مقایسه گوشی هواوی نوا 2 پلاس با سامسونگ گلکسی A5 2017

نوا 2 پلاس جدیدترین بالارده کمپانی هواوی بوده که با مشخصات سخت‌افزاری بسیار خوب و ظاهری زیبا، عرصه رقابت را برای دیگر کمپانی‌ها که به تولید میان‌رده و بالارده‌ها می‌پردازند، دشوار کرده است.

یکی از رقبای اصلی این گوشی، سامسونگ گلکسی A5 2017 است که تقریبا در یک رده قیمتی با نوا 2 پلاس قرار می‌گیرد. در این مطلب یک مقایسه اینفوگرافیکی از بخش‌‌های مختلف این دو دستگاه را برای‌تان تهیه کرده‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

در ابتدا به سراغ طراحی رفته‌ و فاکتورهای اصلی موجود در آن را بررسی می‌کنیم. استفاده از شیشه در بدنه گلکسی A5 2017 و فلز در نوا 2 پلاس، نقطه اصلی تمایز دو دستگاه موردنظر در این بخش است. در واقع نوع جنس بدنه، میزان جذب اثر انگشت و احتمال سر خوردن از دست را مشخص می‌کند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، نوا 2 پلاس از ضخامت کمتری نسبت به گلکسی A5 2017 بهره می‌برد و همین موضوع کار کردن با این دستگاه را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

یکی از مواردی که هنگام در دست گرفتن گوشی، توجه کاربر را به سوی خود جلب می‌کند، حس لوکس بودن نوا 2 پلاس است. اگرچه گلکسی A5 2017 کیفیت ساخت مناسبی دارد ولی فلز استفاده شده در نوا 2 پلاس از مقاومت و کیفیت بالاتری برخوردار است. کاربر قادر بوده با یک دست به راحتی هر دو گوشی را کنترل کند.

یکی از مواردی که در کیفیت صدا تاثیر می‌گذارد، محل قرارگیری اسپیکر یا بلندگوی دستگاه است. متاسفانه سامسونگ با قرار دادن اسپیکر گلکسی A5 2017 در فریم کناری دستگاه، احتمال پوشانده شدن آن توسط دست کاربر را افزایش داده که تاثیر منفی بر روی خروجی صدای گوشی خواهد داشت.

گلکسی A5 2017 به علت اندازه کوچک‌تر نمایشگر، ابعاد کوچک‌تری هم نسبت به نوا 2 پلاس دارد.

دوربین نوا 2 پلاس را می‌توان یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار دانست. در این دستگاه شاهد استفاده از دو سنسور 12 و 8 مگاپیکسلی هستیم که یکی از آن‌ها به‌صورت تله‌فوتو بوده و زوم اپتیکال را در اختیارتان قرار می‌دهد. با کمک لنز دوم شما قادر به ثبت تصاویر پرتره حرفه‌ای از چهره افراد خواهید بود. سامسونگ در گلکسی A5 2017 دنبال توانایی‌های بیشتر نبوده و به همان لنز تکی 16 مگاپیکسلی اکتفا کرده است.

گشودگی دیافراگم یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های موجود برای عکاسی است. به علت دریچه دیافراگم F/1.8 در نوا پلاس، شاهد جذب نور بیشتر توسط این گوشی هوشمند هستیم. این قابلیت باعث ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در شرایط نوری نامناسب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که بررسی ویدیویی دوربین نوا 2 پلاس را حتما مشاهده کنید.

رزولوشن بالاتر، فلاش نرم‌افزاری با قابلیت نمایش 11 درجه نور مختلف و توانایی عکاسی پرتره، عواملی هستند که دوربین سلفی نوا 2 پلاس را نسبت به گلکسی A5 2017 خاص‌تر کرده‌اند.

عملکرد صفحه نمایش هر دو گوشی مناسب ارزیابی شده و می‌توان گفت هر دو کیفیت یکسانی دارند. رنگ‌ها در A5 2017 کمی اشباع‌تر و گرم‌تر و در نوا 2 پلاس حقیقی‌تر و سردتر نمایش داده می‌شوند.

اگرچه با دستگاه‌های پرچمدار روبرو نیستیم ولی باتوجه به محدوده قیمتی، هر دو مدل از پردازنده قدرتمندی بهره می‌برند. در بخش سخت‌افزار شاهد یک تفاوت اساسی هستیم، نوا 2 پلاس علاوه‌بر ظرفیت حافظه داخلی 2 برابر نسبت به گلکسی A5 2017، دارای میزان رم بیشتری نیز است. حافظه رم بالاتر در این تلفن هوشمند باعث می‌گردد تا به راحتی میان برنامه‌ها جابجا شده و تجربه یک مولتی تسکینگ عالی را داشته باشید.

نوا 2 پلاس به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 7 و گلکسی A5 2017 از اندروید 6 استفاده می‌کند. البته سامسونگ با ارایه یک به‌روزرسانی، اندروید نوقا را برای این گوشی در اختیار کاربران قرار داده است.

راحت بودن با محل قرارگیری سنسور اثر انگشت یک مورد سلیقه‌ای است. برای باز کردن قفل گوشی توسط حسگر نوا 2 پلاس، به‌طور معمول باید از انگشت اشاره و در گلکسی A5 2017 از انگشت شست استفاده کنید. هر دو سنسور در حالت همیشه آماده هستند و بدون فشردن دکمه‌ کار می‌کنند. سنسور اثر انگشت نوا 2 پلاس علاوه‌ بر باز کردن قفل گوشی، ویژگی‌های نرم‌افزاری بی‌شماری را در اختیار کاربر نیز قرار می‌دهد.

شارژدهی هر دو گوشی مناسب بوده و هر دو از فناوری شارژ سریع بهره می‌برند. توسط این فناوری شما قادر هستید گوشی را در طی 105 دقیقه‌، از صفر تا صد شارژ کنید. اگرچه نوا 2 پلاس از باتری با ظرفیت بالاتری بهره می‌برد، ولی زمان شارژ آن با گلکسی A5 2017 یکسان بوده که می‌توان آن را یک مزیت دانست.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که نوا 2 پلاس را در زمینه صدا و موسیقی یک‌ سر و گردن بالاتر از گلکسی A5 2017 قرار می‌دهد، وجود DAC سخت‌افزاری در این مدل است. این تراشه مربوط به بخش صوتی بوده که کیفیت صدا را در هنگام گوش دادن به موسیقی توسط هدفون، افزایش می‌دهد. استفاده از ‌DAC را پیش‌تر تنها در چند گوشی پرچمدار دیده‌ بودیم و اضافه شدن آن به یک بالارده، بسیار خوشایند است. هر دو گوشی دارای تنظیمات نرم‌افزاری صدا بوده که البته محصول هواوی با بهره‌مندی از Histen، نسبت به رقیب خود در مقام بالاتری قرار می‌گیرد.

هم‌اکنون این دو دستگاه در بازار با قیمت تقریبا یکسانی به فروش می‌رسند که البته باتوجه به جدیدتر بودن نوا 2 پلاس و همچنین قابلیت‌های بیشتری که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از ارزش خرید بالاتری برخوردار است.

در آخر باتوجه به امتیازهای داده‌ شده، باید نوا 2 پلاس را به‌عنوان گوشی برتر در این مقایسه معرفی کنیم. با وجود قیمت برابر هر دو گوشی، نوا 2 پلاس از قابلیت‌های بیشتری نسبت به رقیب خود بهره می‌برد و در نتیجه انتخاب آن برای خرید مناسب‌تر خواهد بود. نظر شما در رابطه با این دو گوشی پرطرفدار در بازار چیست؟ انتخاب شما کدام است؟

28 در مورد “مقایسه گوشی هواوی نوا 2 پلاس با سامسونگ گلکسی A5 2017”

  1. سلام ،خداوکیلی ،وجدانن ،باصداقت کامل دارم این حرف میزنم ،من هر دو مدل گوشی داشتم ،نوا 2پلاس و a5 2017 باهرکدوم حدود شیش ،هفت ماهکار کردم هردو گوشی خوب هستند ،اما کارکردن با a5 خیلی راحت تر ،جذاب تر ،همین الان هم نوا 2 پلاس دارم ،ولی خداوکیلی a5 خیلی بهتره شاید رو کاغذ نوا 2 پلاس بهتر باشه اما تو عمل واقعیت نداره ،شارژ دهی گوشی واقعا ضعیف ،نسبت به a5 خیلی زودتر شارژ خالی میکنه ،هنگ زیاد داره ،هنگام ،ورود و خروج از برنامه لگ چند ثانیه ایی داره ،صفحه نمایش کیفیت کمتری داره نسبت به a5 ،الانم بسیار پشیمان هستم که این گوشیو گرفتم ،همون a5 خیلی بهتر بود

  2. United States Of Iran

    من موندم برم نوا پلاس بخرم یا نوا 2 پلاس ، نمی دونم کدومش بهتره
    لطفا یکی راهنماییم کنه و نظرشو بگه !!!

  3. سلام به دوستان عزیز
    من نووا 2 پلاس خریدم از همه چیزش راضی هستم فقط یک مشکلی که گاهی برخورد می کنم گوشی گه گاه هنگ می کنه. برنامه های زیاد هم نصب نکردم نمی دانم این فقط مختص هواووی است یا بقیه گوشیها هم با این پدید روبرو می شوند
    با تشکر

  4. سلام. من واقعا بین نوا 2 پلاس وa5 و honor 8 کدومشو بگیرم لطفا کمک کنید کار کرد وهنگ کردن و دور بین هم برام مهمه

  5. قطعا سامسونگ بهتره من نه طرفدار سامسونگ هستم نه طرفدار هوا‌وی چون من طرفداری یک از اینا باشم چیزی بهم نمیرسه شرکت سامسونگ یا هواوی مال بابام نیست که ولی من هم با هواوی کار کردم هم سامسونگ خدایش حق نباید زیر پا بزاری سامسونگ چندین چند ساله که ثابقه تولید گوشی داره ولی هواوی اندک سالی هست که گوشی میده توی بازار

  6. اول اینکه هیجوقت کسی ک هواوی داره رو ننیشه قانع کرد من خودم با جقت گوشی کار کردم a5 انقد روونه ک لذتش ی چیز دیگس…بازم من میگم همیشه چرا باید ی شرکت ک سخت افزارش بالاتره قیمت کمتر بده؟؟؟؟

  7. یه هفته است نوا دو پلاس گرفتم باطریش خیلی ضعیفه تا بتونم تبلیغ میکنم که واقعا باطریش ضعیفه بخاطر این گوشی زیبای فریب دهنده یک چهارصد بیست دادم به اندازه پولم تبلیغ میکنم باطریش خیلی خیلی ضعیفه

  8. سلام، خواهش میکنم پاسخ بدید:
    آیا گوشی نوا 2 پلاس حداقل کارکرد 4 ساله رو داره؟؟ اصلا اهل گوشی عوض کردن نیستم.
    تا چند سال پیش که واقعا اوضاع ناجوری داشت.

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      خیر
      عمر یک گوشی به نحوه استفاده شما از اون بستگی داره و بهتره که به سراغ پرچمدارهای بازار برین

  9. سلام نوا ۲ پلاس خریدم برای من همه چیزش عالی بود فقط یک مشکل دارم حالت خواب روی سی ثانیه هست و غیر فعاله نمیتونم زیادش کنم میخواستم بدونم گوشی من این مشکل را دارد یا همۀ این گوشیها غیر فعاله.لطفأ هرکس داره یا میدونه کمکم کنید ممنون و تشکر

    1. من یه جا خوندم ک میشه عوضش کرد چیزی ک یادم باید از قسمت باتری بری یه گزینه ک مربوط ب ذخیره نیرو میشه رو غیر فعال کنی درست میشه.البته گوشی ندارم ولی فکر کنم همینجوری بود بازم تحقیق کن ولی شدنش میشه

  10. آقای عباسی شما فقط ویژگی های مثبت نوا ۲پلاس و ویژگی های منفی a5 رو در نظر گرفتید و اصلا به ویژگی های مثبت a۵ اشاره ای نکردید مثلا ضد آب بودن،تراکم پیکسلی،سرعت اجرای برنامه ها و… لطفا بدون تعصب داشتن گوشی هارو نقد کنید

  11. قطعا هواوی خیلی بهتره. سامسونگ زود باطری خراب میکنه و سریع گرم میشه. ولی هواوی اینجور نیست خیلی به روزتره.

  12. سلام.
    واسه خرید نوا تنها دلیل مردد بودنم پردازنده که ۶۵۹ ولی آنر۸ .۹۵۰ نمی‌دونم چقدر بین این دو پردازنده تفاوت وجود داره.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  13. محصول هواوی کاملا برتری خودشو نسبت به سامسونگ در این مقایسه ثابت کرد .
    در ضمن هواوی اوفت قیمت محسوسی خواهد کرد ولی سامسونگ خیر .این هم یکی از نکته های مثبت

  14. این نویسنده انگار با سایت قرارداد بسته فقط راجع به هواوی نوا ۲ پلاس مطلب بنویسه!
    یعنی اگه خودش شخصا این گوشی رو طراحی و تولید کرده بود بعید بود اینقدر ازش صحبت کنه…
    برای ایشون او دنیا فقط یه گوشی وجود داره اونم همین گوشیه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH