4 دلیل برای آنکه Shadow Racer را در اندروید بازی کنید

بازی‌های ریسینگ طرفداران زیادی دارند و از آن‌جا که این نوع بازی در تلفن‌همراه به خوبی قابل پیاده سازی است، تعداد بسیار زیادی بازی در این زمینه تولید و عرضه شده‌اند. شدو ریسر یک عنوان ایرانی ساخته استودیو نام آشنا نواگیمز است که آثاری هم‌چون وانتی و ویراژ را در کارنامه خود دارد. بدون شک شدو ریسر یکی از برترین عناوین ایرانی در این سبک است و حتی در برخی موارد می‌تواند با نمونه‌ها به‌نام خارجی نیز به رقابت بپردازد. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی جذاب را مورد برسی قرار خواهیم داد.

گیم پلی زیبا و بدون نقص

ترافیک ریسر یکی از آشناترین عناوین سبک ماشین بازی برای دارندگان تلفن همراه است و کمتر کسی را می‌توان یافت که با این بازی آشنا نباشد. مطمئنا ایده مورد استفاده در ترافیک ریسر به قدری جذاب بوده تا مورد حجوم دیگر سازندگان بازی قرار بگیرد و هر گروه با ایجاد تغییراتی در آن بتواند یک بازی جدید را به نام خود ثبت کند. شدو ریسر نیز از ایده‌ای مشابه با ترافیک ریسر استفاده می کند، با این تفاوت که حالا این ایده بسیار کامل‌تر از نمونه اصلی است.


به صورت کلی شدو ریسر از سه بخش جداگانه تشکیل شده است، نخست بخش رکوردشکنی که دقیقا مشابه با ترافیک ریسر و یا دیگر عناوین مشابه است. در این قسمت کاربر پس از انتخاب خودرو و تنظیمات محیط بازی از قبیل زمان، مکان، نوع رکوردشکنی و دیگر خصوصیات وارد محیط بازی می‌شود و می‌تواند کنترل یک ماشین را به دست بگیرد و با عبور از میان ماشین‌ها گوناگون امتیاز کسب کند. دومین بخش که بازهم = به صورت آفلاین قابل انجام است، دزد و پلیس نام دارد. همان‌طور که از نام این قسمت مشخص است کاربر می‌تواند در نقش دزد یا پلیس ظاهر شده و به تعقیب و گریز بپردازد. در این قسمت یک نوار سلامتی وجود دارد که با برخورد به ماشین و یا موانع اطراف از آن کاسته می‌شود و به این ترتیب پیروز میدان مشخص خواهد شد. هر بخش دزد و پلیس از 20 مرحله تشکیل شده است که سطح سختی آن به تدریج افزایش پیدا می‌کند.

هیجان انگیزترین بخش این بازی نیز رقابت آنلاین آن است که یک کاربر به وسیله اتصال به اینترنت با دیگر کاربران به رقابت می‌پردازد و هرگاه فاصله دو رقیب به بیش از 500 متر رسید، شخصی که جلوتر از رقیب است پیروز خواهد شد.

در شدو ریسر علاوه بر تنوع زیاد ماشین‌ها امکانات خوبی برای شخصی‌سازی و یا ارتقا اتومبیل در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال کاربر می‌تواند با تقویت موتور و یا تغییرات ظاهری یک ماشین کاملا شخصی سازی شده را در اختیار داشته باشد. وجود دو نوع کنترلر سنسور و لمسی و هم‌چنین قابلیت تنظیم دوربین به سه شکل متفاوت از دیگر نقاط قوت شدو ریسر محسوب می‌شود.

گرافیک زیبا و خاطره انگیز

خوشبختانه در شدو ریسر برخلاف اکثر بازی‌های ایرانی توجه زیادی به بخش گرافیک شده است. اگرچه داشتن یک گرافیک خوب صرفا نمی‌تواند موجب شود که با یک بازی جذاب روبه‌رو باشیم اما بدون شک در طی کردن مسیر موفقیت یک بازی بسیار مهم است. طراحی مدل‌ها به خصوص در اتومبیل‌ها که اصلی‌ترین بخش این بازی هستند به خوبی انجام پذیرفته است هم‌چنین حضور خودروهای ایرانی و خاطره انگیزی مثل پیکان، نیسان، رنو و … در کنار اتومبیل‌های به‌روز و پیشرفته موجب می‌شود کاربر تعامل بهتری با بازی داشته باشد.

در شدو ریسر می‌توانید به بیش از 20 مدل اتومبیل دسترسی داشته باشید که با توجه به وجود قابلیت شخصی‌سازی می‌تواند تنوع زیادی را برای بازی به ارمغان بیاورد.

همان‌طور که گفته شد طراحی اتومبیل‌ها به خوبی صورت گرفته است اما این موضوع در بخش محیط تا سطح متوسط تقلیل پیدا می‌کند. زمین بازی در شدو ریسر از چند بخش از جمله خیابان‌های تهران، شمال، ساحل و کویر تشکیل شده است. متاسفانه جزییات محیط در سطح بالایی نیستند، البته از آن‌جا که سرعت بازی بسیار بالاست و در اکثر مواقع محیط اطراف به صورت یک شبح قابل رویت است، می‌توان از این ایراد چشم پوشی کرد.

صداگذاری مناسب

عملکرد شدو ریسر در بخش صداگذاری نیز خوب ارزیابی می‌شود. در طی بازی 5 موسیقی متفاوت شنیده می‌شود که به خوبی هیجان بازی را به کاربر انتقال می‌دهد. هم‌چنین صداگذاری بخش‌های دیگر بازی نظیر صدای موتور و هم‌چنین تصادفات در سطح خوبی قرار دارد. بدون شک صداگذاری شدو ریسر به قدری قابل قبول است که یک کاربر حاضر باشد تمام مدت آن را با صدایی بلند و باز به انجام برساند و هم‌چون اکثر عناوین تلفن‌همراه مجبور نباشد تمام صداهای بازی را قطع کند!

قابلیت بازی کردن به صورت آنلاین و آفلاین

اکثر بازی های موجود برای تلفن‌های همراه نیاز به اتصال دایم به شبکه اینترنت دارند. خوشبختانه در شدو ریسر کاربر حتی در مواقعی که دسترسی به اینترنت میسر نیست، قادر به انجام دادن بازی است. در واقع تنها بخش دو نفره بازی نیاز به اتصال به اینترنت دارد و دو قسمت اصلی به صورت کاملا آفلاین در دسترس خواهند بود. گذشته از این موضوع کاربر در بخش آنلاین می‌تواند یک کلن ایجاد کند و با دیگر دوستان خود در ارتباط باشد و حتی به صورت دوستانه با آن‌ها بازی کند.

7 در مورد “4 دلیل برای آنکه Shadow Racer را در اندروید بازی کنید”

  1. سمیه فروهر

    بازی که بتوانی درهرشهری دوست پیداکنی ویا موقعی که باید باکسی صحبت کنی کسی رو بتوانی پیدا کنی واقعان باریکلا داره من اگه بگم این بازی باعث شد من با کسی اشنا بشم و زندگی ام درست بشه دروغ نگفتم.براهمین هست که عاشق این بازی ام

  2. سمیه فروهر

    بازی بسیار عالی هستش ولی به شرط اینکه جلو تقلب های که داخل بازی میشه گرفته بشه مثل ساختن اکانت با کاپ بالا وفروختن ان.یا ساختن اکانت با تمام ماشین هاش ولی بدون کاپ .وخیلی چیزهایه دیگه من که دوسال تواین بازی هستم همه راه شو یاد گرفتم واشتباه این بود براجلوگیری تقلب به تست ریسر رفتم وموضوع رو گفتم وجایه تشکر مسدودهم کردن

  3. سمیه فروهر

    سلام من به مشکل خوردم تواین بازی بعد از دوسال بازی اکانت منو مسدود کردنند ونمی دانم به پلیس فتا شکایت ببرم یا کسی هست رسیدگی کنه؟

  4. اشکان موسوی

    عمرا به ریل ریسینگ اینجور بازیا برسه..کسی بازی کرده این بازیو ..خوبه یا بد؟ظاهرش که جالب نبود

  5. درسته بازی خوبی هست
    ولی هنوز جا داره بازی های ایرانی به بازی های خارجی برسن خداییش کیفیتشون عالیه

  6. خیلی بازی زیبایی هست من پیشنهاد میکنم دانلود کنید
    مخصوصا برای حمایت از بازی ساز های ایرانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH