گوگل امکان تست ویژگی Instant Apps را در گوگل پلی قرار داد

پس از معرفی ویژگی Android Instant Apps (استفاده از برنامه بدون نیاز به نصب آن) در رویداد I/O 2016، گوگل پس از مدت‌ها بالاخره تصمیم گرفته است که اولین قدم‌ها در راستای به کارگیری این ویژگی را بردارد.

با کلیک روی این لینک می‌توانید به فهرست برنامه‌هایی که در حال حاضر از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، دسترسی داشته باشید. به‌علاوه می‌توانید با کلیک روی دکمه Try Now در کنار این برنامه‌ها باز شدن آن اپلیکیشن را بدون نصب مشاهده کنید.

برای استفاده از این ویژگی باید اندروید 5.0 (API level 21) تا اندروید 8.0 (API Level 26) را داشته باشید. در ضمن برای فعال کردن این قابلیت باید از طریق تنظیمات گوگل روی دستگاه نیز اقدام کنید. در آخر هم باید این نکته را بدانید که این ویژگی محدود به بازارهای خاصی است و اگر هنوز هم پس از انتخاب یک برنامه دکمه Install را می‌بینید یا باید دستگاه‌تان را عوض کنید یا این‌که کمی صبر کنید تا شامل شما هم بشود.

مسلما در آینده نزدیک می‌توانیم از برنامه‌های بیشتری که به این قابلیت تجهیز شده‌اند استفاده کنیم. به‌علاوه سازگار کردن برنامه‌های موجود نیز با این شرایط جدید بسیار آسان خواهد بود و در عین سادگی مزایای فراوانی برای‌مان خواهد داشت.

شاید زیاد با این تکنولوژی آشنایی نداشته باشید. ویژگی Instant Apps در واقع همان استریم کردن یک برنامه است. یعنی بدون نیاز به نصب بتوان از آن استفاده کرد. در واقع گوگل تلاش می‌کند که با این قابلیت بخش‌هایی از یک برنامه را که متناسب با نیاز کاربر است در اختیارش قرار دهد.

در حال حاضر با کلیک روی Try Now در پلی استور تنها بخش‌های مشخصی از یک برنامه یا بازی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. چیزی شبیه به نسخه لایت برنامه‌ها که با پیش‌روی در آن می‌توان قابلیت‌های بیش‌تری را از دلش بیرون کشید. با کمک این ویژگی می‌توان یک دموی خوب و گویا نیز از اپلیکیشن داشت.

ویژگی Instant Apps

اما در معنای وسیع‌تر، ویژگی Instant Apps می‌تواند به ادغام مرز بین محتوای تعاملی وب و برنامه‌های بومی روی هندست بپردازد. به این صورت که مثلا رابط کاربری و اجزای موردنیاز را می‌توان از هر URL مثل نتایج جستجو، رسانه اجتماعی، سرویس پیام و لینک‌های عمیق گوناگون درخواست کرد.

با این شرایط شما می‌توانید به عنوان مثال زمانی‌که در حال مرور یک مقاله هستید و به لینک یک پست از یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌رسید روی آن کلیک و آن را با یک برنامه که حتی نصب هم نیست باز کنید و از قابلیت‌هایش بدون آن‌که نیاز به نصب چیزی باشد، بهره‌مند شوید. یا این‌که مثلا با کلیک روی یک بازی وارد آن شوید و بازی کنید، بدون آن‌که نیازی به نصب آن بازی داشته باشید.

دسترسی فوری به برنامه‌ها می‌تواند در آینده نزدیک بسیار کارآمد باشد، اما فعلا تا آن‌ موقع بهتر است وارد گوگل پلی شوید و اگر امکانش را دارید ویژگی Instant Apps را تست کنید.

5 در مورد “گوگل امکان تست ویژگی Instant Apps را در گوگل پلی قرار داد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH