فایرفاکس

ورژن 56 نسخه اندروید فایرفاکس از فلش پشتیبانی نمی‌کند

در گذشته‌ای نه چندان دور فلش بسیار محبوب بود و توسعه دهندگان وب برای ساخت وب‌سایت‌های تعاملی و یا بازی‌های فلش از آن استفاده می‌کردند. هم‌چنین پشتیبانی کردن از این ویژگی یک مزیت برای محصولات اندرویدی محسوب می‌شد زیرا دستگاه‌های مجهز به iOS از آن پشتیبانی نمی‌کردند.

هم‌زمان با رشد سریع تکنولوژی استفاده از فلش روز به روز کاهش یافت و حالا به نظر می‌رسد فایرفاکس که یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای دنیا را در دست دارد، قرار است در نسخه 56 مرورگر مخصوص اندروید خود به پشتیبانی از فلش خاتمه دهد. بنابراین کاربران اندرویدی توجه داشته باشند که اگر مرورگر فایرفاکس خود را به آخرین نسخه ارتقا دهند نمی‌توانند به محتوای فلش دسترسی داشته باشند، در نتیجه اگر هنوز به استفاده از فلش نیاز دارید می‌بایست از مرورگرهای دیگر استفاده کنید.

نکته قابل ذکر این است که اکثر وب‌سایت‌های به‌روز از HTML5 استفاده می‌کنند، بنابراین حذف این قابلیت برای کاربران چندان آزاردهنده نیست. مطمئنا موزیلا آخرین و تنها شرکتی نخواهد بود که به پشتیبانی از فلش خاتمه می‌دهد، هم‌چنان که پیش‌تر مایکروسافت اعلام کرده است پشتیبانی از فلش را در مرورگر اج مسدود خواهد کرد.

به نظر می‌رسد حتی سازنده فلش یعنی Adobe نیز به‌خوبی می‌داند که فلش هم‌چون گذشته پرقدرت و محبوب نیست از این رو تایید کرده است که به پشتیبانی از فلش تا پایان سال 2020 پایان خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH