با این 5 وب‌سایت، از امن بودن لینک‌های دانلود مطلع شوید!

اینترنت در کنار تمام مزیت‌هایی که برای کاربران خود دارد، می‌تواند مکانی نا‌امنی هم باشد. به عبارت دیگر اگر نکات امنیتی را در هنگام استفاده از اینترنت رعایت نکنید، هکر‌ها می‌توانند به اطلاعات شخصی و همچنین حساب‌های کاربری شما دسترسی پیدا کنند. یکی از ساده‌ترین روش‌هایی که این افراد برای دسترسی به اطلاعات استفاده می‌کنند، ارسال لینک برای کاربران است.

ایمیل، فیس‌بوک، توییتر و هر یک از شبکه‌های اجتماعی دیگر که شما از آن‌ها استفاده می‌کنید، فرصت مناسبی برای هکر‌ها فراهم می‌کنند تا لینک‌های جعلی برای شما ارسال کنند. البته ممکن است در بسیاری موارد، لینک‌هایی که دریافت می‌کنید کاملا امن و مطمئن باشند، ولی اگر حتی یک‌بار این‌طور نباشد، اتفاق بسیار بدی رخ خواهد داد. بنابراین پیش از کلیک کردن بر روی هر لینک، از صحت و امنیت آن اطمینان حاصل کنید.

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای کسب اطمینان از صحت و امنیت لینک‌ها، استفاده از سایت‌هایی است که این کار را انجام می‌دهند. وب‌سایت‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند شما را در تشخیص لینک‌های جعلی و خطرناک کمک کنند. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی پنج مورد از بهترین وب‌سایت‌های مربوط به این موضوع خواهیم پرداخت.

1- AVG Threatlabs

بهترین انتخاب برای بررسی لینک‌هایی که فکر می‌کنید ممکن است نا‌امن باشند، وب‌سایت AVGThreatlabs است. این وب‌سایت، لینک‌ها را برای بد‌افزار و سایر تهدیدات ممکن بررسی می‌کند. تنها کاری که شما به‌عنوان کاربر باید انجام دهید این است که آدرس URL یا آدرس لینک دریافتی را در وب‌سایت کپی کنید و منتظر اعلام نتیجه بمانید.

همان‌طور که می‌دانید، AVG یک نام معتبر در زمینه امنیت آنلاین به حساب می‌آید. پس با خیال آسوده می‌توانید به صحت نتایج اعلام شده توسط سایت اطمینان کنید.

2- Kaspersky VirusDesk

Kaspersky یک آنتی ویروس شناخته شده با شهرت جهانی است که کاربران بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارد. از طریق وب‌سایت virusdesk.kaspersky.com می‌توانید لینک‌هایی را که از امنیت آن‌ها مطمئن نیستید، بررسی کنید. این وب‌سایت یک ابزار دو منظوره است. در واقع علاوه بر تایید صحت لینک‌ها، فایل‌های آپلود شده مشکوک را هم می‌توانید از طریق این سایت بررسی کنید.

برای استفاده از این وب‌سایت، آدرس لینک یا URL را در کادر موجود در وسط صفحه وارد کرده و بر روی گزینه Scan کلیک کنید. نتیجه به سرعت برای شما نمایش داده می‌شود. اگر به هر دلیلی فکر می‌کنید که این لینک، یک لینک نا‌امن است، می‌توانید بر روی گزینه I disagree with the scan result کلیک کنید. به این ترتیب نظر شما برای کارشناسان آن ارسال می‌شود تا بررسی بیشتری بر روی این لینک انجام دهند.

3- ScanURL

scanurl.net یک وب‌سایت مستقل است که درخواست‌های شما را از طریق اتصال امن HTTPS مورد بررسی قرار می‌دهد. در واقع این وب‌سایت، لینک یا آدرس مورد نظر شما را در چند وب‌سایت دیگر بررسی کرده و نتیجه را به شما برمی‌گرداند.

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، پاسخ دریافت شده از وب‌سایت‌های مختلف به همراه نتیجه گیری کلی ScanURL در صفحه نمایش داده شده است.

4- PhishTank

آیا تا به حال در مورد کلاهبرداری از طریق فیشینگ چیزی شنیده‌اید؟ فیشینگ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و مواردی مانند آن از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و … گفته می‌شود. به عبارت ساده‌تر وقتی شخصی سعی می‌کند شما را فریب دهد تا اطلاعات شخصی‌تان را در اختیارش بگذارید، یک حمله فیشینگ اتفاق می‌افتد. وب‌سایت phishtank.com لینک‌هایی را که از نظر شما مشکوک هستند، بررسی می‌کند. اگر این لینک در حال حاضر در لیست وب‌سایت‌های شناسایی شده باشد، نتیجه به شما اعلام می شود.

5- سرویس گزارش شفافیت Google

کمپانی گوگل نیز یک سرویس بررسی لینک دارد. در سرویس گزارش شفافیت گوگل یک کادر وجود دارد که می‌توانید آدرس URL یا لینکی را که به آن مشکوک هستید در این قسمت وارد کرده و پس از چند ثانیه نتیجه را مشاهده نمایید.

این سرویس علاوه بر بد‌افزار‌ها، شما را از تهدید‌ات مربوط به حملات فیشینگ نیز آگاه می‌کند. به یاد داشته باشید که فیشینگ، به‌صورت بالقوه خیلی خطرناک‌تر از بدافزار است. بنابراین پیش از کلیک بر روی هر لینکی، مطمئن شوید که از همه نظر امن باشد.

4 در مورد “با این 5 وب‌سایت، از امن بودن لینک‌های دانلود مطلع شوید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH