مقایسه دو خیال! گلکسی S5 در برابر نوکیا 1520

lumia_1520_vs_galaxy_s5

در مقاله پیشین دو محصول آینده دو کمپانی بزرگ سامسونگ و اپل روبروی هم قرار گرفتند. در این مقاله S5 بار دیگر وارد میدان شده و لی اینبار با نوکیا بندیت قصد مبارزه دارد. خیالی که به همین زودی‌ها به واقعیت می‌پیوندد. این دو به رسم مقایسه‌های اینچنینی در چند بخش اصلی روبروی هم قرار می‌گیرند و در هر بخش برنده در صورت وجود انتخاب می‌شود. اطلاعات استفاده شده در مقاله بر اساس شایعات موجود انتخاب شده‌اند.

ظاهر

لومیا بندیت: صفحه نمایش 6 اینچی

گلکسی اس 5: باریکترو سبکتر از اس 4

گفته‌هایی در سرتاسر دنیا به گوش می‌رسد که نوکیا مشغول ساخت پرچمدار جدیدی به نام لومیا 1520 بوده که سبک و باریک است به گونه‌ای که با وجود بزرگ بودنش، نگه داشتن آن در دست آسان خواهد بود. این پرچمدار در رنگ‌های روشن ویژه این کمپانی و با کیسی از جنس پلی کربنات در حالی که طرح مشهور نوکیا را دارد روانه بازار خواهد شد. از نظر ظاهری مثل دیگر لومیاها مستطیلی خواهد بود و در گوشه‌ها کمی خمیدگی دارد.

انتظار می‌رود گلکسی اس 5 از اس4 سبکتر و باریکتر ساخته شود و بدنه‌اش از جنس فیبر کربن یا آلومینیوم باشد. از نظر طراحی نیز به احتمال زیاد این پرچمدار نیز تابع طراحی دیگر محصولات اخیر سامسونگ باشد.

تا زمانی که کاملا مشخص نشود جنس بدنه این دو چه خواهد بود این قسمت با تساوی به پایان می‌رسد.

صفحه نمایش

نوکیا به احتمال زیاد برای محصول جدید خود یک صفحه نمایش 6 اینچی فول اچ دی  و آمولد پیور موشن استفاده خواهد کرد. اگر این دستگاه دقیقا همانی باشد که می‌گویند قطعا ترکیب عالی از اسمارت‌فون و تبلت خواهد بود.

صفحه نمایش تعبیه شده برای گلکسی اس 5 نیز به احتمال زیاد نسخه ارتقا یافته صفحه نمایش گلکسی اس 4 خواهد بود. این اسکرین قرار است فول اچ دی بوده و تصاویر روشن، دقیق و با جزییاتی را ارایه دهد.

فعلا با اطلاعاتی که در دسترس است این راند هم با تساوی به پایان رسد.

پردازشگر

گفته می‌شود 1520مجهز به یک پردازشگر 4 هسته‌ای اسنپدراگون است. البته سرعت کلاکش هنوز مشخص نشده است. این پردازشگر به این هندست قدرت لازم برای کارکرد روان و بدون وقفه ویندوز 8 را می‌دهد.

سامسونگ هم قرار است در مدل بعدی خود قدرتی بیشتر از مدل تاپ حال حاضرش قرار دهد. البته اطلاعات دقیقی از پردازشگر آن فعلا در دسترس نیست. قرار است در این هندست رویایی یک رم 3 گیگابایتی گنجانده شود که باعث ارتقا چشمگیری در مالتی تسکینگ شده و مصرف انرژی را پایین می‌آورد. این هندست در عین حال که باریکترو سبکتر خواهد شد پر قدرت‌تر نی می‌شود.

وقتی قرار باشد اس 5 از اس 4 قدرتمندتر باشد، پس بدون چون و چرا این راند با پیروزی اس 5 به پایان می‌ر‌سد.

حافظه

هر دو محصول به احتمال زیاد پیرو سنت حافظه‌ای برندهای خود خواهند بود و مشخص است که اس 5 به دیلیل بخشندگی بیشتر سامسونگ برنده این قسمت می‌شود.

سیستم عامل

خب به بخش پر بحث و جدال سیستم عامل رسیدیم. از آنجایی که دیگر جرات نداریم در این بخش برنده‌ای مشخص کنیم فقط به توضیح دو محصول در این بخش می‌پردازیم.

ویندوز فون در نظر گرفته شده برای 1520 به لطف آپدیت GDR3 کاربردی‌تر خواهد بود. این آپدیت در واقع یک حرکت رو به جلو است. این حرکت به جلو شامل اضافه شدن چند ستون و ردیف بیشتر به کاشی‌های زنده در صفحه شروع،rotation lock  و Driving Mode خواهد بود. اینطور گفته می‌شود که آینده از آن ویندوز فون است، باید منتظر بود و دید.

نقد رو ول کردیم و چسبیدیم به نسیه! در حال حاضر اندروید کاربردی‌ترین سیستم عامل بازار است و اس 5 قرار است آخرین نسخه‌اش را داشته باشد. چه آبنبات ژله‌ای باشد، چه کیک لیمویی و چه کیت کت، اس 5 قرار است مهمترین نقش را در زمینه کارایی اسمارتفون‌ها بر عهده بگیرید.

دوربین

اسم لومیاها که می‌آید خود بخود در ذهن لنزهای قوی و دوربین‌های حرفه‌ای موبایل تداعی می‌شود. 1520 قرار است مجهز به یک دوربین 20 مگاپیکسلی با ویژگی‌هایی چون PureView، کارایی ارتقا یافته در نور کم و ثبات پیشرفته تصویر باشد.

گلکسی اس 5 هم قرار است مجهز به یک دوربین 16 مگاپیکسلی و البته دوربین جلویی بهتر باشد.

خب اینطور که مشخص است این راند از آن نوکیا خواهد بود.

نتیجه

اس 5 به واسطه سامسونگی و اندرویدی بودنش قطعا طرفداران بیشتری نسبت به 1520 خواهد داشت، اما این نکته را نباید فراموش کرد که بندیت با صفحه نمایش فول اچ دی‌اش، ویندوز فون را به اوج نزدیک خواهد کرد.

9 در مورد “مقایسه دو خیال! گلکسی S5 در برابر نوکیا 1520”

  1. من اس 5 دارم به این نسبتی ک ازش تعریف میشه چیز جالبی از سامسونگ نیست و نمیشه اونو برتر دونست درضمن لومیا۱۵۲۰ رو باید با جی ۲ مقایسه کرد نه گوشی های هنگی سامسونگ

  2. منتظرسامسونگ جونم هستم ببینم این بارچه ابرگوشیی به بازارارائه میده وصد درصدهم موفق خواهدبود.

  3. چرند!آخه یعنی چی؟اولا نوکیا بندیت رو باید با نوت3 یا زد1 سئونی مقایسه کنید نه با اس5 هنگسونگ!از کجا معلوم نوکیا 4هسته ای با فرکتنس100000گیگاهرتز نزنه؟طبق چه سندی شما سامسونگو بهتر دونستی؟شاید نوکیا حافظه داخلی رو999999999ترابایت بزنه!از کجا معلوم که هنگسونگ بخشنده تره؟

  4. من که خوشم نیومد
    آخه نمیشه که براساس شایعه و خیال فقط نظر داد
    ببخشیدا ولی دیگه واقعا بی مورد و بد بود

  5. واقعا مذحک ھست،واقعا،شما کھ ادعا میکنید کارشناس ایتی ھستید خب چرا اینطور مقایسھ میکنید؟
    1. اخھ بھ نظرشما،باید یک فبلت با یک اسمارتفون مقایسھ بشھ؟درصورتی کھ باین لومیا1520 با اکسپریا zuیاnote 3 یا one max مقایسھ بشھ؟
    2.پردازندھ،بیشتر ما میونیم کھ اگھ پردازندھ s4 ھم رو s5 باشھ ھمراھ 3 گیگ رام بنچمارک بالایی خواھد داشت،پس درھر صورت این راند با s5 بھ پایان میرسد
    3.دوربین،خب 1 نکتھ عالی در مورد لنز ھای سیار سونی کھ با اتصال وای فای بھ ھر گوشی اندرویدی قابل اتصال ھستن کھ ھمچین چیزی برای نوکیا وجود ندارد و کسی اگر با عکاسی حرفھ ای سر کار داشتھ باشھ حتما اونا برای اسمارتفونش تھیھ میکنھ.
    4.ھمھ میدانند androidبھترین سیستم عامل و محبوب ترین سیستم عامل ھست،مقایسش ھم تو ھمینجا موجودھ کھ اندروید از ویندوز سر تر ھست،
    5.جنس بدنھ اس فور بھ احتمال زیاد از المنیوم خواھد بود و بھتر از لویما با جنس بلی کربنات خواھد بود
    6.تعداد سنسور ھای s5 بیشتر از لومیا ھست
    7.جنس صفحھ نمایش s5 از نوع super ultra full hd amoled خواھد بود کھ تراکم پیکسلی فوق العادھ ای خواھد داشت،

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH