گوشی شیائومی ردمی نوت 5

گوشی شیائومی ردمی نوت 5 در TENAA مشاهده شد

دو دیوایس معرفی نشده از شیائومی با شماره مدل‌های MEE7 و MET7 در وب‌سایت صدور گواهی چین مشاهده شد. هر دو دستگاه از مشخصات مشابهی برخوردارند و فقط در رنگ تفاوت دارند. انتظار داریم با توجه به مشخصات منتشر شده، این دو دستگاه همان گوشی شیائومی ردمی نوت 5 باشند که به زودی رونمایی خواهند شد.

پیش از این، اطلاعات زیادی درباره نسل بعدی سری ردمی نوت شنیده بودیم. این سری به دلیل ارزش خرید بالایی که دارند از محبوبیت زیادی برخوردارند. این دو دستگاه با وزن 179.5 گرمی، اندازه‌ای معادل با 158.5 در 75.45 میلی‌متر دارند و ضخامت آن‌ها 8.05 میلی‌متر است. اکثر منابع صفحه نمایش 5.5 اینچی را برای گوشی شیائومی ردمی نوت 5 عنوان کرده بودند که اندازه معقول و متداولی محسوب می‌شود اما TENAA صفحه نمایشی بزر‌گ‌تر را برای توصیف این دستگاه به‌کار برده است. یک صفحه نمایش تمام صفحه 5.99 اینچی LCD با نسبت تصویر 18 به 9 در این گوشی‌ها به چشم می‌خورد که دارای رزولوشن 2160 در 1080 پیکسل است؛ هر چند که کم‌حاشیه بودن آن به اندازه شیائومی می‌میکس 2 نیست. ظاهرا در بخش جلویی این دستگاه از پلاستیک کم‌تری در مقایسه با نسل‌های قبلی استفاده شده که جلوه زیبایی به آن خواهد بخشید.

دقیقا مشخص نیست که کدام یک این پنل‌ها قرار است در MET7 و MEE7 استفاده شود و چه جایگاهی در خط تولید شیائومی دارند. البته ممکن است این نسخه، مدل دیگری از ردمی نوت 5 باشد که با پسوند Pro یا Prime معرفی شود اما قطعا ردمی نوت 5A یا نوت 5A پرایم نخواهد بود؛ دو دستگاهی که در حال حاضر به بازارها عرضه شده‌اند و شاید این نحوه نام‌گذاری کمی گیج‌کننده باشد.

از اطلاعات TENAA آن‌طور به‌نظر می‌آید که یک تراشه هشت هسته‌ای با فرکانس 2 گیگاهرتز در این گوشی‌ها قرار گرفته که البته مدل آن مشخص نشده است و منابع مختلف نیز درباره آن اختلاف نظر دارند. این چیپست ممکن است مدیاتک هلیو P25، اسنپدراگون 630 و یا حتی اسنپدراگون 660 باشد. این امکان وجود دارد که تراشه این دیوایس براساس منطقه عرضه آن انتخاب شود. باتری این دستگاه نیز 4000 میلی‌آمپری عنوان شده است.

رندرهای گذشته و اخبار گوشی شیائومی ردمی نوت 5 به وجود دوربین دوگانه در این دستگاه اشاره کرده بودند اما در تصاویر مربوط به TENAA تنها یک دوربین در بالای فلش LED دیده می‌شود. یک سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی ثبت شده که از فلش LED دوگانه برخوردار است؛ ضمن آن‌که یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در این دیوایس وجود دارد.

این هندست از دو سیم‌کارت پشتیبانی کرده و درگاه سیم‌کارت دوم با کارت حافظه مشترک است. از دیگر ویژگی‌های این دیوایس می‌توان به حسگر اثر انگشت در قاب پشتی، قابلیت مادون قرمز، وای‌فای دو بانده از نوع a/c، بلوتوث نسخه 4.2 و سیستم مکان‌یابی GPS به علاوه GLONASS اشاره کرد. هدایت این سیستم را اندروید نوقا 7.1.2 با رابط کاربری MIUI 9 برعهده خواهد داشت.

اسمارت‌فون موردنظر در سه مدل مختلف عرضه خواهد شد. مدل پایه با 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قیمت 150 دلاری دارد. نسخه دوم با همین مقدار رم و 32 گیگابایت حافظه داخی قیمت 195 دلاری دارد و قوی‌ترین مدل نیز با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی 256 دلاری خواهد داشت. این هندست در رنگ‌های متنوع مشکی، طلایی، رز گلد، سفید، آبی، قرمز، صورتی، خاکستری و نقره‌ای عرضه خواهد شد.

1 در مورد “گوشی شیائومی ردمی نوت 5 در TENAA مشاهده شد”

  1. اشکان موسوی

    اسمش گذاشته نوت قلم ک نداره …این ب کنار.حاشیه هم که داره…پس به چ دردی میخوره این گوشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH