بهترین گوشی‌های اندروید از نظر دوربین را بشناسید ( آبان ۹۶ )

در سالیان اخیر گوشی‌های هوشمند به خوبی جایگزین دوربین‌های دیجیتال کامپکت شده‌ و حتی از آنها عملکرد بهتری داشته‌اند. برای بسیاری از ما، این کامپیوتر‌های پرتابل تبدیل به وسیله اصلی عکاسی شده‌اند و در انتخاب و خرید آن‌ها کیفیت دوربین نقش مهمی دارد.

آیا قصد خرید یک گوشی جدید دارید؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با گوشی‌های اندرویدی آشنا شوید که بهترین دوربین‌ها را دارند. همه اسمارت‌فون‌های این لیست رده‌بالا به شمار می‌روند و دارای عملکردی عالی در جنبه‌های گوناگون – از جمله دوربین –  هستند اما در تعدادی از موارد نسبت به یکدیگر نقاط قوت و ضعف دارند که می‌تواند بر اساس نیاز و سلیقه خودتان، بهترین را انتخاب کنید. همچنین در مورد برتری هر کدام از انها بر دیگری حرف و حدیث‌های فراوان وجود دارد؛ از آنجایی که جدای از مسایل فنی‌کاملا واضح، اعمال سلیقه شخصی و تمایل به برند ، حتی در  دیدگاه افراد حرفه‌ای هم تاثیر گذار است! از این رو ما انتخاب‌ها را بر اساس برآیند بررسی‌های سایت‌های معتبر تکنولوژی انجام دادیم و قضاوت را بر عهده شما می‌گذاریم.

سامسونگ گلکسی نوت 8

سری نوت سامسونگ همیشه از بهترین کمرافون‌های بازار بوده‌اند؛ پس دور از انتظار نیست که جدیدترین دستگاه این سری به یکی از بهترین دوربین‌های ممکن مجهز شده باشد. گلکسی نوت 8 نخستین تجربه سامسونگ در استفاده از دوربین دوگانه است، با این وجود می‌توانیم این تجربه را کاملا موفق بدانیم!

گلکسی نوت 8 به دو دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز شده که به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند. عملکرد دوربین در نوت 8 کاملا مشابه آیفون 7 پلاس است. یعنی یک لنز اصلی واید در کنار یک لنز تله‌فوتو قرار گرفته و توسط آن می‌توانید از زوم دوبرابری یا افکت بوکه استفاده کنید.  لنز اصلی گوشی 26 میلی‌متری با سایز پیکسل‌های یک میکرومتری با اپرچر  F/1.7 است؛  در حالی که لنز تله‌فوتو با F/2.4 از نوع  52 میلی‌متری بوده، سایز پیکسل آن 1.4 میکرومتر است و  دارد. با این حال هر دو لنز به لرزش‌گیر اپتیکال تصویر مجهز هستند و از بابت تکان خورد دست و تار شدن تصاویر نباید نگرانی خاصی داشت. لنز مورد استفاده در نوت 8 همان چیزی است که در S8 دیده بودیم. بنابراین به فوکوس خودکار مجهز است و همچنان از فناوری Dual Pixel نیز بهره می‌برد. از لحاظ فیلم برداری نوت 8 یک محصول بی‌همتاست. صدا به خوبی ضبط می‌شود و کیفیت فیلم‌برداری نیز فوق‌العاده است. همچنین می‌توانید به صورت 4K فیلم‌برداری کنید. لرزش‌گیر تصویر نیز نسبت به آنچه که در S8 دیده بودیم عملکرد بهتری را ارایه می‌دهد و می‌توان نسبت به حذف لرزش‌های دست به آن اعتماد کرد اما از لحاظ کیفیت و همچنین نوع ضبط شدن صدا هیچ عیب و ایرادی را نمی‌توان به پرچمدار جدید کره‌ای‌ها گرفت.  دوربین سلفی این گوشی هم یک نمونه ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.7، توانایی فوکوس خودکار خودکار و قابلیت HDR است. اگر می‌خواهید درباره این دستگاه بیشتر بدانید بررسی تخصصی آن را از اینجا بخوانید.

سامسونگ گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس

در ادامه روند موفق تولید و فروش گلکسی S7 و گلکسی S7 اج، کمپانی سامسونگ اهمیت بیشتری برای خواسته‌های کاربران قایل شد و نتیجه این کار، تولید یک گوشی سطح بالا با دوام باتری زیاد، صفحه نمایش بزرگ و خیره‌ کننده، دوربین بی‌نظیر و بسیاری از خصوصیات و ویژگی‌های برجسته است که امید می‌رود ناکامی‌های نوت ۷ را جبران کند. در اینجا صحبت از دوربین است و دور از انتظار نیست که نماینده سامسونگ دارای یکی از بهترین دوربین‌ها در میان پرچمداران امسال باشد. سامسونگ در  گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس از صفحه نمایش خمیده با نسبت تصویر منحصر بفرد 18.5:9 استفاده کرده و به لطف ارگونومی مناسب، در دست گرفتن هر دو گوشی آسان است. همچنین کلید‌های ناوبری خارج از صفحه نمایش و کلید‌ هوم فیزیکی از این دستگاه‌ها حذف شده و کنترل‌های مذکور به داخل صفحه نمایش منتقل شده‌اند. پرچمداران جدید سامسونگ با توجه به منطقه عرضه به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ یا اگزینوس ۸۸۹۵ مجهز شده‌اند، همچنین ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره داخلی دارند و آخرین نسخه اندروید نوقا را اجرا می‌کنند. هر دو گوشی به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با اپرچر ۱.۷، تثبیت کننده اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار از نوع تشخیص فاز مجهز هستند. سامسونگ در پرچمداران جدید خود هم  همان سنسورهای دوربین گلکسی نوت ۷ و گلکسی S7 را به کار برده است اما این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف محسوب نمی‌شود ؛ چون این سنسور، یکی از یهترین‌ها به شمار می‌رود. بهتر است بدانید که در نرم‌افزار دوربین هم چیز تازه‌ای به چشم نمی‌خورد این دوربین توانایی ضبط ویدیو با رزلوشن 1080p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه و کنترل‌های دستی مانند فوکوس دستی را – البته در حالت pro – دارد.

سامسونگ می گوید که دوربین پرچمدار جدیدش قابلیت پردازش multi-frame را دارد؛ یعنی از یک صحنه شات‌های مختلف برداشت می‌کند و آنها را برای به دست‌ آوردن بهترین وضوح و کیفیت رنگ، در تصویر نهایی با هم ترکیب می‌کند. کیفیت تصاویر این دوربین بسیار مشابه دوربین گلکسی نوت ۷ و گلکسی S7 است؛ عکس‌ها دارای جزئیات زیاد و رنگ‌های اشباع هستند؛ کیفیت عکس‌ها در شرایط نوری نامناسب هم خوب ارزیابی می‌شود. دوربین گوشی‌های سامسونگ معمولا تصاویر دقیق و واقعی ثبت نمی‌کنند اما اغراق در رنگ‌ها و ثبت جزئیات زیاد باعث می‌شود عکس‌های حاصله، در مقایسه با نتیجه کار سایر برندها زیبا و چشم نواز باشد. بررسی کامل گلکسی S8 پلاس را از اینجا بخوانید.

گوگل پیکسل ۲ ایکس ال

سال گذشته گوگل اسمارت‌فون‌های پیکسل و پیکسل XL را ارایه کرد که دوربین‌ بسیار خوب یکی از ویژگی‌‌های اصلی آنها به شمار می‌آمد؛ بنابراین بدیهی است که نسل جدید آنها نیز از این ویژگی برخوردار باشد. با وجود این که بیشتر سازندگان گوشی‌های موبایل، پرچمداران خود را به دوربین دوگانه مجهز کرده‌اند پیکسل ۲ ایکس ال فقط از یک دوربین ۱۲/۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که با مشخصاتی از قبیل گشودگی دیافراگم  f/1.8، سایز سنسور 1/2.6″، پیکسل‌هایی با سایز ۱/۴ میکرومتر و تجهیز به OIS، فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز، و فلاش LED دوگانه می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای کم‌نظیری ثبت کند. این دستگاه می‌تواند تصاویر پرتره را به خوبی آی‌فون ۸ پلاس و هواوی p10 پلاس ثبت کند، با این تفاوت که برای این کار به دو دوربین نیازی ندارد و به جای آن از حسگری با پیکسل‌های دوگانه و همچنین روش‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کند. دوربین سلفی این دستگاه هم رزولوشن ۸ مگاپیکسلی دارد و همانند دوربین اصلی می‌تواند تصاویر پرتره خوبی را ثبت کند. برای آشنایی بیشتر با گوگل پیکسل ۲ ایکس ال اینجا را کلیک کنید.

U11 پلاس

اچ‌تی‌سی U11

امسال اچ‌تی‌سی گوشی‌های رده بالایش را در سری جدید U معرفی نموده و U11 جدیدترین پرچمدار این سری محسوب می‌شود. کمپانی اچ‌تی‌سی در ساخت دستگاه‌های سری U از بدنه آلومینیومی با پوششی شیشه‌ای به نام  liquid surface استفاده کرده که با فرایند Optical Spectrum Hybrid Deposition (رسوب ترکیبی طیف نور) تولید شده است؛ به این ترتیب کانی‌هایی با ضرایب شکست متفاوت در ترکیب بدنه شیشه‌ای دستگاه وجود دارند که در زوایای مختلف تابش نور جلوه‌های زیبایی را به نمایش می‌گذارند.

مجموعه تصویربرداری U11 از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با اپرچر f/1.7، فوکوس اتوماتیک UltraSpeed Autofocus و لرزشگیر اپتیکال، در کنار یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین این دستگاه یکی از بهترین نمونه‌های ساخته شده تاکنون بوده و در DxO Mark موفق به کسب امتیاز ۹۰ شده است. برای آشنایی بیشتر با گل سرسبد محصولات اچ‌تی‌سی و یکی از بهترین‌ گوشی‌های ساخته شده تاکنون،  این مطلب را بخوانید.

ال‌جی G6

در طول سال ۲۰۱۶ ال‌جی تلاش کرد که با اسمارتفون LG G5 با گلکسی S7 سامسونگ، HTC 10 و سایر پرچمداران به رقابت بپردازد. پرچمدار سال قبل ال‌جی گوشی بدی نبود اما کیفیتی را نداشت که از دستگاه‌های رده بالا انتظار می‌رود. اگر این اسمارتفون ماژولار نبود شاید فروش بیشتری داشت؛ در واقع آن چیزی که انتظار می‌رفت باعث افزایش فروش آن شود به نقطه ضعف تبدیل شد. ایده ماژولار به خوبی اجرا نشد؛ مکانیسم اتصال ضعیف بود و ماژول‌هایی که تحت عنوان “Friends” معرفی شدند جذاب نبودند. با اسمارتفون G6، کمپانی ال‌جی به اصول اولیه خود باز گشته است. یقینا مهمترین ویژگی این گوشی صفحه نمایش ۵/۷ اینچی LCD با رزولوشن فوق‌العاده Quad HD و نسبت تصویر 18:9 با گوشه‌های گرد آن است. پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱، رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی مناسب، و گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نشان از یک دستگاه رده بالا دارند. نکته منفی اینجاست که همه این گوشی‌ها با مشخصات یکسان تولید نشده‌اند؛ به عنوان مثال، تنها نسخه ایالات متحده از شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند و نسخه مجهز به سیستم Hi-Fi Quad DAC تنها در کره جنوبی و برخی از مارکت‌های آسیایی موجود  است. همچنین نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی هم تنها در تعداد انگشت شماری از مارکت‌ها موجود است.

ال‌جی G6 با دوربین اصلی دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی عالی تولید شده است. وضوح هر دو دوربین یکی بوده اما مشخصاتشان متفاوت است؛ یکی از دوربین‌ها اپرچر f/1.8، تثبیت کننده اپتیکال تصویر  و زاویه دید ۷۱ درجه دارد و دیگری به لنزی با اپرچر f/2.4 و میدان دید ۱۲۵ درجه مجهز شده اما در آن خبری از تثبیت کننده اپتیکال تصویر و حتی فوکوس اتوماتیک نیست. این موارد تنها تغییر این دوربین نسبت به دوربین پرچمدار سال گذشته نیستند؛ سنسور طیف رنگی حذف شده و فوکوس لیزری جای خود را به فوکوس تشخیص فاز داده است که اگر بهتر از آن نباشد بدتر هم نیست. اپلیکیشن دوربین، مشابه قبل است اما به لطف صفحه نمایش بزرگ 18:9 خود از قابلیتی به نام Camera Roll برخوردار شده که امکان مشاهده و مرور سریع عکس‌ها را فراهم می‌کند؛ این ابزار یکی از بهترین راه‌های استفاده از این صفحه نمایش بزرگ است.

دوربین دوم این گوشی به منظور ثبت تصاویر واید مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل دریچه دیافراگم تنگ و فقدان OIS، در نور کم بسیار ضعیف است؛ بنابراین در نور کم بهتر است از گرفتن عکس‌های واید خودداری کنید و با زاویه معمول به عکاسی بپردازید. دوربین اول و اصلی تصاویری عالی و به مراتب زیباتر و شفاف‌تر از دوربین واید ثبت می‌کند. البته هنوز هم دوربین این گوشی برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف نیازمند بهتر شدن است. بررسی کامل ال‌جی G6 را از اینجا بخوانید.

 

ال‌جی V20

ال‌جی V20 با ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش بزرگ Quad HD، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰، حافظه داخلی و حافظه رم بالا و یک باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپری، اساسا برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده است؛ همچنین به صفحه نمایش ثانویه و هدفون‌های Quad DAC مجهز است، اندروید ۷ را اجرا می‌کند و استاندارد نظامی دارد. این اسمارتفون نیز از یک دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ یک سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با اپرچر f / 1.8 و OIS به همراه سنسور ثانویه ۸ مگاپیکسلی واید و گشودگی دیافراگم  f / 2.4 از مهمترین ویژگی‌های آن به شمار می‌روند.  این دوربین دوگانه تصاویری عریض، شفاف و با دامنه دینامیکی بالا ثبت می‌کند. اپلیکیشن دوربین ال‌جی برای عکاسی و ضبط ویدیو، امکانات و کنترل‌های دستی زیادی پیش بینی کرده است که از جمله آنها می توانیم تعادل رنگ سفید، ISO، نوردهی، سرعت شاتر، و فوکوس را ذکر کنیم؛ دقیقا مانند یک دوربین DSLR. یکی از مهمترین مزایای دوربین این گوشی فوکوس دقیق و آسان بر روی سوژه‌ است. اگر به گوشی هوشمندی نیاز دارید که در کنار ویژگی‌های پیشرفته و بدنه مقاوم به یک دوربین عالی مجهز باشد ال‌جی V20 می‌تواند انتخاب درستی باشد. بررسی کامل ال‌جی V20 را از اینجا بخوانید.

22 در مورد “بهترین گوشی‌های اندروید از نظر دوربین را بشناسید ( آبان ۹۶ )”

  1. بد بد بد بد بد….

    نوکیا با تکنو لوژی پروویو چی؟؟ سونی پس کو که دو مسابقه دیجیکالا دوم شد ؟؟ اصلا تخصص خودتون بردین زیر سوال

  2. سایت دگزا بهترین دوربین رو آیفون 10 و هواوی میت 10 معرفی کرده که اصلا تو لیست شما نبودن علاقه خاصی به معرفی گوشیهای غیر معروف دارید

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز در زمان نگارش این مطلب سایتی که اشاره کردین دوربین این گوشی‌ها رو بررسی نکرده بود!

  3. ادمین چه تابلو ضد سونی هستی من z5 دارم ۲۳مگاپیکسل واقعیه با دوربین دوستم که۴تومن خریده عکساشو تو کامپیوتر مقایسه کردم بخدا نمیشد تشخیص داد کدوم گوشیه کدوم دوربین حرفه ایcanon.شما که میگی بهترین دوربین اندروید خیلی بازه گسترده ای میشه با تحقیقات محدود کلی گویی نکنید.

  4. دقیقا نمی دونم چرا از سونی و هواوی خبری نیست؟
    در صورتی که جز گوگل پیکسل هواوی mat10 proتو DxOMarkاز همه گوشی های تو این لیست رتبه بالاتری داره و سومین گوشی برتر تو عکس و فیلم برداریه سعی کنید از طرفداری از برند رو کنار بزارید…

  5. واقعا اساس این لیست چی هست؟
    شما که
    S8
    One 3t
    که بررسی نکردین
    پس چطور اینها تو لیستن
    و x perf و xz تو لیست نیست و حتی xz pre
    اشکال نداره شما هرچی عشقتون میکشه بزارین

    1. Z5 دوربینش ۲۳ مگاپیکسل بخدا از دوربین های حرفه ای بهتره من کارم عکاسیه .این اقا خودش سامسونگ داره حتما

  6. آخی
    الهی
    اگه xz premium میومد تو لیست
    که دیگه بقیه شرکتا به چشم نمیومدن
    اشکال نداره
    این چیزا زیاد ازitresan دیدم

  7. من دهها فیلم و سایت که مقایسه کرده بودن عکسا رو دیدم مطلبی که در مورد میت ۹ هست اشتباهه چون به لحاظ جزییات میت ۹ خیلی از s7 جزییات وشارپ کمتری داره مخصوصا تو نور کم

    1. همه چیز به سنسور نیست، ویرایش های نرم افزاری دوربین خیلی مهم تره، به قول خودت دوتاشون سنسورشون یکیه اما بررسی های سایت دی ایکس او و بقیه منابع معتبر رو نگا کنی میبینی خیلی فرق میکنن باهم

    2. تو ایران فروش می اس ۵ بالاتر از پیکسل بوده ولی تو دنیا قضیه برعکسه و پیکسل به مراتب پرفروشتر و معروفتره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH