Windows

اگر نسخه ویندوز 10 شما 1511 است، آن را حتما به‌روزرسانی کنید

اگر در چند سال گذشته از به‌روزرسانی ویندوز 10 امتناع کرده‌اید، الان زمان آن رسیده که این کار را انجام دهید. مایکروسافت اخیرا اعلام کرده است که دیگر قصد ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی و کیفیتی برای ویندوز 10 نسخه 1511 را ندارد. آخرین آپدیت برای این ورژن نوامبر سال 2015 ارائه شد.

اما آپدیت Quality چیست؟

مایکروسافت دو نوع به‌روزرسانی دارد: به‌روزرسانی ویژگی‌ها و به‌روزرسانی کیفیتی. نوع اول، ویژگی‌های جدید را به سیستم عامل اضافه می‌کند و دوبار در سال منتشر می‌گردد. اما به‌روزرسانی کیفیتی در واقع به تعمیر مشکلات امنیتی می‌پردازد و به‌صورت ماهانه ارائه شده و به‌عنوان پچ سه‌شنبه هم شناخته می‌شود. وقتی مایکروسافت می‌گوید که قرار نیست دیگر برای نسخه 1511 آپدیت کیفیتی ارائه دهد، این بدان معنا است که دیگر قرار نیست از نظر امنیتی هیچ به‌روزرسانی صورت بگیرد.

با این شرایط داشتن ویندوز 10 هوم یا پرو مشکل ساز نیست؟

قطع به‌روزرسانی برای نسخه1511 روی ویندوزهای هوم، پرو، آموزشی و اینترپرایز هم تاثیر می‌گذارد.

چگونه نسخه ویندوز خود را چک کنم؟

در جعبه جستجو، کلمه winver را تایپ کنید و اینتر بزنید. با این‌کار پنجره About Windows باز می‌شود. در این‌جا می‌توانید نسخه ویندوز خود را ببینید.

چطور به‌روزرسانی انجام دهم؟

به تنظیمات بروید و Update & security را انتخاب کنید. Windows Update را از ستون سمت چپ بیابید و روی دکمه Check for updates کلیک کنید. اگر آپدیت از پیش انجام شده باشد، روی Restart now کلیک کنید تا با ری‌استارت شدن سیستم به‌روزرسانی اعمال شود. البته می‌توانید همین امروز از آپدیت Creator که به تازگی منتشر شده، استفاده کنید.

اگر نخواهم به‌روزرسانی انجام دهم چه می‌شود؟

در ظاهر اتفاقی نخواهد افتاد و سیستم به کار خود ادامه می‌دهد، اما از این پس دیگر نمی‌توانید برای هیچ‌یک از حفره‌های امنیتی آینده، پچ دریافت کنید.

6 در مورد “اگر نسخه ویندوز 10 شما 1511 است، آن را حتما به‌روزرسانی کنید”

    1. هیچ وقت نمیشه ویندوز کرکی یا غیر اورجینال رو آپدیت کنی باید بری یکی دیگه بخری برای همینهم یگن ویندوز اورجینال تحریمه و نمیشه خرید. چون بتونن ویندوز های خراب رو با قیمت نجومی به شما بفروشن. تمام

    2. هیچ وقت نمیشه ویندوز کرکی یا غیر اورجینال رو آپدیت کنی باید بری یکی دیگه بخری برای همینم میگن ویندوز اورجینال تحریمه و نمیشه خرید. چون بتونن ویندوز های خراب رو با قیمت نجومی به شما بفروشن. تمام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH