پرینتر ۲.۵ بعدی Casio Mofrel تصویر ۱۶

پرینتر ۲.۵ بعدی Casio Mofrel می‌تواند بافت و رنگ چرم را مشابه‌سازی کند

شرکت Casio که بیشتر به خاطر ساعت‌های مچی و دوربین‌هایش شناخته می‌شود این بار با یک پرینتر ۲.۵ بعدی و فناوری پرینت جدید با نام Mofrel خبرساز شده است. این فناوری قادر است با ارایه پرینت‌های رنگی ۲.۵ بعدی، هر نوع سطحی از چرم گرفته تا تشک تاتامی و آجر را مشابه‌سازی نماید. اکنون، این فناوری به کمک طراحان صنعتی آمده تا طرح‌های مفهومی را سریع‌تر آماده کنند، اما در آینده نزدیک، از این نوآوری می‌توان مستقیما برای تولید برخی از محصولات خاص استفاده نمود.

اگر نمونه‌های پرینت شده از این پرینتر را در دست بگیرید تحت تاثیر توانایی این پرینتر قرار خواهید گرفت. مشابه‌سازی سطوح چرمی یا تشک‌های تاتامی توسط این پرینتر تقریبا بی‌نقص است. اگر با چشم بسته این نمونه‌ها را لمس کنید، ممکن است آن‌ها را با سطوح واقعی اشتباه بگیرید. هر چند اگر دقت بیشتری به خرج بدهید، می‌توانید پلاستیک را در تار و پود نمونه‌ها احساس کنید (چون اساسا پلاستیکی هستند). هر چه سطح اصلی بیشتر مشابه پلاستیک باشد، نمونه‌های پرینت شده از این پرینتر هم واقعی‌تر به نظر خواهند رسید. مثلا چرمی که مشابه‌سازی شده است تا حد قابل توجهی به چرم واقعی شباهت دارد.

پرینتر ۲.۵ بعدی Casio Mofrel تصویر ۱۲

این پرینتر حتی می‌تواند پارچه کیمونو را نیز مشابه‌سازی نماید تا طراح بداند لباسی که طراحی کرده است در نهایت چه شکل و شمایلی پیدا خواهد کرد. گذشته از این، متونی با خط بریل هم با این پرینتر عرضه شده بود که البته ایده چندان بکر و بدیعی نیست، اما جالب‌تر  این‌که این پرینتر می‌تواند با پرینت ۲.۵ بعدی، نقاشی‌هایی با خط بریل نیز تولید کند؛ کاری که با پرینت ساده خط بریل غیرممکن است.

روند کاری این فناوری چنین است: ابتدا، تمام داده‌های برجسته روی یک فیلم نازک و شفاف پرینت می‌شود. قسمت‌های تیره نشان دهنده برجستگی‌ها و قسمت‌های روشن بیان‌گر بخش‌های مسطح است. سپس این فیلم نازک و شفاف بر روی یک ورق پلاستیکی با ضخامت نزدیک به یک میلی‌متر قرار داده می‌شود و قسمت‌های تاریک فیلم هدف جریان‌های الکتریکی قرار می‌گیرند. این کار سبب می‌شود که ورق پلاستیکی زیر فیلم منبسط گردد. حالا با جدا کردن فیلم از ورق پلاستیکی، کار به اتمام می‌رسد. البته در مورد شیوه افزودن رنگ به ورق پلاستیکی اطلاعات کاملی در دست نیست.

پرینتر ۲.۵ بعدی Casio Mofrel تصویر ۱۱

در حال حاضر، پرینتر Mofrel حدود ۴۰ هزار دلار قیمت دارد و متخصصان طراحی را هدف گرفته است. طبقه گفته‌های شرکت Casio، برخی از کارخانه‌های تولید خودرو همین حالا هم از این محصول برای طراحی نمونه‌های اولیه اتومبیل‌های نسل آینده کمک می‌گیرند. Casio امید دارد که با رسیدن این محصول به تولید انبوه، از قیمت نهایی این پرینتر کاسته شود. تصور کنید روزی بتوانید کاشی‌های خانه‌تان را خودتان پرینت کنید، البته به شرط آن‌که توجیح اقتصادی داشته باشد.

3 در مورد “پرینتر ۲.۵ بعدی Casio Mofrel می‌تواند بافت و رنگ چرم را مشابه‌سازی کند”

  1. من هنوز که هنوزه چیزی در مپرد پرینتر های ۳بعدی نمیدونم. اینا واقعا چی ازشون در میاد؟؟تو ماده اولیه چی میدی؟؟چطور میدی؟؟اینا و امثال اینا همش برا من سواله

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH