آیا زندگی در مناطق دور افتاده برای سلامتی مفید است؟

معمولا به آن‌هایی که زندگی در خارج از شهر و روستا را انتخاب می‌کنند با دیده شک و تردید نگریسته می‌شود. آن‌ها را هرچه می‌خواهید بنامید؛ اما چرا ممکن است کسی از آسایش و رفاهی که زندگی اجتماعی به ارمغان می‌آورد گریزان باشد؟ آیا آن‌ها برای پایان دنیا آماده می‌شوند یا واقعا سبک زندگی‌شان ساده و بهتر است؟ آن‌ها چه چیزی را می‌دانند که ما نمی‌دانیم؟ یکی از جنبه‌های خارج شدن از شهر و زندگی در مناطق دورافتاده این است: خداحافظی با غذاهای فراوری شده و تراریخته و سلام بر سبزیجات عاری از سم و غذاهای ارگانیک! اگر این سبک زندگی آگاهانه انتخاب شده و به درستی انجام شود می‌تواند یک شیوه زندگی سالم باشد.

محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین سبزیجات در آمریکا سیب‌زمینی و گوجه فرنگی هستند و سیب و پرتقال هم مهمترین میوه‌های مصرفی مردم را تشکیل می‌دهند. (بیشتر به‌صورت آبمیوه، نه میوه کامل). غذاهای وحشی که حتی علف‌های هرز را هم شامل می‌شوند، مانند گزنه‌، گیلاس سیاه وحشی، قاصدک و گردوی وحشی، نه تنها به رژیم غذایی طعم و بو اضافه می‌کنند، بلکه احتمالا با آن‌چه که در خانه خواهید خورد تفاوت بسیاری دارند و انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، مواد مغذی موجود در رژیم غذایی را تعادل می‌بخشند. (توجه داشته باشید، اگر شما نمی‌دانید که چطور می‌توان مواد غذایی قابل خوردن پیدا کرد، زندگی در خارج از شهر ممکن است از سلامتی به مرگ تبدیل شود؛ قبل از خوردن هر نوع غذای وحشی باید از سمی نبودن آن اطمینان داشته باشید؛ بنابراین باید در این مورد اطلاعات خودتان را بالا ببرید.)

برای زندگی در خارج از آبادی لزوما نباید گیاه‌خوار باشید و یک رژیم غذایی پر از دانه‌ها و میوه‌های وحشی را انتخاب کنید؛ شکار، ماهی‌گیری و پرورش حیوانات کوچک (از جمله مرغ و خروس، گوسفند و بز) محرومیت از مصرف گوشت را برطرف می‌کند. حتی اگر یک ماهی‌گیر تازه‌کار باشید گرفتن ماهی‌های کوچک مانند ساردین که اغلب غذای ماهی‌های بزرگ‌تر هستند، کار مشکلی نیست؛ در حالی که این گونه ماهی‌ها سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب، مانند امگا ۳، کلسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. با پرورش حیوانات کوچک می‌توانید تخم مرغ، شیر و گوشت مورد نیاز خودتان را به صورت تازه و بدون افزودن هیچ نوع هورمون، سم و آنتی‌بیوتیک تامین نمایید.

پزشکان و متخصصان حوزه سلامت، مزایای استفاده از خوراکی‌های فصلی و محلی را تایید می‌کنند؛ همچنین تاثیر غذاهای گیاهی و روغن‌های موجود در رژیم غذایی مدیترانه‌ای در سلامت انسان، بر کسی پوشیده نیست، اما در حال حاضر تعدادی از متخصصین قلب بر سلامت رژیم غذایی Nordic یا Noma (مربوط به شمال اروپا) تاکید دارند که بر پایه استفاده از غذاهای فصلی بوده و تاثیر خوبی در به دست آوردن وزن نرمال و سلامت عمومی انسان دارد.

وقتی که خودتان تجربه تامین خوراک خودتان را از مزرعه تا میز غذا به دست می‌آورید، فعالیت زیادی خواهید داشت، راه می‌روید، خم می‌شوید، زمین را حفر می‌کنید، بار حمل می‌کنید و… که تمامی این حرکات آیروبیک بوده و موجب تقویت عضلات، حفظ وزن نرمال، سلامت قلب و عروق و پیشگیری از انواع سرطان‌ها می‌شوند و هنگامی که تمامی این عوامل را کنار هم بگذارید، ممکن است به خاطر زندگی دور از شهر، سالم‌تر و شادتر باشید و حتی طولانی‌تر زنده بمانید.

4 در مورد “آیا زندگی در مناطق دور افتاده برای سلامتی مفید است؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH