ویژگی غیرفعال کردن پخش خودکار ویدیوها از سال 2018 به گوگل کروم اضافه می‌شود

اگرچه به‌طور معمول برای آغاز پخش یک ویدیو باید بر روی آن کلیک کنید، اما این روزها در بسیاری از وب‌سایت‌ها شاهد این هستیم که پس از بارگذاری سایت، یک فایل ویدیویی به‌صورت خودکار شروع به اجرا شدن می‌کند. با توجه به این‌که چنین موردی برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست، گوگل قصد دارد تا برای جلوگیری از آن، ویژگی جدیدی را به مرورگر گوگل کروم اضافه کند.

اگرچه پیش از این کاربران گوگل کروم با استفاده از افزونه‌های موجود می‌توانستند برای جلوگیری از پخش خودکار ویدیوها اقدام کنند، اما با اضافه شدن قابلیت بلاک کردن پخش فیلم‌های خودکار به این مرورگر، استفاده از این افزونه‌ها دیگر ضروری نخواهد بود.

شرکت گوگل با انتشار پستی بر روی بلاگ رسمی خود جزییات این ویژگی را این‌گونه تشریح می‌کند:

از نسخه 64 مرورگر گوگل کروم، پخش خودکار فایل‌های ویدیویی تنها زمانی مجاز خواهد بود که صدای ویدیو قطع شده باشد و یا این‌که خود کاربر علاقه‌مند به پخش خودکار آن‌ها باشد. بدین‌ ترتیب پخش خودکار رسانه‌ها برای کاربرانی که علاقه‌مند به این ویژگی هستند و همچنین عدم پخش خودکار آن‌ها برای کاربرانی که تمایلی به این ویژگی ندارند، محقق خواهد شد.

این تغییرات همچنین باعث یکپارچه شدن رفتار سایت‌ها بر روی گوشی‌های هوشمند و دستکاپ‌ها خواهد شد که در نتیجه آن، توسعه رسانه‌های تحت وب بر روی پلتفرم‌ها و مرورگرهای مختلف را قابل پیش‌بینی‌تر خواهد نمود.

با این وجود گوگل قصد ندارد به‌طور کلی ویژگی پخش خودکار ویدیوها را غیرفعال کند؛ بلکه در نظر دارد تا با مشارکت توسعه‌دهندگان، امکان بی‌صدا کردن ویدیوها را نیز فراهم کرده تا باعث آسودگی بیشتر بازدیدکنندگان شود. همچنین احتمالا دکمه‌های محلی مرورگر کروم برای کنترل پخش ویدیو نیز برای راحتی کاربران به این مرورگر اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH