشد.

با نرخ انتقال داده‌ها تا بیش از 867Mbit/s با روتر های سازگار، وای فای 802.11ac تا 16 بار سریع‌تر از 802.11g و 3 بار سریع‌تر از 802.11n عمل می‌کند و در نتیجه از ET2311 دستگاهی ایده آل برای اجرای ویدیوهای فول اچ‌دی بدون اختلال در عملکرد کابل‌های شبکه می‌سازد.

ویژگی‌ها و نرم‌افزارهای ویژه ایسوس

این دستگاه به تکنولوژی Asus Ai Charger II تجهیز شده است که از طریق آن شارژ از طریق USB سریع‌تر انجام می‌شود و اسمارت فون‌ها و تبلت‌ها تقریبا در نصف زمان معمول حتی زمانی که ET2311 خاموش است شارژ می‌شوند.

این کامپیوتر به علاوه شامل تعدادی برنامه مانند ASUS Launcher برای آغاز سریع‌تر برنامه‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌شود، MusicMaker برای آهنگ سازی و Video Easy برای ویرایش حرفه‌ای در زمان فیلم‌برداری است. در ضمن فضای 32 گیگابایتی رایگان WebStorage که شامل سه سال همگام سازی کلود و به اشتراک گذاری فایل‌هاست، در اختیار کاربران قرار دارد.

وسایل جانبی همراه

یک ماوس و کی‌بورد به همراه این دستگاه قدرتمند عرضه می‌شوند که از طریق سیم بایستی به ET2311 متصل شوند. با توجه به قیمت نسبتا بالای این وسیله، شاید بهتر بود که ایسوس حداقل از نمونه‌های بی‌سیم استفاده می‌کرد. ماوس بسیار ساده است و چهره چندان جذابی ندارد. صفحه کلید هم با آنکه ابعادش چندان بزرگ نیست‌، اما فاصله کلیدها در آن به خوبی رعایت شده و بخش اختصاصی اعداد نیز دارد.

mouse+key

به همراه این کامپیوتر یک ریموت کنترل نیز تحویل شما داده می‌شود که ظاهرش معمولی بوده اما کارکردش تعریف چندانی ندارد! بدین صورت که در خیلی اوقات دستگاه دستورات داده شده را متوجه نمی‌شود و بایستی در مسیر مشخصی کنترل را گرفته تا به حرف شما توجه کند. اگرچه چندان به آن نیازی پیدا نمی‌کنید و بیشترین کاربردش در هنگام استفاده از حالت تلویزیون ET2311 است.

remote

سخن پایانی

به طور حتم قیمت این دستگاه پایین نخواهد بود. بهتر است به مبلغی بالاتر از ۴ میلیون تومان فکر کنید، عددی که با توجه به توانایی‌های سخت‌افزاری آن چندان هم عجیب نیست. ET2311 را باید برای کسانی مناسب دانست که بیشتر از هزینه، به داشتن یک دستگاه جمع و جور در کنار توانایی بالا فکر می‌کنند زیرا این محصول ایسوس موفق شده تا به خوبی همه چیز را در یک جا گرد هم بیاورد!

8 در مورد “همه چیز در یک جا! (بررسی Asus ET2311)”

  1. خیلی خوب بود خانم صریحی متعجبم که یه خانم چه خوب این دستگاه رو بررسی کردند
    ارجاع به جوک وقتی از دخترا میپرسی که مشخصات لپ تاپت چیه میگه خیلی خوبه صورتیه.

  2. چه عجب یکی غیر از آقا پیمان بررسی تخصصی انجام داد!:دی

    لطفا بررسی لپ تاپ ها رو هم بذارید ممنون

  3. بررسی خیلی خوبی بود، ممنون
    خیلی خوب میشه از لپ تاپ های جدید هم یه ریویو بزارید، مثل: Asus N550 jv

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH