نرم‌افزار Twitter Lite؛ نسخه کم مصرف توییتر!

توییتر در حال انتشار نسخه‌ای کم مصرف از نرم‌افزار خویش بر روی سیستم عامل‌ اندروید است. این نسخه از نرم‌افزار که در اوایل سال جاری معرفی شد، تحت عنوان Twitter Lite در دسترس است. این نسخه مصرف دیتای اینترنتی کمتری بر روی گوشی‌های هوشمند دارد. هدف از این کار اجازه دسترسی به کاربران بازارهایی بوده که در آن‌ها دسترسی به اینترنت سخت و یا گران است. در حال حاضر این برنامه در گوگل‌پلی وجود دارد، اما تنها برای کشور فیلیپین که سرعت اینترنت پایین و گرانی دارد، در دسترس است.

به گفته توییتر، این برنامه یک طرح آزمایشی است که در صورت موفقیت به دیگر کشورها نیز گسترش داده می‌شود. نرم‌افزار Twitter Lite دارای ویژگی به نام data saver بوده که به هنگام فعال‌سازی به برنامه اجازه می‌دهد تا تنها ویدیوها و تصاویر را نمایش دهد. در حال عادی نیز برنامه به گونه‌ای طراحی شده که از کمترین میزان دیتای موبایل استفاده کند. با این حال، نرم‌افزار مذکور تمامی ویژگی‌هایی که یک کاربر توقع دیدن آن‌ها را در برنامه توییتر دارد، با خود به همراه دارد. نسخه کم مصرف توییتر به راحتی بر روی شبکه‌های 2G و 3G بارگذاری می‌شود و با توجه به حجم سه مگابایتی آن نیاز به فضای ذخیره‌سازی زیادی نخواهد داشت.

طرح آزمایش Twitter Lite در کشور فیلیپین و از طریق گوگل‌پلی استور فرصت دیگری است که به ما اجازه گسترش دسترسی به آن بازار را می‌دهد. کشور فیلیپین اینترنتی با سرعت پایین و قیمت بالا دارد و هنوز هم تعداد دستگاه‌های موبایل با حافظه‌های محدود در آن کشور زیاد است. Twitter Lite فرصتی برای غلبه به این مشکلات برای دسترسی به توییتر را فراهم می‌آورد. Twitter Lite برنامه‌ای رایگان در گوگل‌پلی برای کاربران فیلیپینی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH