چگونه صفحه نمایش گوشی آسیب دیده خود را به زندگی بازگردانیم؟

broken-iphone_500

روی صفحه نمایش تلفن هوشمند نازنینتان خش افتاده است؟ زیاد ناراحت نباشید راه‌هایی وجود دارد. فقط به خاطر داشته باشید که موارد زیر شاید به بدتر شدن مشکل شما بی‌انجامد. مخصوصا مواردی که باید خودتان انجام دهید، پس هیچ تضمینی در پاسخ دادن تمام راه حل‌های موجود وجود ندارد. تنها در مقاله زیر تلاش شده تمام راه‌های ممکن ذکر شوند.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که سری به گارانتی دستگاه خود بزنید و مطمین شوید که آیا امکان تعویض صفحه نمایش جز موارد گارانتی است یا خیر؟ به این فکر کنید که آیا می‌توانید با وجود آن خش یا ترک خوردگی به زندگی خود ادامه دهید؟ آیا اصلا این خش ارزش هزینه کردن یا به خطر انداختن کل صفحه نمایش را دارد؟ در آخر وقتی کار از کار گذشته است، حداقل با استفاده از یک محافظ صفحه نمایش از آسیب‌های بعدی جلوگیری کنید و خشهای موجود را کمرنگ‌تر کنید.

راه حل اول: خمیر دندان، واکس‌های ضد خش ماشین، کرم، روغن‌ها یا لوسیون
در رابطه با استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌ها دو نظر وجود دارد، موافق و خالف. مخالفین بر این باورند که این واکس‌ها یا کرم‌ها که می‌گویند خش و خط‌های صفحه را از بین می‌برند هرگز قادر به چنین کاری نیستند و موافقین هم سر این راه حل قسم می‌خورند.
حالا اگر می‌خواهید این روش‌ها را امتحان کنید سری به کرم‌های از بین برنده خش ماشین، خمیر دندان یا ترکیبی از سفیده  تخم مرغ با سولفات آلمینیوم پتاسیوم بزنید.
پیش از استفاده فراموش نکنید که تمامی در گاه‌های موجود را به خوبی بپوشانید، سپس با یک تکه پارچه نرم ماده دلخواه را در قسمت مربوطه بمالید. برای چند دقیقه این کار را انجام دهید.

راه حل دوم: سمباته کشیدن
یک راه حل خشن‌تر و جدی‌تر سمباته کشیدن از طریق برگه سمباته مناسب است. استفاده از پودر اکسید سریوم که با ترکیب با آب ماده‌ای تشکیل می‌دهد که با استفاده از یک تکه پارچه به راحتی می‌توانید از آن برای صفحه نمایش زخم خورده خود استفاده کنید، راه حل سنتی و البته مناسبی است.
باز هم می‌گوییم در استفاده از پولیش‌ها یا سمباته بسیار احتیاط کرده تا از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری شود.

راه حل سوم: به کار گیری محافظ صفحه نمایش
در ادامه قرار است به راه حل‌های پیشگیری کننده بپردازیم. محافظان صفحه نمایش که در بازار موجود هستند می‌توانند تا حدی از خش و خط افتادن روی صفحه اسمارت فون‌تان جلوگیری کنند. چرا تا حدی؟ چون خود من شاهد بوده‌ام که حتی با وجود این محافظ‌ها اگر شی، تیزی و برندگی زیادی داشته باشد و ضربه شدید باشد، قطعا این روش هم پاسخگو نخواهند بود.
نکته دیگر این است که زیاد به تعاریفی که از سمت سازندگان دررابطه با ضد خش بودن صفحات زده می‌شود اعتماد نکنید و مراتب احتیاط را حتما به جا آورید.
مورد دیگر استفاده از کیس‌ها و کاورهایی است که در بازار به شکل اورجینال یا غیره موجود هستند. البته نکته‌ای که در خرید این محافظ‌ها باید در نظر بگیرید جنس بدنه آنها است. هنگام خرید حتما توجه کنید که پلاستیک یا هر ماده دیگری که برای ساخت آنها استفاده شده صیقلی بوده و در لبه ها بر آمده یا تو رفته نباشد. زیرا اگر این محافظ‌ها به درستی ساخته نشده باشند خود می‌توانند به صفحه نمایش و به طور کلی به اسمارت فون شما آسیب برسانند.

راه حل چهارم: صفحه نمایش را عوض کنید
اگر شکستگی در صفحه نمایش به شکل بدی باشد، قطعا راه دیگری جز تعویض آن نمی‌ماند. با اینکه این راه گران تمام می‌شود، اما شاید در برخی موارد به تعویض کلی گوشی بی‌ارزد. دربرخی از کشورها اگر آیفون شما دچار شکستگی در صفحه نمایش شود کمپانی ترجیح می‌دهد به شما یک تلفن جدید ارایه دهد تا برای تعویض صفحه نمایش هزینه کند.
به هر حال اگر قرار به تعویض یا تعمیر شد بهترین کاری که می‌توان انجام داد تماس با نمایندگی فعال محصولی است که آنرا تهیه کرده‌اید. البته راه دیگری هم وجود دارد که شاید کمی ریسکی باشد. می‌توانید از تعمیر کارهای آزاد هم برای تعویض صفحه نمایش خود استفاده کنید.
اگر تصمیم دارید تلفن هوشمند خود را به جایی غیر از نمایندگی بسپارید حتما از معتبر بودن و کار بلد بودن آنها مطمین شوید.

در آخر به این نکته توجه کنید که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. در نگه داشتن تلفن هوشمند خود حداکثر تلاش لازم را به کار گیرید، زیرا با هر خط و خالی که روی آن می‌افتد از قیمت فروش آن (اگر روزی قصد فروشش را داشته باشید) کاسته می‌شود.

18 در مورد “چگونه صفحه نمایش گوشی آسیب دیده خود را به زندگی بازگردانیم؟”

  1. سلام بچه ها بگید چه جوری میشه درست کرد شکستی گوشی بابام بفهمه میکشتم بار دومم هس
    بیاین وات *******
    هرکاری گفتین میکنم

  2. فرزاد کینگ

    گوشیم از بالای صفحه چند تا ترک داره کنار دوربین ولی گوشیم متل ساعت کارمیکنه لطفان بگید این ترکا رو چطور محو کنم

  3. من صفحه گوشیم بدون محافظه امروز از دستم افتاد صفحش شکست چیکارکنممممم؟
    جون هرکی دوس دارین بگید

    1
    5
  4. گوشی من یه ترک خیلی کوچک داره واقعا داره دیونم میکنه چگونه میشد برطرفش کرد هرکس بلد باشد خواهشا بهم بگوید به او مژدگانی میدهم چون ارزش نداره تعویضش کنم لطفا بگوید

    3
    41
  5. کسی راه حل داره واسه اینکه رو گوشی استیون شسکت باید چیکار کنیم که تاچ رو عوض نکنیم بعد از ریخته شدن استیون دو خط سیاه و یک خط سفید ابری مانند افتاده کسی راه کار داره

    9
    11
  6. همه ی این کار ها الکی هستش ?بالای گوشیم ترک ور داشته بود زورم میومد عوض کنم چون میشه ۸۰۰ تومن ?یکی توی نظر های گفته بود با برق ناخن میشه که ترک رو برطرف کنی ?من هم همین کار رو کردم درست شد ??

    9
    36
  7. هیچی مثه برق ناخن ترک و شکستگی رو پر نمیکنه ولی باید بلد باشی چون باس با تیغ اینکارو انجام بدی..

    7
    25
  8. با سلام. خدمت. شما. دوستان تروخدا راه حل. خوب. بدید. من. گوشه ی. تبلتم. ترک یا. حالت. شکستگی. پیدا. کرده. البته. خیلی. زیاد. هم. نیست. ولی. همین. یه. ذره. داره. دیوونم. میکنه. می خوام ال ای دی شو عوض کنم. ولی ارزشی نداره. به. خاطر اون یه ذره حالا اگه روشی قابل میدونید. بگید !!!! کلا. جمع. کردم. ال ای دثجیش. شده.۲۹۰. تومن. ولی اخه. شکستگیش از.کناره ی. تبلت. رد نشده. درزم. تبلتم hms هست. وای.

    9
    20
  9. چ جالب
    راه حل برای این که صفحه نمایش خط خورده رو تمیزش کنید بهتره عوضش کنید
    ههه
    من خودم تعمیرکار موبایلم
    و بهتون میگم سعی کنید مراقب گوشیتون باشید
    گوشی تعمیری هیچ وقت مثل قبل نمیشه
    بگو خوب

    11
    73

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH