کاهش تمایل کاربران به خرید آی‌فون‌های جدید نسبت به سال گذشته

براساس گزارش مرکز RBC Capital Market، مشتریان محصولات اپل در مقایسه با سال گذشته، تمایل کمتری برای خرید مدل‌های جدید آی‌فون دارند. نتایج پژوهش این شرکت امنیتی حاکی از آن بود که تنها 64 درصد از مشتریان آی‌فون، نسبت به خرید یکی از مدل‌های آی‌فون 8، آی‌فون 8 پلاس و آی‌فون X تمایل دارند. این در حالی است که در پژوهش به‌عمل آمده در سال گذشته، میزان تمایل کاربران برای خرید آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس حدود 71 درصد برآورد شده بود.

شرکت RBC، توضیح ساده‌ای را برای این مسئله عنوان می‌کند. به اعتقاد این شرکت، اپل با متوقف نکردن تولید آی‌فون 6s که عرضه آن به سال 2015 برمی‌گردد، گزینه‌های بیشتر و متنو‌ع‌تری را پیش روی خریداران گوشی‌های خود قرار داده است. گفتنی است در پژوهش امسال، 4000 نفر شرکت داشتند که از آن‌ها سوالاتی در خصوص میزان آشنایی آن‌ها با محصولات مرتبط با حوزه فناوری و تصمیم آن‌ها برای انتخاب گوشی جدید در آینده پرسیده شد.

همانند دیگر مراکز تحقیقاتی، RBC نیز نسبت به اپل و آینده این شرکت خوش‌بین است چراکه کوپرتینویی‌ها، به‌زودی محصولی به نام آی‌فون X را عرضه خواهند کرد که از قیمت بسیار بالایی برخوردار است و بیش از نیمی ‌از شرکت‌کنندگان در این پژوهش عنوان کردند که آی‌فون X مجهز به بالاترین حافظه ذخیره‌سازی را خریداری خواهند کند. از این‌رو، قیمت بالای این گوشی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای را در افزایش میزان درآمد و سود این شرکت داشته باشد. قرار است مدل 64 گیگابایتی آی‌فون X با قیمت 999 دلار و مدل 256 گیگابایتی این گوشی با قیمت 1149 دلار روانه بازار شود. طبق گفته اپل، پیش‌فروش این گوشی از 27 اکتبر و عرضه آن از 3 نوامبر کلید خواهد خورد.

گفتنی است سهام اپل از 12 سپتامبر یعنی زمان رونمایی از آی‌فون‌های 2017، اپل واچ Series 3 و اپل تی‌وی 4K با کاهشی 6 درصدی همراه شد که این مسئله، کاهش ارزش بازار 50 میلیون دلاری این شرکت را در این بازه زمانی به دنبال داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH