براساس گزارشات، تا سال 2020 محبوبیت پنل‌های OLED از LCD پیشی می‌گیرد

سال 2017 تغییرات متعددی را در ظاهر و حس کاربری گوشی‌های هوشمند به ارمغان آورده است. اما مسلما هیچ‌کدام از آن‌ها بزرگ‌تر از حرکت به‌سوی نمایشگرهای بدون حاشیه نیست. با کمتر شدن حاشیه‌ها، اندازه حقیقی نمایشگر افزایش یافته و همچنین اهمیت صفحه نمایش نسبت به گذشته بیشتر شده است. در این میان سوال مهمی وجود دارد، LCD بهتر است یا OLED؟

در حالی‌که چند سال پیش پاسخ اکثر مردم و تولیدکنندگان گوشی‌ها، LCD بود، سامسونگ سهم بزرگی در افزایش محبوبیت پنل‌های اولد ایفا کرد. از سامسونگ بابت گنجاندن این پنل‌ها در تمامی مدل‌های پرچمدار سری گلکسی S و گلکسی‌ نوت سپاس‌گزاریم. همچنین معرفی پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر، گزینه‌های بسیار بیشتری را از نظر المان ظاهری به‌همراه آورده است. مثالی قابل توجه در این زمینه طی سال‌های اخیر، دستگاه‌های دارای نمایشگر خمیده، تحت مالکیت شرکت سامسونگ هستند.

محبوبیت OLED در حال افزایش است و این‌طور به‌نظر می‌رسد که این روند به این زودی‌ها خیال متوقف شدن ندارد. در حقیقت گزارشی جدید از شرکت تحقیقاتی مشاوره زنجیره تامین نمایشگر ادعا می‌کند که تا سال 2020، میزان استفاده از اولد در گوشی‌های هوشمند از LCD پیشی خواهد گرفت.

پرفروش‌ترین سری‌های اسمارت‌فون‌ها در حال سیر به سمت تطبیق این تکنولوژی هستند و تولیدکنندگان نمایشگر به دنبال بهره‌گیری از این فرصت، جهت ایجاد خط تولید پنل‌های اولد خود بوده، بنابراین جابه‌جایی قدرت امری اجتناب‌ناپذیر اما قابل تقدیر است. اما پیش‌بینی این‌که موضوع یاد شده به‌زودی رخ دهد، شگفت‌انگیز است. زمانی‌که به مسائل در مقیاسی از کل یک صنعت نگاه می‌کنیم، واقعا سه سال زمان طولانی نیست.

یکی دیگر از پیش‌بینی‌های قابل‌توجه این بوده که انتظار می‌رود تا پایان سال آینده، پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر محبوب‌تر از نمونه‌های عادی شوند. در حقیقت برخی گزارشات ادعا می‌کنند که پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر ارزان‌تر هستند.

برای کاربر نهایی این موضوع به معنای بهترین خبر است. اولد به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کیفیت تصویر بهتری ارائه داده و انرژی کمتری مصرف می‌کند. در حال حاضر سامسونگ در زمینه پنل‌های OLED از بقیه شرکت‌ها جلوتر بوده و سابقه بیشتری دارد ولی در آینده شاهد ورود شرکت‌های دیگری به این بخش خواهیم بود.

4 در مورد “براساس گزارشات، تا سال 2020 محبوبیت پنل‌های OLED از LCD پیشی می‌گیرد”

  1. ایفون که الانشم داره از سامسونگ پنل اولد گدایی میکنه خودش فناوری ساخت هیچی نداره حتی یه قلم هوشمند..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH