هر آنچه که در رابطه با فبلت‌های سری میت 10 شرکت هواوی می‌دانیم!

تنها یک روز تا معرفی جدیدترین فبلت پرچمدار هواوی زمان باقی مانده و فردا این شرکت در مراسمی که در شهر مونیخ آلمان برگزار می‌کند، از آن‌ها رونمایی خواهد کرد. برای دنبال کردن این مراسم می‌توانید با بلاگ زنده آی‌تی‌رسان در ساعت 15:30 همراه باشید.

فردا از چند دستگاه رونمایی می‌شود؟

میت 10

سال گذشته شرکت هواوی تصمیم گرفت که میت 9 را در سه نسخه مختلف معرفی و روانه بازار کند. این غول تکنولوژی نام‌های میت 9، میت 9 پرو و میت 9 پورش دیزاین را برای آن‌ها برگزید که قیمت درنظر گرفته شده برای آن‌ها نیز به همین ترتیب افزایش می‌یافت. نمونه اول از نمایشگر 5.9 اینچی IPS LCD بهره می‌برد در صورتی‌که دو نسخه دیگر به پنل 5.5 اینچی با فناوری امولد مجهز هستند.

برخلاف سال گذشته، شایعات به معرفی 4 گوشی از سری میت 10 در مراسم فردا اشاره می‌کنند که هر کدام ویژگی مخصوص خود را دارند. اگر اطلاعات فاش شده صحت داشته باشند، فردا با میت 10، میت 10 لایت، میت 10 پرو و میت 10 پورش دیزاین روبرو می‌شویم. علاوه‌بر تفاوت در سخت افزار استفاده شده در آن‌ها، ظاهرا اندازه نمایشگر و نوع آن‌ها نیز یکسان نیست. هواوی اخیرا وجود نسخه پورش دیزاین را رسما تایید کرده است.

هواوی چه مجموعه سخت افزاری برای سری میت 10 درنظر گرفته است؟

این شرکت در زمان معرفی پردازنده Kirin 970، اعلام نمود که این چیپست قدرت میت 10 را تامین خواهد کرد. براساس آخرین اطلاعات منتشر شده، میت 10 لایت از پردازنده متفاوتی یعنی Kirin 659 بهره خواهد برد، تراشه‌ای که شاهد استفاده از آن در نوا 2 پلاس بودیم.

چیپست Kirin 970 رو باید یکی از پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار بدانیم. Kirin 970 به همراه هوش مصنوعی روانه بازار شده که شرکت مذکور به آن واحد پردازش عصبی یا NPU می‌گوید. چیپست جدید دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای بوده که چهار هسته آن Cortex-A73 با فرکانس 2.4‌ گیگاهرتز و چهار هسته دیگر از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند. این تراشه با معماری 10 نانومتری ساخته شده و دارای 5.5 میلیارد ترانزیستور روی یک سانتی‌متر مربع است.

در بخش رم و حافظه داخلی تنوع زیادی وجود دارد. نسخه پایه از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که البته در نمونه‌های گران‌تر، شاهد استفاده از 8/6 گیگابایت رم و 256/128 گیگابایت حافظه داخلی خواهیم بود. گفته می‌شود گران‌ترین نسخه که میت 10 پورش دیزاین خواهد بود، به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌گردد.

نمایشگر مورد استفاده در این محصولات نیز متفاوت بوده که ظاهرا از 5.9 اینچ تا 6.2 اینچ را شامل می‌شود. براساس شایعات نمونه پرو و پورش دیزاین از پنل بدون حاشیه بهره می‌برند و سنسور اثر انگشت نیز به پشت دستگاه منتقل شده، در حالی‌که در نسخه معمولی شاهد تعبیه این اسکنر در زیر نمایشگر هستیم. براساس گفته هواوی، باید منتظر باتری 4000 میلی‌آمپری برای این محصول باشیم.

آیا دوباره شاهد استفاده از دوربین اصلی دوگانه خواهیم بود؟

هواوی نه تنها در پرچمداران خود، بلکه در میان‌رده‌ها همانند نوا 2 پلاس نیز از دوربین دوگانه استفاده کرده که مسلما برای خریداران یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. در میت 10 شاهد استفاده از دوربین اصلی دوگانه 20 و 23 مگاپیکسلی خواهیم بود که با همکاری لایکا توسعه یافته و نسل سوم آن محسوب می‌شود.

یکی از مواردی که در کیفیت تصاویر ثبت شده تاثیر به‌سزایی دارد، دریچه دیافراگم است. شرکت‌های زیادی سعی کرده‌اند که با عریض‌تر کردن دریچه دیافراگم محصولات‌شان، قدرت خود را به رخ رقبا بکشانند. اخیرا ال‌جی از V30 رونمایی کرده که براساس ادعای این شرکت به دریچه دیافراگم f1.6 مجهز است که البته برخی بررسی‌های صورت گرفته به f1.69 اشاره دارند!

براساس شایعات، هواوی دوربین دوگانه نمونه‌های میت 10، میت 10 پرو و میت 10 پورش دیزاین را به دریچه دیافراگم f1.6 مجهز نموده که آن را به بهترین دوربین استفاده شده در گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که جدیدترین پرچمدار هواوی، P10 پلاس، به دوربین دوگانه با دریچه دیافراگم f1.8 مجهز شده است.

باید منتظر کدام نسخه از سیستم عامل اندروید برای این محصولات باشیم؟

مدت زیادی از عرضه نسخه هشتم اندروید موسوم به اندروید اوریو زمان نمی‌گذرد و تولیدکنندگان مختلف در حال آزمایش آن بر روی محصولات خود هستند. در این میان هواوی اعلام نموده که آخرین فبلت‌های خود را به این سیستم عامل مجهز خواهد کرد.

هواوی در ویدیویی 2 ثانیه‌ای که در Weibo به اشتراک گذاشته، وجود سیستم عامل پیش‌فرض اندروید اوریو را برای محصولات سری میت 10 تایید کرده است. این امر نشان‌دهنده آینده‌نگری هواوی بوده و کاربران نیازی به صبر برای دریافت آخرین نسخه سیستم عامل محبوب اندروید نخواهند داشت.

برای تصاحب آن‌ها باید چه مبلغی بپردازید؟

هواوی در چند سال اخیر با افزایش کیفیت محصولات خود، هزینه بیشتری را نیز از کاربر دریافت می‌کند. براساس شایعات منتشر شده، قیمت نسخه پایه میت 10 با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، برابر با 650 دلار خواهد بود. در بالاترین نسخه میت 10 با 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، باید منتظر قیمت 850 دلاری باشیم.

در نسخه پرو با رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی، قیمت برابر با 835 دلار بوده و پیشرفته‌ترین نمونه آن با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی، 1048 دلار قیمت دارد.

بالاترین قیمت مربوط به نسخه پورش دیزاین بوده که از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، برای خریداری این محصول باید مبلغی نزدیک به 1139 دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشید.

جمع‌بندی

اطلاعات زیادی از دستگاه‌های سری میت 10 منتشر شده که همگی آن‌ها نشان‌دهنده یک امر است؛ دورخیز هواوی برای کسب رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند در جهان. این شرکت که در اصل تولیدکننده تجهیزات مخابراتی محسوب می‌شود، در مدت زمان نسبتا کوتاهی که در صنعت تلفن‌های همراه فعالیت داشته، موفق به جابجایی رکوردهای زیادی شده است.

باید تا فردا منتظر بمانیم و ببینیم که این غول فناوری چینی چه برنامه‌ای را برای طرفداران خود تدارک دیده و آیا دستگاه‌های جدید باعث شگفتی کاربران خواهد شد یا خیر؟

4 در مورد “هر آنچه که در رابطه با فبلت‌های سری میت 10 شرکت هواوی می‌دانیم!”

  1. به نظر من هواوی میتونه فردا با پرچمدار جدیدش یه انقلاب به پا کنه اگه شایعات به واقعیات تبدیل بشن (مربوط به اسمارت فون) خصوصا هوش مصنوعی!
    من که بی صبرانه منتظرم?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH