سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستند

شرکت DeviceAtlas اقدام به انتشار گزارش گسترده‌ای از گوشی‌های هوشمند پراستفاده در سه‌ماهه دوم سال 2017 کرده است. براساس این گزارش، تراشه اسنپدراگون 410 بالاتر از تراشه‌های A7 و A9 اپل، پرکاربردترین پردازنده در این مدت زمانی بوده است. در گزارش این شرکت آماری هم از رم، تعداد گوشی‌های دو سیم‌کارته و میزان فروش گوشی‌های هوشمند براساس سال عرضه آن‌ها آورده شده است.

در دنیای دستگاه‌های اندرویدی، چیپست‌های کوالکام مشهورترین تراشه‌ها هستند. این شرکت در کشورهای توسعه یافته‌ای از جمله ژاپن، آمریکا، بریتانیا و منطقه اروپا حرف اول را می‌زند. کشورهای در حال توسعه چون هند، مصر و کلمبیا بیشتر از تراشه‌های مدیاتک استفاده نموده‌اند و فروشنده‌های چینی با سهمی بیش از 35 درصد، حکمرانان بازار نیجریه هستند.

در خصوص واحد پردازش گرافیکی نیز وضع بر همین منوال بوده و کشورهای توسعه یافته از PowerVR، که بیشتر در آی‌فون‌ها قرار دارد، استفاده بیشتری کرده‌اند. کشورهای روسیه، لهستان و آفریقای جنوبی سهمی 25 تا 40 درصدی از بازار پردازنده‌های گرافیکی Mali دارند.

یکی از آمارهای جالب در این حوزه مربوط به رم است. در حالی‌که در بازار، گوشی‌هایی با 8 گیگابایت رم وجود دارند، هنوز هم دستگاه‌های با رم 500 مگابایتی بیشترین استفاده را در کشورهایی چون کلمبیا، نیجریه، روسیه، برزیل، مصر و آرژانتین دارند.

در خصوص استفاده از گوشی‌های دو سیم‌کارته نیز، در یک طرف هند قرار گرفته که بیش از دو سوم گوشی‌های موجود در بازار آن کشور دو سیم‌کارته هستند و در طرف دیگر آمریکا قرار دارد که این گوشی‌ها تنها 4.1 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این گزارش، رایج‌ترین گوشی‌های بازار محصول سال 2015 هستند و هنوز هم گوشی‌های تولید شده در سال 2012 پر استفاده‌تر از گوشی‌های سال 2017 هستند. در خصوص جزئیات نیز می‌توان به سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 edge اشاره کرد که رایج‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH