کمبود نمایشگرهای تمام صفحه احتمالا به افزایش هزینه‌ ساخت گوشی‌های هوشمند در سال 2018 می‌انجامد

گوشی‌های هوشمند بدون حاشیه این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و تنها تعداد کمی از سازندگان، گوشی‌های هوشمندی با حاشیه‌های کم تولید می‌کنند. با این‌حال پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2018 باقی کمپانی‌ها هم به جمع سازندگان گوشی‌هایی با نمایشگرهای تمام صفحه بپیوندند.

با این وجود و با توجه به گسترش تقاضای نمایشگرهای تمام صفحه به نظر می‌رسد که تأمین کنندگان این پنل‌ها قادر نخواهند بود تا به همه نیاز سازندگان گوشی‌های هوشمند پاسخ دهند. در حقیقت کمبود پنل‌، هم‌اکنون نیز یکی از چالش‌های اصلی سازندگان این صنعت به شمار رفته و انتظار می‌رود این مشکل در سال 2018 نیز ادامه داشته باشد. در حقیقت مشکل اصلی، تقاضای زیاد برای تولید پنل‌های تمام صفحه سفارشی است که سازندگان قادر به پاسخگویی کامل به این نیاز نیستند.

نکته قابل توجه در مورد نمایشگرهای تمام صفحه را می‌توان نیاز سازندگان مختلف گوشی‌های هوشمند بی‌حاشیه به پنل‌های سفارشی دانست. با توجه به این نیاز که با توجه به سایز و طراحی محصول موردنظر وجود خواهد داشت، پنل‌های سفارشی تنها برای استفاده در محصول خاصی طراحی می‌شوند؛ در صورتی که پیش از این، امکان استفاده از یک نوع پنل بر روی چندین و چند مدل گوشی هوشمند وجود داشت.

علاوه بر این، برای ساخت نمایشگرهای جدید با نسبت صفحه 18 به 9، به زمان و همچنین 20 درصد لایه بیشتری از شیشه نسبت به نمایشگرهای 16 به 9 نیاز خواهد بود. از همین رو و باتوجه به مشکلات مذکور در تولید پنل‌های تمام صفحه، شاهد افزایش قیمت نمایگشرهای بدون حاشیه در نیمه دوم سال 2017 بودیم و پیش‌بینی می‌شود که این افزایش قیمت در سال 2018 نیز همچنان ادامه پیدا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH