بررسی اپل آی‌فون 10 یا iPhone X (ویدئوی اختصاصی)

کمپانی اپل شب گذشته به‌همراه محصولاتی چون آی‌فون 8 و 8 پلاس، از گوشی جدیدی رونمایی کرد که بسیاری نام آن را ایکس تلفظ می‌کردند و البته مشخص شد که این حرف به معنی عدد 10 در لاتین است و از آنجایی که در دهمین سالگرد تولید آی‌فون توسط این غول آمریکایی عرضه شده است، چنین لقبی را برای آن برگزیده‌اند.

این مقاله را بخوانید: بررسی‌تخصصی آی‌فون 10 در آی‌تی‌رسان

زیبایی این اسمارت‌فون در نوع خود بی‌نظیر است، نمایشگر 5.8 اینچی OLED این گوشی تمامی‌ پنل جلویی را پوشانده و استفاده از شیشه در پنل پشتی، ظاهری چشم‌‍‌نواز را به آن بخشیده است. خوشبختانه، تغییر اندکی در ضخامت این گوشی نسبت به آی‌فون 7 ایجاد شده و بدنه آن نیز برخلاف بسیاری از گوشی‌هایی مجهز به قاب شیشه‌ای، لیز نیست.

اپل نمایشگر به‌کار رفته در این گوشی را “Super Retina Display” نامگذاری کرده که از رزولوشن 1125 در 2436 پیسکل بهره می‌برد. گفتنی است این میزان رزولوشن تاکنون در هیچ‌یک از مدل‌های آی‌فون مشاهده نشده است. این نمایشگر همچنین از قابلیت‌های دیگری به نام True Tone و تاچ سه‌بعدی نیز بهره می‌برد.

مهندسان اپل به منظور بهره‌مندی از قابلیت Face ID از سیستم دوربینی به نام True Depth در بالای نمایشگر استفاده کردند که به همراه سنسورهای دیگری همچون سسنور IR و یک پروژکتور که از قابلیت تاباندن 30 هزار نقطه مادون قرمز بر روی چهره کاربر برخوردار است، در این قسمت جای گرفته‌اند.

و اما در رابطه با نبود دکمه هوم در این گوشی باید گفت که قابلیت‌های این دکمه به صورت‌های دیگر در آی‌فون X پیاده شده، به‌طوری‌که از این پس، کاربران می‌توانند با تپ کردن بر روی نمایشگر، گوشی را از حالت خواب بیدار کنند و یا با برداشتن گوشی، نمایشگر به صورت خودکار روشن خواهد شد.

همچنین، با سوایپ کردن بر روی نمایشگر به سمت بالا، به صفحه هوم منتقل و در صورت نگه داشتن انگشت در این حالت، وارد اپ سوییچر خواهید شد. دسترسی به Control Center از طریق سوایپ کردن به پایین از قسمت بالایی و سمت راست نمایشگر امکان‌پذیر است و سایه نوتیفیکیشن و یا همان Notification Shade نیز از طریق سوایپ کردن به سمت پایین از قسمت بالایی و سمت چپ نمایشگر نشان داده خواهد شد.

بررسی ویدئویی آی‌فون 10

در کلیپ زیر که به صورت اختصاصی و با همکاری آی‌تی‌رسان و کلیپو به فارسی دوبله کرده‌ایم، برای شما توانایی‌های آی‌فون X را از نزدیک بررسی می‌کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH